شناسهٔ خبر: 67739697 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: سینماپرس | لینک خبر

«شهرام صارمی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

توجه ویژه به «موسیقی نواحی» باید جزو اولویت‌های اصلی مدیران فرهنگی باشد/ مهیاسازی اجراهای «موسیقی فاخر و ریشه‌دار ایرانی» باید توسط دولتمردان چهاردهم اجرایی شود

سینماپرس: شهرام صارمی پژوهشگر و نوازنده موسیقی ایرانی در خصوص اولویت های حوزه موسیقی در دولت چهاردهم با سینماپرس گفتگو کرد.

صاحب‌خبر -

رئیس انجمن موسیقی استان تهران و مدیر سابق آموزش موسیقی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس اظهار داشت: بنده بی تعارف باید بگویم که ما این روزها از همه چیز قطع امید کرده ایم! من فکر می کنم با این سیستم و روش هیچ کمکی به هنر نمی شود.

وی در همین راستا ادامه داد: در حوزه موسیقی اول موضوع آموزش صحیح مهم است. امیدوارم مدیران فرهنگی به امر مهم آموزش توجه جدی داشته باشند و در این باره اهتمام جدی داشته باشند. در قدم بعدی نیز باید شاهد تولید آثار ارزشمند با رأی و نظر اهالی موسیقی باشیم نه بر اساس سلیقه و خواست مسئولان!

صارمی متذکر شد: ما باید از بزرگانی مانند آقایان روشن روان، فخرالدینی، علیزاده و... کمک بگیریم و از آن ها بخواهیم که موسیقی خوب ملی را برایمان باز تعریف کنند. ما نباید از لغت فاخر برای برخی تولیدات به صورت دم دستی استفاده کنیم. این بسیار بد است که نتیجه برخی موسیقی های فاخر مسئولان منجر به اجرای برنامه های سطحی در برج میلاد و سالن میلاد و هتل اسپیناس پالاس و... می شود!

دبیر و برگزار کننده اولین و دومین نشست پژوهشی موسیقی دستگاهی ایران با موضوع: «بررسی شیوه‌های نوازندگی ساز کمانچه» تأکید کرد: موسیقی فاخر بسیار بزرگ تر و با ارزش تر از چیزی است که که ما شاهد هستیم. مهیا سازی اجراهای موسیقی ریشه دار ایرانی و کلاسیک باید توسط دولتمردان چهاردهم اجرایی شود. توجه ویژه به موسیقی نواحی که نفس های آخر را می کشد باید جزو اولویت های اصلی مدیران فرهنگی باشد.

این استاد موسیقی در پاسخ به این پرسش که به عقیده شما یک مدیر فرهنگی و هنری در حوزه موسیقی باید چه ویژگی هایی داشته باشد گفت: الزاماً نمی گویم کسی که مدیر می شود حتماً باید موسیقی بلد باشد اما باید مدیریت بلد باشد و هم اینکه مشاوران درستی داشته باشد یعنی کسانی که مشورت های درست می دهند و راهگشا هستند باید به عنوان مشاوران و اعضای اتاق فکر وی فعالیت داشته باشند.

نظر شما