شناسهٔ خبر: 67736201 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:

دارالشفای حسینیه مسجد اعظم طبق قانون به بخش خصوصی واگذار شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: مدیریت قبلی دارالشفای حسینیه مسجد اعظم زنجان شفافیت لازم را در درآمد و عملکرد نداشت، پس طبق قانون آن را واگذار کردیم.

صاحب‌خبر -

‌حجت‌الاسلام مختار کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: اوقاف در بهره‌وری از موقوفات تابع قانون است و بر همین اساس عمل می‌کند.

وی افزود: طبق آنچه در قانون ذکر شده است باید برای موقوفه منفعتی تلاش کرد تا درآمدزا شود، ما نیز در مجموعه اوقاف با بررسی راهکارهای مناسب به دنبال تحقق همین موضوع هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: هدف از این کار ارائه خدمات بهتر به مردم و متنعم شدن تعداد افراد بیشتری از خدمات این موقوفه خاص است.

کرمی با اشاره به اینکه روند واگذاری موقوفات برای بهره‌وری بیشتر نیز توسط افراد دارای صلاحیت و بر اساس ضوابط انجام می‌شود، اضافه کرد: اگر این فرایند به صورت درست و اصولی انجام نشود، با خاطیان برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه درباره دارالشفای حسینیه اعظم زنجان نیز دقیقاً همین رویه در پیش گرفته شد، گفت: طی سال‌های متمادی دارالشفا توسط افرادی مدیریت می‌شد که شفافیت لازم در هزینه‌ها و درآمد را نداشتند، از طرفی مدیریت مجموعه خلاف قوانین مربوطه بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: از طرفی مدیریت یک درمانگاه مستلزم هزینه است و حسینیه نمی‌تواند چنین هزینه‌هایی را پرداخت کند، پس در شرایط موجود بهترین راه، واگذاری آن به بخش خصوصی بود که اتفاقاً بر اساس مقررات انجام شده است.

به گزارش ایمنا، دارالشفای سیدالشهدای حسینیه اعظم زنجان از سال ۱۳۷۱ با یک پزشک و یک کارتن کوچک جعبه دارویی در پایگاه حسینیه فعالیت خود را آغاز کرد.

از سال ۹۰ به مدت ۱۵ شب در یکی از ساختمان‌های اطراف حسینیه که خالی بود یا به صورت اجاره‌ای توسط حسینیه تجهیز می‌شد، به مراجعه‌کنندگان و زائران حسینیه خدمات ارائه می‌داد.

به‌تازگی این مجموعه توسط اوقاف به بخش خصوصی واگذار شده است که اجاره آن ماهانه حدود ۵۰ میلیون تومان است.

نظر شما