شناسهٔ خبر: 67737339 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

درآمد مراکز نیکوکاری استان زنجان به هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال رسید

زنجان - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: از ابتدای امسال تاکنون میزان درآمد مراکز نیکوکاری در سطح استان به یک هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال به صورت نقدی و غیرنقدی رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا،‌ روح الله صالحی روز شنبه در جلسه شورای راهبری مراکز نیکوکاری استان زنجان با اشاره به فعالیت ۱۸۱ مرکز نیکوکاری در استان زنجان، افزود: از این تعداد حدود ۶۰ مرکز به صورت تخصصی فعالیت دارد.

وی با اشاره به محورهای فعالیت مراکز نیکوکاری، خاطرنشان کرد: مراکز نیکوکاری در سرفصل‌های اهدای جهیزیه، مسکن، بهداشت و درمان، اشتغال و معیشت به مددجویان جامعه هدف ارائه خدمت می‌کنند.

صالحی تصریح کرد: توسعه و تقویت مراکز نیکوکاری، مردمی‌سازی خدمات و تخصصی کردن فعالیت آنها از اولویت‌های اصلی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان است که توجه به توسعه این مراکز افزایش مشارکت‌های مردمی را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه امروزه مراکز نیکوکاری به جایگاهی رسیده اند که می توانند به عنوان یک نقطه اتکا در کمک به نیازمندان باشند، اضافه کرد: امیدواریم با تداوم این جلسات و شورای راهبری مراکز نیکوکاری بتوانیم این مراکز را به جایگاه واقعی خودشان برسانیم.

صالحی هدف از برگزاری این جلسات را نظارت سیستمی و راهبری سیستماتیک در حوزه مراکز نیکوکاری بیان کرد و یادآور شد: در این جلسات باید مسائل کاربردی و عملیاتی بیان شود.

وی گفت: باید در فعالیت مراکز نیکوکاری به امکان سنجی لازم برسیم و با هم افزایی موسسات خیریه فعال در سطح استان جذب حداکثری مشارکت‌های مردمی را داشته باشیم.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه پایش مراکز نیکوکاری در دستور کار است و به صورت مستمر بررسی می‌شوند، اظهار داشت: این پایش ها در عملکرد بهتر مراکز نیکوکاری بسیار موثر است.

مددجویان تحت حمایت کمیته امداد جمعیتی نزدیک به ۵۰ هزار نفر هستند که از این تعداد ۱۸ هزار و ۸۴۹ نفر سالمند بوده و ۱۵ هزار و ۵۷۸ خانوار معادل ۵۶ درصد در روستاها زندگی می کنند.

۳۱ هزار و ۴۶۸ نفر معادل ۶۶.۹ درصد از کل مددجویان کمیته امداد استان از زنان سرپرست خانوار هستند که از حمایت‌های مختلف این نهاد بهره مند می‌شوند.

چهار هزار و ۹۳۰ فرزند محسنین هم اکنون تحت حمایت کمیته امداد استان هستند و ۳۱ هزار و ۴۵۷ حامی در حال حاضر در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین با کمیته امداد همکاری می‌کنند.

نظر شما