شناسهٔ خبر: 67738654 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

تامین اراضی احداث ۱.۹ میلیون واحد مسکونی شهری در دولت سیزدهم

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم وارد فرایند ساخت شد از تامین اراضی احداث بیش از ۱.۹ میلیون واحد شهری در این دولت خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری عملکرد دولت سیزدهم که امروز ۳۰ تیرماه در ساختمان دادمان برگزار شد، به تشریح اقدامات وزارتخانه در حوزه مسکن و شهرسازی پرداخت.

بذرپاش با تاکید بر اینکه سیاست دولت سیزدهم مداخله حداکثری دولت در بخش مسکن برای جبران کاهش تولید در این بخش بود، گفت: کاهش تولید مسکن در دولت‌های قبل معنادار بود و اثر مستقیمی بر تورم داشت. طبق آمارهای مرکز آمار ایران، رشد تولید بخش مسکن و ساختمان در سال ۱۳۹۹ منفی ۱۳ بود که این رقم در ۱۴۰۰ به منفی ۶.۹ و در سال ۱۴۰۲ به مثبت ۷.۱ رسید که نشان دهنده تاثیر مثبت سیاست دولت در این بخش و تامین نیاز بخشی از جامعه به مسکن است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در فرایند ساخت قرار گرفته است که بخشی از آنها تکمیل و تحویل شده و بخشی نیز در مراحل مختلف ساخت قرار دارد.

بذرپاش توضیح داد: در دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای تولید مسکن تامین شده که نیمی از آنها شهری و نیم دیگر روستایی است.

تکمیل می شود...

نظر شما