شناسهٔ خبر: 67736312 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

قاسم‌زاده:

پیشرفت ۶۰ درصدی رینگ پساب در اصفهان؛ شهروندان نگران آبیاری فضای سبز شهر نباشند

شهردار اصفهان گفت: در حال حاضر رینگ پساب شهر اصفهان با پیشرفت ۶۰ درصدی در حال تکمیل است تا آبیاری پنج هزار هکتار فضای سبز این کلان‌شهر از طریق شبکه پساب انجام شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _شنبه سی‌ام تیر_ در برنامه رادیویی «سلام اصفهان» اظهار کرد: این روزها شاهد گرمای شدید هوا هستیم که بیشترین تنش را برای فضای سبز شهر ایجاد کرده است؛ امیدوارم بتوانیم از این شرایط تنش شدید کم‌آبی و گرمای هوا به‌خوبی عبور کنیم.

وی افزود: برای مقابله با کم‌آبی و تنش آبی از دو سال پیش راه‌حل اساسی را پیش‌بینی کردیم، به‌طوری که با توجه به خشک شدن رودخانه زاینده‌رود و چاه‌های آبی که آب آن‌ها استحصال می‌شد، به سمت احداث تصفیه‌خانه برای تصفیه ثانویه پساب حرکت کردیم.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: در گذشته آب پساب به‌وسیله تانکرهای آبرسان به فضای سبز منتقل می‌شد، اما در حال حاضر رینگ پساب شهر اصفهان در حال تکمیل است، تا آبیاری پنج هزار هکتار فضای سبز این کلان‌شهر از طریق شبکه پساب انجام شود.

قاسم‌زاده با بیان اینکه تاکنون ۶۰ درصد رینگ پساب اجرا شده است، گفت: طبق برنامه‌ریزی آب از طریق تصفیه‌خانه‌ها و مخازن وارد شبکه پساب می‌شود که امیدواریم به‌زودی شاهد رفع مشکل آبیاری فضای سبز از طریق شبکه پساب باشیم.

وی اظهار کرد: در احداث تصفیه‌خانه‌ها سعی کردیم از آخرین تکنولوژی‌ها و فناوری‌ها استفاده کنیم، بنابراین شهروندان به‌هیچ عنوان نگران آبیاری فضای سبز شهر با پساب نباشند، زیرا آبی که از این تصفیه‌خانه‌ها استحصال می‌شود، استاندارد و از حیث بهداشت مورد تأیید سازمان محیط زیست است.

شهردار اصفهان با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) در دهه اول محرم گفت: دهه اول محرم، در شهر اصفهان مراسم عزاداری و موکب‌های زیادی در جای جای شهر اصفهان برپا شد و شهر ما به حسینیه تبدیل شده بود که بر خود لازم می‌دانم از شهروندانی که در حفظ نظم و نظافت شهر تلاش کردند، قدردانی می‌کنم، همچنین از پاکبانانی که در کنار موکب‌ها و هیئت‌ها به حفظ پاکیزگی شهر کمک کردند، نیروهای آتش‌نشان که برای ایمنی مجالس عزاداری از هیچ تلاشی فروگذار نبودند و کسپول‌های آتش‌نشانی را در اختیار هیئت‌ها قرار دادند و از رانندگان شرکت واحد اتوبوسرانی که سرویس‌دهی به دسته‌جات سینه‌زنی و زنجیرزنی را انجام دادند، تشکر ویژه داشته باشم.

نظر شما