شناسهٔ خبر: 67739872 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

بسته خبر خوب|

از ساخت بیش از ۸۳۵ هزار واحد ملی مسکن تا نخستین اعزام دختران موتورسوار به کاپ‌‎آسیا

ایمنا از واردات خودرو شخصی با کد ملی، سود ۹۰ درصدی همستر کامبت برای کاربران، اجرایی شدن فرایند ساخت بیش از ۸۳۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن، نخستین اعزام بین‌المللی دختر موتورسوار ایران به مسابقات کاپ‌‎آسیا و ‏‬ فراخوان مشمولان اعزامی پایه خدمتی مرداد ۱۴۰۳ در بسته خبر خوب می‌گوید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز در بسته خبر خوب به سراغ واردات خودرو شخصی با کد ملی می‌رویم، در ادامه نیز سود ۹۰ درصدی همستر کامبت برای کاربران مطرح شده است، همچنین اجرایی شدن فرایند ساخت بیش از ۸۳۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن، نخستین اعزام بین‌المللی دختر موتورسوار ایران به مسابقات کاپ‌‎آسیا و ‏‬ فراخوان مشمولان اعزامی پایه خدمتی مرداد ۱۴۰۳ نیز از جمله موضوعاتی است که در ادامه جزئیات بیشتر آن بیان شده است.

از ساخت بیش از ۸۳۵ هزار واحد ملی مسکن تا نخستین اعزام دختران موتورسوار به کاپ‌‎آسیا

مردم با کد ملی می‌توانند یک خودروی شخصی وارد کنند

احمد آقایی، معاون وزیر صمت اظهار کرد: عموم مردم می‌توانند با ثبت آماری در گمرک و پرداخت حقوق ورودی و گمرکی خودرو را ترخیص کنند و نیازی به این نیست که مردم کارت بازرگانی دریافت کنند، در آئین‌نامه واردات خودروهای کارکرده، فرایند ثبت سفارش برای شرکت‌های واردکننده و ثبت آماری مختص به عموم مردم در نظر گرفته شده است.

وی در یک برنامه تلویزیونی در خصوص سازوکار واردات خودرو گفت: در آئین‌نامه بحث سفارش را داریم که مربوط به شرکت‌های وارد کننده و ثبت آماری را داریم که مربوط به عموم مردم و متقاضیان شخصی است که می‌توانند با ثبت آماری در گمرک و پرداخت حقوق ورودی و گمرکی خودرو را ترخیص کنند و نیازی به این نیست که مردم کارت بازرگانی دریافت کنند، در آئین نامه ذکر شده مردم با کد ملی که شناسایی می‌شوند، می‌توانند برای نیاز شخصی خودرو وارد کنند، در ابتدای کار با توجه به شرایط تأمین ارز یک دستگاه خودرو برای هر نفر اجازه داده شده است.

معاون وزیر صمت در خصوص ویژگی خودروهایی که امکان واردات دارند افزود: خودروهایی که وارد می‌شوند باید سه تا پنج سال عمر داشته باشند و استانداردهای روز اروپا و جهانی را داشته باشند، محدودیت دیگری که وجود دارد این است که حجم موتور خودروها باید زیر ۲۵۰۰ سی سی باشد، واردات می‌تواند از تمام کشورهای اتحادیه اروپا، ژاپن و یا کره جنوبی باشد و به نظر می‌رسد تنها در مورد کشور آمریکا محدودیت وجود دارد.

۹۰ درصد کاربران همستر کامبت از این بازی سود می‌برند!

۹۰ درصد کاربران همستر کامبت از این بازی سود می‌برند! / ‏‬ شغل و زمان خود را فدای همستر نکنید

خدایار سعیدوزیری، کارشناس ارز دیجیتال درباره وضعیت همستر کامبت اظهار کرد: در حال حاضر همستر برای پیش‌فروش در بعضی صرافی‌ها لیست شده، اما هنوز هیچ مکان مشخصی برای فروش کوپن‌ها وجود ندارد و سازندگان بازی به اصطلاح زمان می‌خرند تا به وضعیت فروش برسند. همچنین تعداد کاربران این بازی به ۲۵۰ میلیون نفر در جهان رسیده است، موضوع قیمت‌گذاری همستر نیز فرمول‌های مختلفی برای آن مطرح می‌شود، برای مثال تعداد پروفیت یا توکن مهم است که هنوز هیچ کدام برای قیمت‌گذاری موثق نیست.

وی افزود: آنچه در حال حاضر مشخص است اینکه تلگرام قراردادی با تیم همستر دارد که از این نظر متصدی بازی، اپلیکیشن تلگرام است و این تیم به‌زودی توکن خود را بر روی شبکه TON (شبکه باز تلگرام) ایجاد خواهد کرد، انتظار می‌رود همستر، بخش قابل توجهی از عرضه توکن خود را به میلیون‌ها کاربر خود ایردراپ کند، با توجه به موفقیت راه‌اندازی توکن و کمپین ایردراپ آن، همستر کامبت می‌تواند از روندی مشابه با نات‌کوین، بازی دیگری مبتنی‌بر تلگرام، بهره‌مند شود.

کارشناس ارز دیجیتال با اشاره به اینکه در کشور ایران هنوز کسی موفق به فروش همستر نشده است، تصریح کرد: به‌دلیل اینکه ایران در وضعیت تحریم قرار دارد، هنوز کاربران موفق به فروش توکن نشده‌اند، ولی در سایر کشورها این اتفاق و پیش فروش انجام شده است.

سعیدوزیری درباره صرفه اقتصادی همستر برای کاربران عنوان کرد: شاید در قالب بازی سرگرم کننده باشد، اما چنین پروژه‌هایی بخش زیادی از مارکتینگ آن تحت عنوان رؤیا فروشی است، یعنی فکر می‌کنید در حال میلیاردر شدن هستید یا اینکه ناگهان صد هزار دلار به دست می‌آورید، اما در واقعیت همچون سایر ارزهای دیجیتال است، بنابراین نباید از این موضوع غافل شد که ۹۰ درصد کاربران همستر از این بازی در آینده بهره‌مند می‌شوند، اما نباید به قیمتی تمام شود که افراد شغل و زمان خود را به‌طور کامل در این بازی صرف کنند.

فرایند ساخت بیش از ۸۳۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن اجرایی شد

فرایند ساخت بیش از ۸۳۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن اجرایی شد

غلامرضا صالحی، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی روند احداث و تکمیل واحدهای مسکونی را در شهرها و روستاهای تحت مسئولیت بنیاد تشریح و اظهار کرد: تاکنون ۸۳۵ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی در روستاها و شهرها توسط بنیاد مسکن وارد فاز اجرا شد که از این تعداد، ۳۴۲ هزار و ۲۵۵ واحد تکمیل و بهره‌برداری شده است.

وی افزود: از واحدهای تکمیل و بهره‌برداری شده، ۲۲ هزار و ۹۶ واحد آن شهری و ۳۲۰ هزار و ۱۵۹ واحد آن روستایی است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تعداد واحدهای در دست اجرا و تحویل شده روستایی را در مجموع ۵۷۴ هزار و ۱۹۲ واحد عنوان کرد و ادامه داد: از این تعداد واحد روستایی که از ابتدای دولت سیزدهم وارد فاز عملیاتی و اجرا شد، تعداد ۳۲۰ هزار و ۱۵۹ واحد تکمیل و بهره برداری شده و مابقی در دست اجرا قرار دارد.

به گفته صالحی، هم اکنون در شهرها و روستاها ۴۹۳ هزار و ۱۵۵ واحد در دست اجرا قرار دارد.

نخستین اعزام بین‌المللی دختر موتورسوار ایران به مسابقات کاپ‌‎آسیا

نخستین اعزام بین‌المللی دختر موتورسوار ایران به مسابقات کاپ‌‎آسیا

مازیار ناظمی، رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیل‌رانی با بیان این که برای نخستین بار یک بانوی ایرانی به مسابقات موتور ریس کاپ آسیا اعزام می‌شود، اظهار کرد: در اسفند سال گذشته و در جریان اجلاس کنفدراسیون آسیا در دوحه قطر با آقای «مکی» رئیس کنفدراسیون این قاره پیشنهاد حضور زنان موتورسوار ایران را مطرح کردم که مورد تأیید قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: مسابقه موتور ریس ویژه زنان شهریور سال جاری در شهر «ناخون چای سری» با حضور ۱۰ شرکت‌کننده برتر آسیا از فلیپین، تایلند، چین، نپال، سنگاپور، هند، چین تایپه، ژاپن، سری لانکا و ایران برگزار خواهد شد.

رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیل‌رانی ادامه داد: جای خوشحالی بسیار است که دختران قهرمان ایران فرصت بین‌المللی مهمی را برای اثبات توانایی‌های خود به‌دست آورده‌اند و به مسابقه کاپ آسیا تایلند اعزام می‌شوند.

ناظمی افزود: ایران یک سهمیه دارد و مسابقه انتخابی نفر اعزامی ایران مرداد سال جاری در پیست اتومبیل‌رانی آزادی تهران برگزار می‌شود.

وی در پایان گفت: به فاصله چند روز از حضور قهرمان بانوی ایرانی در مسابقه کاپ آسیای تایلند، تیم ملی موتور کراس ایران با ترکیب کامل دختر و پسر در مسابقات جهانی موتور کراس ترکیه حضور پیدا خواهد کرد.

فراخوان مشمولان اعزامی پایه خدمتی مرداد ۱۴۰۳

فراخوان مشمولان اعزامی پایه خدمتی مرداد ۱۴۰۳

بنا بر اعلام سازمان وظیفه عمومی فراجا، تمام مشمولانی که برگ آماده به خدمت به تاریخ مرداد سال ۱۴۰۳ دریافت کرده‌اند، باید با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰)، برگ معرفی نامه مشمولان به مراکز آموزش را دریافت و برابر اطلاعات مندرج در آن اقدام کنند.

این دسته از مشمولان باید روز دوشنبه _یکم مرداد_ در ساعت، محل و مراکزی که در برگ معرفی نامه مشمولان اعلام شده است، حضور یابند و به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.

سازمان وظیفه عمومی فراجا تاکید کرده است که مشمولان باید تاییدیه واکسن مننژیت و دوگانه را در روز اعزام به همراه داشته باشند، ضمن آنکه به همراه داشتن اصل مدارک مورد نیاز اعم از برگ آماده به خدمت، برگ محل مراجعه، برگ واکسیناسیون، کارت ملی و شناسنامه، مدارک مربوط به شرایط خاص ضروری است.

در این اطلاعیه آمده است، حضور نیافتن به موقع در زمان و محل‌های تعیین شده، غیبت محسوب شده و برابر ماده ۱۰ و ۵۸ قانون خدمت وظیفه عمومی با آن‌ها رفتار خواهد شد.

این سازمان در اطلاعیه خود متذکر شده است، متقاضیان در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق کانال خبر سربازی در پیام رسان‌های داخلی (سروش، روبیکا و ایتا) به نشانی khabaresarbazi@ از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.

نظر شما