شناسهٔ خبر: 67738464 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری به ۶۵۰ بیمه‌شده در تایباد

۶۵۰ نفر از بیمه‌شدگان تامین اجتماعی تایباد از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۹ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال غرامت دستمزد ایام بیماری دریافت کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رییس اداره تامین اجتماعی تایباد گفت:  این میزان مبلغ پرداخت شده نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۳۲ درصد افزایش داشته است.

حسین برزگر افزود: در حال حاضر تامین اجتماعی تایباد ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر بیمه شده اصلی دارد که امسال هزار نفر به این تعداد افزوده شده است.

وی ادامه داد: این شهرستان با داشتن ۳۴۵ حلقه چاه یکی از قطب های کشاورزی استان خراسان رضوی به شمار می رود، هم اکنون بیش از ۹۰ درصد چاههای این بخش دارای پروانه کارگاهی هستند که هر کدام یک تا چهار نفر را تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار داده اند.

برزگر بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان تیر ماه ۳۵ پرونده شکایت بین کارفرمایان و نیروهای کارگری این منطقه به نتیجه رسیده است.

۱۸۰۰ کارگاه دارای پروانه فعالیت در تایباد

برزگر با اشاره به اینکه تایباد اکنون هزار و ۸۰۰ کارگاه صنفی دارای پروانه فعالیت دارد، افزود: در چهار ماه نخست سال جاری بیش از هزار بازدید از کارگاه های فعال شهری و روستایی تایباد انجام گرفت که در این رصد و پایش انجام شده ۱۰ پرونده تخلف برای متخلفان تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: تامین اجتماعی تایباد ۲۰۰ میلیارد ریال مستمری به ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در ماه پرداخت می کند که در مجموع این رقم در سال گذشته به هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال رسید.

رییس اداره تامین اجتماعی تایباد گفت: تامین اجتماعی این شهرستان در حوزه وصول مطالبات حق بیمه ای از کارفرمایان در بین شعب استان خراسان رضوی نسبت به جمعیت آماری افراد بیمه شده در سه ماهه نخست امسال رتبه دوم را از آن خود کرده است.

وی به عدم ساماندهی نیروهای کارگری فعال بخش جابه جایی کالا در نقطه صفر مرزی ایران و افغانستان اشاره کرد و افزود: طبق آمارهای رسیده دستکم ۳۰۰ نیروی کارگری جابه جایی انواع کالاهای مسافران ایرانی و افغانستان را در نقطه صفر مرزی این دو کشور برعهده دارند که با کمال تاسف شرکت های طرف قرارداد تاکنون هیچ گونه اقدامی برای تعهدات بیمه‌ای آنان انجام نداده اند.

برزگر اظهار کرد: یکی از مهمترین خواسته های این قشر زحمت کش اجرای قوانین و ذخیره شدن سوابق بیمه ای است که متاسفانه تاکنون این مهم محقق نشده و نیاز به پیگیری دستگاههای متولی دارد.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

نظر شما