شناسهٔ خبر: 67738516 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

بودجه سازمان فنی و حرفه‌ای در دولت سیزدهم رشد چشمگیری داشت

تهران- ایرنا- رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه اساسنامه این سازمان پس از ۵۰ سال در دولت سیزدهم تدوین شد، گفت: یکی از اقدامات قابل توجهی که در این دولت انجام شد رشد قابل توجه بودجه سازمان بود که بیش از میانگین کلانی است که دولت به همه وزارتخانه‌ها ابلاغ کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «مهرداد عظیمی» در یک گفتگوی تلویزیونی با تشریح اقدامات سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در دولت سیزدهم، اظهار کرد: این سازمان حدود ۵۰ سال سابقه فعالیت دارد، اما تا چند ماه قبل اساسنامه نداشت. در دولت سیزدهم اساسنامه‌ای با ۱۸ بند تدوین شد که بخش‌های مختلفی مانند کاهش ساعت کار مربیان، رتبه‌بندی مربیان و منابع مالی و بودجه‌ای دارد. این اساسنامه اواخر سال گذشته به تصویب رسید.

وی افزود: بخشی از بندهای این اساسنامه مربوط به شعار سال است. به طور مثال یکی از بندها این است که دولت مکلف شده از این پس، نیم در هزار کل اعتبارات عمرانی تملک دارایی‌های کشور را صرف آموزش نیروی کار آن پروژه کند؛ یعنی دستگاه اجرایی مکلف شده نیروی کاری که عمدتاً در پروژه‌های مختلف، فصلی مشغول به کار و پس از اتمام پروژه بیکار می‌شدند، نیم در هزار اعتبار آن پروژه را صرف آموزش مهارتی کنند. بند بعدی یک در هزار است، یعنی اعتبار آن توسط کارفرماها صرف آموزش‌های مهارتی کارگران شود که این هم، عدد قابل توجهی هست.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای تاکید کرد: این مبلغ از محل اعتباراتی است که برای پروژه ابلاغ می‌شود. در بند دیگر دولت مکلف شد ۲ درصد از فروش کالای قاچاق را در طی سال محاسبه و ماهانه یا هر سه ماه یکبار به حساب سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای واریز کند. یکی از ضعف‌های ‌ما در سازمان مباحث بودجه‌ای بودکه تقریباً نود و پنج درصد از بودجه سازمان فقط صرف حقوق و مزایا می‌شود. این امر واقع هم به ماموریت‌های ما آسیب می‌رساند هم باعث گلایه‌مندی همکاران شده بود. یکی از اقدامات قابل توجهی که در این دولت انجام شد رشد قابل توجه بودجه سازمان بود که واقعاً بیش از میانگین کلانی است که دولت به همه وزارتخانه‌ها ابلاغ کرد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: یکی از برنامه‌هایی که امسال در راستای تحقق شعار سال دنبال خواهیم کرد رشد ۵۰ درصدی مراکز جوار کارگاهی است.

نظر شما