شناسهٔ خبر: 67738957 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مشارکت ۶۹ میلیارد ریالی خیرین قشم در پویش اطعام و احسان حسینی

قشم - ایرنا - رییس کمیته امداد شهرستان قشم گفت: خیرین بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس در دهه اول محرم و ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با مشارکت در پویش اطعام و احسان حسینی ۶۹ میلیارد ریال به نیازمندان کمک کردند.

صاحب‌خبر -

رضا تارک روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: کمک‌های مردم نیکوکار و خیراندیش شهرستان مرزی قشم در ایام برگزاری این پویش در قالب توزیع سبدهای معیشتی و پخت و توزیع غذای گرم بین نیازمندان و مددجویان تحت حمایت کمیته امداد انجام شده است.

وی ادامه داد: در اجرا و برگزاری این طرح در دهه اول محرم امسال از تمامی ظرفیت‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی اعم از خیران حقیقی و حقوقی، هیات‌های مذهبی، مراکز نیکوکاری، گروه های مردمی، دفتر ائمه جمعه، مساجد و حسینیه‌های شهر قشم استفاده شد.

رییس کمیته امداد شهرستان قشم توضیح داد: در دهه نخست ماه محرم سال جاری و در قالب پویش اطعام و احسان حسینی تعداد ۶۹ هزار پرس غذای گرم پخت و در بین نیازمندان و عزاداران جزیره قشم توزیع شده است.

تارک با بیان اینکه مردم شریف، مومن و خیرین نیک اندیش این جزیره همواره در مناسبت‌های ملی و مذهبی با کمک‌هایشان به نیازمندان زمینه آرامش و رفاه این قشر جامعه را فراهم می کنند، اضافه کرد: قشموندان و مردم خیر سرزمین آب و آفتاب می‌توانند نذورات خود را به شماره کارت ۷۷۶۴-۵۰۰۲-۹۹۷۹-۶۰۳۷ و یا از طرق کد دستوری #۰۷۶۵*۸۸۷۷* در این امر خداپسندانه مشارکت کنند.

وی گفت: سال گذشته ۵۲ هزار و ۵۰۰ پُرس غذای گرم به ارزش تقریبی ۲۰ میلیارد ریال طبخ و بین نیازمندان این جزیره توزیع شده بود.

کمیته امداد امام خمینی (ره) در شهرستان مرزی قشم سه هزار و ۶۴۴ هزار خانوار (هفت هزار و ۵۰۰ نفر) تحت پوشش دارد که خانواده‌ های تحت پوشش ماهیانه در مجموع ۳۰ میلیارد ریال مستمری دریافت می‌ کنند.

خانوارهای تحت حمایت این اداره شامل ۲ هزار و ۵۸۸ زن سرپرست خانوار (۷۱ درصد) و هزار و ۵۶ مرد سرپرست خانوار (۲۹ درصد) است که ۲ هزار و ۶۹۸ خانوار (۷۴ درصد) از آنان ساکن روستاها و ۹۴۶ خانوار (۲۶ درصد) آنها ساکن در مناطق شهری جزیره قشم هستند.

از این تعداد مددجو ۲ هزار و ۹۸۳ خانوار (۸۲ درصد) اهل سنت و ۶۶۱ خانوار (۱۸ درصد) اهل تشیع هستند.

فوت شوهر (هزار و ۶۶۹ خانوار - ۴۶ درصد)، مرد سرپرست سالمند (۹۴۴ خانوار - ۲۶ درصد) و بانوان مطلقه (۶۶۴ خانوار - ۱۸ درصد) سه دلیل وابستگی خانوارهای تحت حمایت به اداره کمیته امداد این شهرستان مرزی است که سه هزار و ۲۷۷ خانوار معادل ۹۰ درصد به واسطه این سه دلیل تحت حمایت این اداره قرار دارند.

این اداره حمایت از هزار و ۵۰ نفر فرزند یتیم و محسنین را بر عهده دارد که از این تعداد ۵۷۴ نفر از فرزندان ایتام و ۴۷۶ نفر از فرزندان محسنین (۵۴۶ فرزند دختر و ۵۰۴ فرزند پسر) هستند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع استان هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما