شناسهٔ خبر: 67740270 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

برگزاری نشست کتابخانه مرجع کانون با موضوع سواد خواندن؛

تأثیر خواندن بر حیات ذهنی و اجتماعی کودکان بررسی می‌شود

یکصدوپنجمین نشست کتابخانه مرجع کانون با موضوع «سوادِ خواندن؛ خواندن و تأثیر آن بر حیات ذهنی و اجتماعی کودکان» دوشنبه (اول مردادماه) برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا در این نشست مقصود فراستخواه، مدرس جامعه‌شناسی و برنامه‌ریزی آموزش عالی و مسعود کبیری، عضو هیئت علمی پژوهشگاه آموزش و پژوهش و مدیر مرکز ملی مطالعات تیمز و پرلزِ ایران، حضور خواهند داشت.

خواندن، توانایی پیچیده‌ای است که در ادامه فرآیند رشد و تکامل زبان اتفاق می‌افتد. سوادِ خواندن، کلید همه یادگیری‌هاست و باعث رشد عقلانی، اجتماعی و عاطفی انسان‌ها می‌شود، در توسعه واژگان، تصورات و ذهنیات آن‌ها تأثیر بنیادی دارد و تفکر تحلیلی را جایگزین تفکر کلی می‌کند؛ از این رو، بر حیات ذهنی و اجتماعی انسان‌ها مؤؤثر است.

در نظام‌های آموزشب کشورهای توسعه‌یافته به توانایی درک مطلب که از طریق خواندن حاصل می‌شود اهمیت زیادی داده می‌شود؛ چراکه اگر وضعیت خواندن و درک مطلب خوب نباشد، کیفیت یادگیری‌های دیگر هم دچار آسیب جدی خواهد شد.

کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با توجه به اهمیت این موضوع و با هدف بهبود وضعیت سواد خواندن و ارتقای سطح درکِ مطلب دانش‌آموزان، درصدد است سلسله نشست‌هایی تخصصی در این حوزه برگزار کند.

این نشست به صورت حضوری و آنلاین دوشنبه (اول مرداد ۱۴۰۳) ساعت ۱۱ تا ۱۳ در کتابخانه مرجع کانون واقع در خیابان خالد اسلامبولی، مجتمع شهید ملک شامرانِ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان به حضور در این نشست از طریق فضای مجازی، می‌توانند در اسکای روم به نشانی https://live.kpf.ir/ch/lib با گزینه مهمان وارد شوند.

نظر شما