شناسهٔ خبر: 67737639 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

هوای قابل قبول پایتخت

شاخص کیفی هوای پایتخت بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، روی عدد ۸۶ قرار دارد و کیفیت هوا در وضعیت زرد ولی سالم یا قابل قبول است.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب، شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای شهر تهران روز شنبه در شرایط سالم قرار گرفته در حالیکه شاخص کیفی هوای پایتخت در ۲۴ ساعت گذشته با میانگین ۹۸ نیز در وضعیت سالم بود اما در ساعاتی از روز آلوده برای گروه‌های سنی حساس جامعه قرار داشت.

همچنین بر اساس اطلاعات از ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای شهر تهران ۶ ایستگاه شادآباد (منطقه ۱۸)، شریف (منطقه ۲)، پارک رازی (منطقه ۱۱)، شهرداری (منطقه ۱۹ و ۱۵) و پارک شکوفه (منطقه ۱۴) در وضعیت نارنجی (ناسالم برای گروه‌های حساس) است ولی مناطق دیگر در وضعیت سالم هستند.

تهرانی‌ها از ابتدای امسال تاکنون، پنچ روز هوای پاک و ۹۲ روز هوای سالم، ۲۴ روز هوای ناسالم برای گروه سنی حساس و یک روز هم هوای ناسالم برای همه گروه‌های سنی را تجربه کرده‌اند.

سال گذشته و براساس روز شمار شاخص آلودگی در مجموع ۱۰ روز هوای پاک، ۲۳۶ روز هوای قابل قبول، ۱۰۷ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۲ روز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها در پرونده شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است.

 شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

انتهای پیام/

نظر شما