شناسهٔ خبر: 67736926 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

به دنبال نقض قوانین ؛

نیجریه متا را ۲۲۰ میلیون دلار جریمه کرد

به گفته ناظر رقابت نیجریه، این کشور متا پلتفرمز را ۲۲۰ میلیون دلار جریمه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، تحقیقی نشان داده بود که نحوه اشتراک گذاری داده ها در شبکه های اجتماعی این شرکت برخلاف قوانین حفاظت از مصرف کننده، حریم خصوصی و داده نیجریه است.

کمیسیون فدرال رقابت و حمایت از مصرف کننده نیجریه(FCCPC) اعلام کرد متا داده های کاربران نیجریه ای در پلتفرم هایش را بدون رضایت آنها تصاحب کرده، با اعمال سیاست های حریم خصوصی سواستفاده جویانه بر کاربران از سلطه خود بر بازار سواستفاده کرده و در مقایسه با مناطق دیگر با قوانین مشابه، با کاربران نیجریه ای رفتار تبعیض آمیز و متفاوتی داشته است.

متا به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخی نداده اما FCCPCدر بیانیه ای اعلام کرد این شرکت برخی اسناد را در اختیار مقامات گذاشته و با آنها همکاری کرده است.

به گفته مدیر FCCPC تحقیقات به طور مشترک با کمیسیون حفاظت از داده نیجریه در بیش از ۳۸ ماه انجام شده است.

تحقیقات نشان داد سیاست های متا به کاربران این امکان را نمی‌دهد که خودشان رضایت خود را نسبت به جمع‌آوری، استفاده و اشتراک‌گذاری داده‌های شخصی تعیین و یا از این فرایند اجتناب کنند.

نتیجه کل تحقیقات حاکی از آن بود که متا به طور مرتب و چند بار قوانین را نقض کرده است.

طبق دستور نهایی مقامات متا باید اقداماتی جهت پیروی از قوانین محلی در پیش گیرد.

در ماه می هیات رقابت ترکیه نیز پس از تحقیق درباره شیوه اشتراک گذاری داده ها در فیس بوک، اینستاگرام، تردز و واتس اپ ، شرکت متا را ۱.۲ میلیارد لیره جریمه کرد.

نظر شما