شناسهٔ خبر: 67735856 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

روایت جانفشانی مهندسان نیروگاه رامین از تلاش برای حفظ خط مقدم تولید برق+ فیلم

اهواز-ایرنا- مهندسان نیروگاه رامین با از خود گذشتگی اجازه ندادند شرایط زندگی برای مردم در گرمای این روزهای خوزستان بیش ازپیش دشوار شود؛ از تلاش‌های انجام شده برای حفظ خط مقدم تولید برق که با ایثار و فداکاری همراه بود؛ سخن می گویند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، قصه از اینجا شروع می‌شود که مهندسان اهوازی متوجه اشکال در یکی از بخش‌های نیروگاه رامین شده و می‌دانند که اگر این قسمت از مدار خارج شود برق خانگی تعداد زیادی از شهروندان قطع می‌شود.

ولی مهندسان نیروگاه تصمیم می‌گیرند در همین شرایط تعمیر را انجام دهند و اجازه ندهند در گرمای طاقت‌فرسای تابستان با قطع برق شرایط برای مردم سخت‌تر شود.

مهندسان عملیات تعمیر نشتی کندانسور نیروگاه رامین اهواز را از ساعت ۹ صبح ۲۳ تیرماه آغاز و ساعت سه نیمه شب ۲۴ تیر بدون لحظه‌ای توقف به اتمام رساندند.

روایت جانفشانی مهندسان نیروگاه رامین از تلاش برای حفظ خط مقدم تولید برق+ فیلم
رضا خسروی یکی از این مهندسان بیان می‌کند: با توجه به اینکه در صورت خارج شدن این بخش نیروگاه از مدار، برق شهری مناطق مختلف قطع می‌شد تصمیم گرفتیم تعمیر را در همین شرایط انجام و واحد را از مدار خارج نکنیم.

اگر هوای اهواز در تیرماه جهنم باشد، محیط نیروگاه رامین خوزستان «طبقه آخر این جهنم خواهد بود».
این بخشی از صحبت‌های یکی از اپراتورهای نیروگاه است.

وی می‌گوید: وظیفه‌ای برای انجام این عملیات نداشتیم ولی قطع برق خانه‌ها، بیمارستان‌ها و سازمان‌ها دغدغه‌ای بود که نگذاشت من و همکارانم آرام و قرار داشته باشیم و دست به کار شویم.

روایت جانفشانی مهندسان نیروگاه رامین از تلاش برای حفظ خط مقدم تولید برق+ فیلم
به گفته این لیسانس بهره‌برداری تاسیسات، عمق این بخش حدود هفت متر و دمای آن ۸۰ درجه است که تحمل آن برای چند ثانیه هم دشوار است.

محمد امیری یکی دیگر از مهندسان نیروگاه رامین اهواز می‌گوید: انجام ندادن این عملیات هیچ توبیخی نداشت، در واقع اصلا چنین وظیفه‌ای با این شدت کار نداشتیم؛ تنها عاملی که باعث شد همکاران از جانشان مایه بگذارند، غیرتشان بود.

روایت جانفشانی مهندسان نیروگاه رامین از تلاش برای حفظ خط مقدم تولید برق+ فیلم
۱۰ نفر از مهندسان نیروگاه رامین اهواز در این عملیات شرکت داشتند که حقوق برخی از آنها زیر ۲۰ میلیون تومان است.

رحمان، محمد، عبدالله، پوریا، رضا، محسن و مصطفی از جمله مهندسانی هستند که در اقدامی جهادی با از جان خود گذشتگی آرامش مردم را حفظ کردند و اجازه ندادند شرایط زندگی برایشان دشوار شود.

روایت جانفشانی مهندسان نیروگاه رامین از تلاش برای حفظ خط مقدم تولید برق+ فیلم

تقدیر سرپرست ریاست جمهوری از مهندسان نیروگاه رامین اهواز

محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری در آیین تجلیل از این مهندسان نیروگاه رامین گفت: روحیه جهادی و ایثار از عوامل موفقیت و از دارایی‌های مهم و ارزشمند کشور است.

روایت جانفشانی مهندسان نیروگاه رامین از تلاش برای حفظ خط مقدم تولید برق+ فیلم
وی افزود: وجود روحیه جهادی میان مردم، صنعتگران، مهندسان و کارگران کشور موجب شده تا با وجود تحریم‌های گسترده، حرکت کشور در مسیر توسعه و پیشرفت مختل نشود.

مخبر روحیه جهادی را گره‌گشای مسایل کشور دانست و اظهارکرد: تجلیل از مهندسان نیروگاه رامین که با وجود گرمای شدید و بی‌سابقه هوا با ایثار و از خودگذشتگی و تلاش مثال‌زدنی، مانع از بروز خاموشی گسترده در شبکه برق کشور و خوزستان شدند، تجلیل از روحیه ایثار و کار جهادی است.

علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو نیز در گفت‌وگوی تلفنی با تلاشگران نیروگاه رامین اهواز، اقدام جهادی آنان در رفع مشکل فنی و جلوگیری از خروج واحد نیروگاهی از مدار تولید را مورد تقدیر قرار داد.

محرابیان تعهد، ایثارگری و مسئولیت‌پذیری همه کارکنان وزارت نیرو در خدمت‌رسانی پایدار و مستمر به ویژه تامین برق مورد نیاز هموطنان در فصل تابستان و اوج مصرف برق را از ویژگی‌های بارز این کارکنان دانست.

نشتی کندانسور واحد ۳۰۵ مگاواتی نیروگاه رامین که می‌توانست به خاموشی در بخشی از کشور در تیرماه و گرم‌ترین روزهای سال ختم شود، توسط متخصصان داخلی طی کمتر از ۱۸ ساعت در حالت آماده‌ به کاری نیروگاه تعمیر شد.

نیروگاه حرارتی رامین از بزرگترین نیروگاه‌های حرارتی (بخاری) کشور است که با هدف تأمین برق استان خوزستان و شبکه سراسری احداث شده است.

این نیروگاه در کیلومتر ۲۰ جاده اهواز – مسجدسلیمان و در مجاورت رودخانه کارون و شهر ویس در شمال شرقی اهواز قرار دارد.

نیروگاه رامین با ۶ واحد (چهار واحد ۳۰۵ مگاواتی و ۲ واحد ۳۱۵ مگاواتی) دارای توان تولیدی یکهزارو ۸۵۰ مگاوات است. این نیروگاه نقش مهمی در تأمین برق مورد نیاز استان خوزستان و پایداری شبکه برق کشور ایفا می‌کند.

نظر شما