شناسهٔ خبر: 67740095 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

توسط نشر «نگره» انجام شد؛

انتشار ۲ عنوان دفتر پارسی سروده‌های شاعر فارسی

فارس- نشر «نگره» دو دفتر شعر از مجموعه آثار ادبی احمد طاهری شاعر پارسی سرای معاصر را منتشر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شیراز، کتاب‌های شعر «سرود رود» و «پیمانه پارسی» دو اثر ادبی از مجموعه آثار طاهری سعدی‌پژوه و وکیل پایه یک دادگستری است که به دلیل استفاده شاعر از کلمات پارسی در اشعار خود مورد استقبال فراوان شعرای فارسی زبان داخل و خارج از کشور قرار گرفت.

سرود رود نخستین کتاب شعر وی که همه واژگان این دفتر ادبی به زبان شیرین پارسی است در قطع رقعی و در ۱۵۰۰ نسخه و ۷۲ صفحه به بهای هر جلد ۲۵ هزار تومان برای کمک هزینه درمانی کودکان دارای بیماری‌های بدخیم در نشر نگره تهران منتشر و به چاپ سوم رسیده است.

کلاس‌های تدریس وی در عرصه معرفی سعدی و بیان جایگاه رفیع او و دیگر شعرای بزرگ فارسی زبان در عرصه ادبیات ایران و جهان مورد استقبال فراوان دوستداران اشعار سعدی و حافظ و … قرار گرفته است.

دومین اثر منتشر شده از طاهری که مثل دیگر آثارش صرف هزینه های درمانی کودکان مبتلا به بیماری‌های بدخیم می‌شود، با عنوان پیمانه پارسی در قطع رقعی و در ۱۰۴ صفحه و تیراژ ۱۵۰۰ نسخه در نشر «نگره» تهران به بهای هر جلد ۵۵ هزار تومان به بازار نشر آمد.

محتوای بیشتر اشعار وی برخوردار از مضامین اخلاقی و پندهای پدرانه، بیان واقعیات روز جامعه ایرانی و اسلامی است. تواضع و فروتنی، احترام به بزرگان و مشایخ علمی و ادبی، رعایت حال کودکان و تکریم مقام بانوان، وطن دوستی، توجه به حقوق فردی و اجتماعی افراد مفاهیم شهروندی، شکرگذاری، ابراز عشق و محبت به همنوعان و خدا باوری را به وضوح و آشکارا در اشعار نغز و دلنشین این شاعر ملی که هماره دغدغه حفظ و صیانت از زبان پارسی و احیای مواریث کهن ادبی ایران زمین دارد را میتوان دید و متوجه شد.

احمد طاهری حقوقدان، شاعر و منتقد ادبی معاصر متولد سال ۱۳۴۴ از تجار خوشنام و از خیران و ادیبان و فعالان فرهنگی و اجتماعی است.

نظر شما