شناسهٔ خبر: 67740353 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

زیباترین مدل کابینت های گلاس طرح دار در بازار تهران

کابینت‌ هایگلاس مینیمال با روکش طرح دار، کابینت هایگلاس دوپله، کابینت هایگلاس سفیدطوسی و سایر موارد، جدیدترین مدل‌های‌ کابینت هایگلاس طرح‌دار ۲۰۲۴ هستند. این نوع کابینت‌ها که به‌واسطه ظاهر درخشان خود شناخته می‌شوند، محبوبیت بسیاری نزد خانواده‌‌های ایرانی دارند و در سال‌های اخیر، صدرنشین فهرست پرفروش‌ترین کابینت‌ها در بازار بوده‌اند. در این گزارش از برترین مدل‌های کابینت های گلاس طرح دار رونمایی می‌شود.

صاحب‌خبر -

اگرچه زیباترین مدل کابینت های گلاس طرح دار در تهران، کابینت هایگلاس پله ای است؛ اما بدون شک انواع کابینت هایگلاس طرح دار ویترینی و یا طرح چوب هم، جزو ترندهای سال ۲۰۲۴ به شمار می‌روند.

کابینت‌ هایگلاس مینیمال با روکش طرح دار، کابینت هایگلاس دوپله، کابینت هایگلاس سفیدطوسی و سایر موارد، جدیدترین مدل‌های‌ کابینت هایگلاس طرح‌دار ۲۰۲۴ هستند. این نوع کابینت‌ها که به‌واسطه ظاهر درخشان خود شناخته می‌شوند، محبوبیت بسیاری نزد خانواده‌‌های ایرانی دارند و در سال‌های اخیر، صدرنشین فهرست پرفروش‌ترین کابینت‌ها در بازار بوده‌اند. در این گزارش از برترین مدل‌های کابینت های گلاس طرح دار رونمایی می‌شود.

6 ایده زیباترین مدل کابینت های گلاس طرح دار 2024

طبق نظر کارشناسان دکوراسیون داخلی، کابینت‌های های گلاس در دسته‌بندی سبک مدرن قرار می‌گیرند. این کابینت‌ها با ورقه‌های های گلاس ساده و طرح‌دار براق و مات ساخته می‌شوند. در انواع طرح‌دار، طرح‌هایی نظیر ماربل یا طرح‌های هندسی دیده می‌شود. با جدیدترین مدل‌های کابینت های گلاس طرح‌دار در سال ۲۰۲۴ آشنا شوید.

کابینت های گلاس طرح دار سفید طوسی آشپزخانه

رنگ سفید کابینت های گلاس به افزایش روشنایی و بزرگ دیده شدن فضا کمک می‌کند و رنگ طوسی کابینت هایگلاس به عنوان یک رنگ خنثی، تعادل را به دکوراسیون می‌آورد. در میان انواع زیباترین مدل کابینت های گلاس در بازار، این طرح کابینت های گلاس با ظاهر لوکس، برای آشپزخانه‌های مدرن ایده‌آل است. ترکیب کابینت هایگلاس دیواری طوسی با کابینت زمینی سفید، به فضا عمق و زیبایی می‌دهد.

زیباترین مدل کابینت های گلاس طرح دار در بازار تهران

کابینت های گلاس سفید و طوسی به راحتی با انواع رنگ‌ها و عناصر دکوراسیونی هماهنگ می‌شوند و انعطاف‌پذیری آن‌ها امکان تغییر و تزئین آسان دکوراسیون آشپزخانه را فراهم می‌کند.

کابینت آشپزخانه هایگلاس طرح دار پله ای

کارشناسان معماری داخلی، طراحی پله ای یا دوپله را جذاب‌ترین مدل کابینت های گلاس می‌دانند. به‌منظور اجرای این ترفند، در قسمتی از کابینت دیواری عمق را تغییر می‌دهند و شکست ایجاد می‌کنند. در نتیجه، کنتراستی جذاب پدید می‌آید که علاوه بر ایجاد فضای بیشتر در کابینت دیواری، زیبایی و جلوه دوچندانی به آشپزخانه می‌دهد. در این طراحی برای ایجاد تفکیک بصری بیشتر، از دو ترکیب رنگ مجزا استفاده می‌شود.

کابینت های گلاس مینیمال با روکش طرح دار

طراحان داخلی بر این باورند که طراحی مینیمال و عاری از تجهیزات اضافی مثل دستگیره یا تاج و دکوری‌ها، یکی از پرطرفدارترین مدل‌ها برای کابینت های گلاس است. اما برای اینکه از یکنواختی سبک مینیمال در کابینت های گلاس جلوگیری شود، از ورق هایگلاس با روکش‌هایی دارای نقش و نگارهای مختلف برای ساخت این کابینت استفاده می‌شود. البته برخی ترجیح می‌دهند کابینت های گلاس مینیمال را به‌صورت تک‌رنگ سفارش دهند.

زیباترین مدل کابینت های گلاس طرح دار در بازار تهران

کابینت های گلاس طرح دار با طرح چوب

با بررسی مدل‌های کابینت های گلاس در منابع خارجی ازجمله وبسایت www.houzz.com و www.ikea.com و همچنین بررسی منابع داخلی، طراحان دکوراسیونی به این نتیجه رسیده‌اند که کابینت هایگلاس طرح چوب، از دیگر مدل‌های جدید کابینت های گلاس طرح دار است. ترکیب زیبایی طبیعی چوب با سطح براق یا مات متریال های گلاس، فضای آشپزخانه را گرم و دلپذیر و شیک نشان می‌دهد. طرح چوب کابینت چوبی با دکوراسیون‌های مختلف به خوبی هماهنگ می‌شود.

کابینت هایگلاس طرح دار با ویترین

اگرچه از ویترین در طراحی‌های مدرن به‌ندرت استفاده می‌شود، اما دکوراتورها از وجود ویترین ساده در طراحی برخی کابینت‌های های گلاس جدید خبر می‌دهند. این ویترین‌ها که سادگی و ظرافت طراحی مدرن را با خود دارند، از بروز یک‌نواختی در طراحی جلوگیری می‌کنند. شما نیز باید به‌خاطر داشته باشید که ویترین‌های مذکور، باید با ظروف یا وسایل تزئینی مینیمال پر شوند.

کابینت های گلاس طرح دار کمدی

کارشناسان اذعان دارند که کارایی حداکثری مهم‌ترین ویژگی طراحی مدرن است. کابینت‌های کمدی جادار، یکی از ترندهای کابینت‌های های گلاس هستند و فضایی کاربردی برای آشپزخانه فراهم می‌کنند. این کابینت‌ها با درب‌های بزرگ تا نزدیکی سقف طراحی می‌شوند. از این رو به کار بردن ورقه‌های های گلاس طرح‌دار برای کابینت کمدی، از ایجاد یکنواختی در فضا جلوگیری می‌کند.

جنس کابینت های گلاس آشپزخانه طرح دار چیست؟ + ویژگی‌های مهم

کارشناسان معماری داخلی، کابینت هایگلاس را سبکی مدرن از کابینت‌های آشپزخانه توصیف می‌کنند که با ورقه‌‌های های گلس تولید می‌شوند. بر خلاف باور عموم، روکش کابینت‌های هایگلاس طرح دار از جنس شیشه نیست؛ بلکه ورقه‌های هایگلاس، نوعی ورق ام‌دی‌اف هستند که یک طرف آن‌ها با روکشی پلاستیکی از جنس «پلکسی گلاس» پوشانده می‌شود. روکش کابینت‌های هایگلاس جنسی براق و زیبا دارند و واژه «High Gloss» نیز به‌ درخشندگی زیاد کابینت‌ها اشاره دارد؛ هرچند در سال‌های اخیر، انواع طرح‌دار و مات این کابینت‌ها نیز جای خود را در بازار پیدا کرده‌اند.

بررسی‌های میدانی بازار نشان می‌دهد که مشتریان و فروشندگان بر سر مزایا و معایب کابینت‌های هایگلاس اختلاف نظر دارند. به تعدادی از این مزایا و معایب اشاره شده است.

مزایای خرید کابینت های گلاس طرح دار چیست؟

به نقل از منابع معتبر؛ کابینت‌های های گلاس محبوب‌ترین انواع کابینت در ایران هستند و علت آن را می‌توان در نقاط قوت پرشمار آن‌ها جست‌و‌جو کرد:

  • تنوع طرح و رنگ: تنوع رنگی فوق‌العاده روکش کابینت‌ هایگلاس مات و براق، دست شما را برای انتخاب براساس سلیقه‌تان باز می‌‌گذارد. همچنین روکش‌های دارای نقش و نگارهای این کابینت بسیار جذاب هستند. البته خاطر نشان می‌شود که رنگ سفید کابینت های گلاس، بیشترین طرفدار را دارد.
  • ظاهری براق با انعکاس نور: ورق‌های های گلاس براق، بازتاب‌دهنده نور هستند و آشپزخانه شما را دلباز نشان می‌دهند.
  • نظافت آسان: سطوح یک‌دست و صاف کابینت هایگلاس همراه با مقاومت قابل‌قبول دربرابر رطوبت، سبب می‌شود تا تمیز کردن آن به آسانی انجام بگیرد.
  • قیمت به‌صرفه کابینت هایگلاس: هم‌اکنون در سال 1403، قیمت خرید کابینت هایگلاس از متری ۵/۵ میلیون تومان تا 5/9 میلیون تومان متغیر است؛ بنابراین کابینت‌های های گلاس در رتبه‌بندی انواع کابینت‌ها به‌لحاظ قیمت، میان‌رده محسوب می‌شوند و از این نظر، اقتصادی و به‌صرفه هستند.

اتحادیه کابینت سازان افزود: توجه به معایب مهم کابینت های گلاس می‌تواند جلوی ضررهای بعدی را بگیرد.

معایب کابینت هایگلاس طرح دار چیست؟

وی افزود: افراد باید مهم‌ترین معایب کابینت های گلاس را حتما بدانند:

  • آسیب‌پذیری در برابر رطوبت: قسمت زیر روکش در ورقه‌های هایگلاس از جنس ام‌دی‌اف است. اگر روکش آسیب ببیند یا محل برشکاری ورق های گلاس در معرض رطوبت قرار بگیرد، کابینت آسیب می‌بیند.
  • تیزی لبه‌ها: تیزی لبه‌های کابینت های گلاس است ممکن است که ایمنی آشپزخانه را، خصوصاً برای خانواده‌هایی که کودک خردسال دارند، کاهش می‌دهد.
  • لکه‌پذیری و خراشیدگی: کابینت‌های های گلاس نیاز به مراقبت و نظافت دوچندان دارند؛ چراکه سطح صاف، صیقلی و شفافیت آن‌ها سبب می‌شود که امکان لکه شدن یا خراشیدگی آن افزایش یابد.
  • اهمیت کیفیت ورق‌ها: از آنجایی که ممکن است نقش و طرح‌های روی کابینت هایگلاس طرحدار بی کیفیت، کم‌کم محو شوند؛ بهتر است به کیفیت ورق کابینت و اعتبار کابینت ساز توجه کنید.

مدل‌های جدید کابینت های گلاس طرح‌دار نظیر کابینت پله ای، کابینت هایگلاس با روکش طرح دار و یا کابینت طرح چوب بسیار پرطرفدار هستند. هر کدام از این کابینت‌ها قابل سفارش در انواع مات و براق هستند. توصیه می‌شود افرادی که قصد خرید کابینت آشپزخانه هایگلاس جدید دارند، نمونه‌کارهای کابینت‌سازان مختلف را دیده و سپس اقدام به خرید نمایند.

پایان رپرتاژ آگهی

نظر شما