شناسهٔ خبر: 67737966 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران؛

زنجیره تولید گوشت قرمز در مازندران راه‌اندازی می‌شود

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از ایجاد زنجیره تولید گوشت قرمز در استان با سرمایه‌گذاری شرکت آریا خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین مازندران، در نشست مشترکی که با حضور معاون بهبود تولیدات دامی سازمان، مدیرعامل اتحادیه صنعت دامپروری، شرکت تعاونی تامین نیاز استان و کارخانجات خوراک دام و همچنین مدیریت شرکت آریا برگزار شد، بر ایجاد زنجیره تولید گوشت قرمز در استان با سرمایه‌گذاری شرکت آریا تاکید شد.


در این نشست، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار داشت: ایجاد زنجیره تولید گوشت قرمز از جمله اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان بوده و با پیگیری‌های انجام شده، شرکت آریا به عنوان سرمایه‌گذار، موافقت خود را برای اجرای این طرح با همکاری اتحادیه صنعت دامپروری و شرکت تعاونی تامین نیاز استان اعلام کرده است.


وی با بیان اینکه شرکت آریا دارای کارخانه خوراک دام، سردخانه زیر صفر و کارخانه بسته‌بندی و فرآوری گوشت قرمز می‌باشد، افزود: این شرکت آمادگی خود را برای سرمایه‌گذاری در احداث کشتارگاه صنعتی در شرق استان نیز اعلام کرده است.


معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: در گام دوم این طرح، فعال‌سازی واحدهای راکد پرواربندی دام سبک و سنگین استان با همکاری شرکت آریا و تولید گوشت قراردادی در دستور کار قرار گرفته است.


مدیرعامل اتحادیه صنعت دامپروری، شرکت تعاونی تامین نیاز کارخانجات خوراک دام و مدیریت شرکت آریا نیز در این نشست حضور داشتند و در خصوص اجرای این طرح و همکاری‌های لازم برای تحقق آن بحث و تبادل نظر کردند.


با اجرای این طرح، شاهد افزایش تولید، اشتغال‌زایی و ساماندهی بازار گوشت قرمز در استان مازندران خواهیم بود.


علاوه بر این، با فعال شدن واحدهای راکد پرواربندی، شاهد افزایش تولید گوشت با کیفیت و به تبع آن، کاهش قیمت این محصول در بازار خواهیم بود.


این طرح می‌تواند گامی مهم در جهت تامین امنیت غذایی و خودکفایی استان در تولید گوشت قرمز باشد.

نظر شما