شناسهٔ خبر: 67736754 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون ساماندهی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور:

خیران پشتوانه مالی کانون‌های مساجد هستند

اکبر مهدی‌زاده

معاون ساماندهی و شبکه‌سازی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: خیران مهم‌ترین پشتوانه مالی کانون‌های فرهنگی و هنری هستند و شبکه بچه‌های مسجد با کمترین هزینه بیشترین عملکرد را دارند.

صاحب‌خبر -

محمدتقی محمدیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طی یک سال گذشته ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری کشور ۵۰۰ میلیارد ریال به فعالیت‌های فرهنگی و هنری مساجد کمک کرده که کمک‌های خیران به این مراکز در یک سال بالغ بر چهار برابر پول دولت بوده است.

وی افزود: خیران مهم‌ترین پشتوانه برای بچه‌های مسجد هستند تا آنان بتوانند اهداف و مأموریت خود را انجام دهند.

معاون ساماندهی و شبکه‌سازی کانون‌های مساجد کشور، ادامه داد: بالغ بر ۲۸ هزار کانون فرهنگی و هنری در مناطق مختلف کشور راه‌اندازی شده که زمینه‌ساز حضور بیش از ۳۶۰ هزار نوجوان شده‌اند و برای آنان فعالیت تربیتی اجرا می‌کنند.

محمدیان با بیان اینکه نوجوانان مهارت‌های مسئولیتی را در این مراکز فرا می‌گیرند، تصریح کرد: واگذاری مسئولیت به نوجوانان آنان را برای مدیریت در آینده تربیت کرده و مهارت‌های گروهی و اجتماعی را می‌آموزند.

به اعتقاد وی، این مهارت‌ها تنها در مسئولیت کاری نبوده بلکه در مدیریت خانواده نیز نقش دارد و آنان به مادران و پدران مؤثری تربیت خواهند شد.

معاون کانون‌های مساجد کشور با بیان اینکه امسال اردوی آموزشی برای نوجوانان دهه ۸۰ کشور در مشهد پیش‌بینی و در حال اجرا است، یادآور شد: هفت هزار دختر و پسر نوجوان که دارای مسئولیت در کانون‌های فرهنگی و هنری هستند، در این اردو شرکت کرده‌اند.

محمدیان اضافه کرد: نوجوانان در کانون‌های فرهنگی و هنری علاوه بر فراگیری موضوعات اخلاقی و اعتقادی در امر نقش‌آفرینی اجتماعی نیز فعال می‌شوند که این برنامه متناسب با هر کانون متفاوت است.

وی به طرح مسجد، کانون نشاط اشاره کرد و گفت: این طرح فرهنگی برای دومین سال در کانون‌ها فعال شده و افراد از برنامه‌های اوقات فراغت تابستان این مراکز استفاده می‌کنند.

معاون ساماندهی و شبکه‌سازی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، خاطرنشان کرد: کلاس‌های آموزشی، مهارتی، اعتقادی، برنامه‌های تفریحی، مسابقه و فعالیت‌های اجتماعی در قالب طرح اوقات فراغت کانون‌های مسجد کشور برگزار می‌شود.

محمدیان خاطرنشان کرد: دیگر دستگاه‌های اداری مثل آموزش وپرورش، ورزش و جوانان، تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیره، بسیج و تشکل‌های مردمی در این طرح با بچه‌های مسجد همکاری دارند.

انتهای پیام

نظر شما