شناسهٔ خبر: 67737054 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پرداخت یازده میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به توان یابان در خراسان شمالی

کارشناس مسئول اشتغال اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: مددجویان بهزیستی استان در سه ماهه نخست امسال، یازده میلیارد تومان تسهیلات خود اشتغالزایی و مشاغل خانگی دریافت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ ملیحه حسن زاده گفت: تسهیلات پرداخت شده برای ۱۱۰ نفر از مددجویان بوده که زمینه اشتغال ۳۵۰ مددجوی زیرپوشش بهزیستی استان را فراهم کرد.
وی افزود: تسهیلات مزبور با کارمزد چهاردرصد و بازپرداخت هفت ساله به هر نفر از ۱۰۰ میلیون تا ۳ میلیارد تومان از محل اعتبارات تبصره ۱۸ در زمینه‌های کشاورزی، خدماتی، صنعتی، کارگاهی، گلخانه، آرایشگاه زنانه و سایر پرداخت شده است.
کارشناس مسئول اشتغال اداره کل بهزیستی خراسان شمالی با بیان اینکه تسهیلات خیاطی و دامداری در ۲ سال گذشته به حداقل رسیده است اضافه کرد: بیشترین متقاضیان برای دریافت تسهیلات آقا و بیشترین وام اشتغالزایی پرداخت شده در زمینه کشاورزی بوده است.
به گفته حسن زاده رویکرد و اولویت این اداره کل برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی زنان سرپرست خانوار است، اما متاسفانه متقاضیان زنان برای دریافت وام در این استان کم است که عدم ضامن یکی از دلایل اصلی است.
۱۱۴ هزار و ۳۵۱ نفر در خراسان شمالی زیر پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند.

نظر شما