شناسهٔ خبر: 67736612 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مستند «۲۳۲ روز دور دنیا» از شبکه یک سیما

مستند «۲۳۲ روز دور دنیا» با حضور چهره‌های شاخص مردمی، از امروز از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  این مستند به تهیه کنندگی مجید بهرامی  در ۳۰ قسمت در بندرعباس تولید شده و میزبان چهره‌های شاخص مردمی از ۳۰ استان ایران است.

مهمانان این برنامه به همراه علیرام نورایی به عنوان میزبان، از تجهیزات نیروی دریایی در محل ماموریت بازدید می‌کنند. در بخش دیگر برنامه، به معرفی مهمان برنامه پرداخته می‌شود.

مهمانان هر قسمت از برنامه که از ۳۰ استان مختلف ایران انتخاب شده اند، در عرصه‌های هنری، ورزشی و علمی فعالیت داشته اند. همچنین مهمان حاضر در برنامه به همشهری خود که در این ماموریت دریایی حضور داشته، هدیه‌ای تقدیم می‌کند.

در بخش روز شمار «۲۳۲ روز دور دنیا»، اتفاقات یک روز از سفر دو ناوشکن تمام ایرانی دنا و ناو بندر مکران روایت می‌شود. این ماموریت، بزرگترین ماموریت نظامی نیروی دریایی ارتش در تاریخ ایران به لحاظ مسافت طی شده و زمان انجام آن است. در بخش انتهایی این مستند، مهمان برنامه با علیرام نورایی بر روی عرشه ناو بندر مکران به گفتگو می‌پردازد.

مجموعه مستند «۲۳۲ روز دور دنیا» که تولید مرکز سیمرغ سازمان صداوسیما است ساعت ۱۸ پخش می‌شود.

<div id="video-display-embed-code_11333451"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4287086/11333451?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما