شناسهٔ خبر: 67736571 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در گفت وگو با خبرنگار ایرنا مطرح شد:

۲۷ درصد گاز مصرفی استان قم به صنایع اختصاص یافت

قم - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز استان قم به اشاره به گازرسانی به ۳۲ واحد صنعتی از ابتدای امسال، گفت: ۲۷ درصد گاز مصرفی استان طی سه ماهه نخست سال ۱۴۰۳ به صنایع اختصاص یافته است.

صاحب‌خبر -

مرتضی خوش‌لهجه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از ۶۷۳ میلیون مترمکعب گاز مصرفی استان طی سه ماهه نخست سال جاری، حدود ۱۸۱ میلیون مترمکعب به بخش صنعت استان اختصاص پیدا کرد.

وی از گازرسانی به ۳۲ واحد صنعتی طی بازه زمانی مورد اشاره خبر داد و افزود: از این تعداد ۲۴ واحد جزء و هشت واحد نیز مشترک عمده به شمار می‌آیند.

خوش‌لهجه با بیان اینکه در سه ماهه نخست سال جاری تعداد ۹۵ علمک ویژه بخش صنعت نصب شد، تصریح کرد: در این بازه زمانی همچنین ۲۸ ایستگاه تقلیل فشار ویژه بخش صنعت نصب و راه‌اندازی شد.

وی مجموع شمار مشترکین بخش صنعت در استان قم را چهار هزار و ۶۱۸ واحد عنوان کرد و گفت: شرکت گاز استان قم در سال‌های اخیر زمینه‌ساز اشتغال بیش از ۴۰ هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان شده‌ است.

خوش‌لهجه در پایان با اشاره به نقش مهم گاز طبیعی در تحقق شعار جهش تولید، گفت: گاز طبیعی سوختی پاک و ارزان به شمار می‌آید و به همین خاطر گازرسانی به واحدهای صنعتی باعث افزایش تولید می‌شود.

نظر شما