شناسهٔ خبر: 67735420 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تکمیل طرح‌های نیمه تمام ورزشی همدان اقدام ماندگار دولت سیزدهم

همدان- ایرنا- تکمیل طرح‌های نیمه تمام ورزشی همدان یکی از اقدامات ماندگار دولت سیزدهم است که به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت که رهاورد آن شتاب بخشی در روند اجرا، تکمیل و بهره برداری از طرح ها و افزایش ۶۰ هزار متری سرانه فضای ورزشی در استان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا،آمارها نشان می دهد که ورزش استان همدان در ۴۵ سال اخیر به ویژه در دولت سیزدهم با رشد کمی و کیفی در عرصه های مختلف عمرانی، ورزش همگانی و قهرمانی همراه است و در این بخش شاهد تحولات مثبت و خوبی هستیم.

برخورداری از زیرساخت های ورزشی همواره یکی از نیازهای ضروری هر منطقه برای تندرستی و سلامت مردم و نیز رشد و پیشرفت ورزشکاران است به طوریکه از ۶۵ هزارم متر مربع سرانه ورزشی این استان قبل از انقلاب، هم اکنون به بیش از ۷۷ صدم متر مربع افزایش یافته است.

در دولت سیزدهم ۶۰هزار متر مربع به فضاهای ورزشی همدان افزوده شده و به لحاظ آماری فضای ورزشی سرپوشیده استان قبل از انقلاب اسلامی ۳۳ مکان بود اما امروز این تعداد به ۵۱۲ مورد افزایش یافته و فضای روباز ورزشی نیز از ۱۱ مورد به ۳۵ مورد رسیده است.

ساخت و بهره برداری طرح‌های نیمه تمام ورزشی در استان همدان همواره یکی از مطالبات اساسی مردم به ویژه ورزشکاران بوده چراکه در سال‌های گذشته مورد کم توجهی قرار گرفته بود اما دولت مردمی سیزدهم با توجه به این موضوع اجرا و تکمیل این طرح ها را شتاب بخشید.

این در حالی است که در دهه گذشته تکمیل برخی از طرح‌های عمرانی ورزشی که جزو مصوبات ملی و استانی در سطح شهرهای مختلف استان همدان بود به دلیل کم توجهی از ردیف دریافت بودجه نیز خارج و یا حتی به فراموشی سپرده شده بود.

تکمیل طرح‌های نیمه تمام ورزشی همدان اقدام ماندگار دولت سیزدهم

بازگشایی استخرهای شنا هدیه دولت به ورزشکاران

یکی از شاخص‌های سنجش حرکت‌های امیدبخش دولت سیزدهم در استان همدان را باید در امر ورزش و توجه ویژه برای اجرای طرح‌های مهم ورزشی دانست به طوری که تنها در یک رشته ورزشی مفرح همچون "شنا" در همدان چندین طرح مهم در شهرهای مختلف استان به بهره برداری رسید.

در این راستا هشت میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار در قالب مصوبات سفر رئیس جمهور به اجرا و تکمیل طرح‌های نیمه تمام حوزه ورزش و جوانان این استان اختصاص داده شد که استخرهای شنا نیز که از مهم‌ترین مکان‌های تفریحی و ورزشی جوانان به شمار می‌رود از آن سهم داشت.

تکمیل و بازگشایی استخرهای شنا یکی از مهم‌ترین هدایای ماندگار دولت سیزدهم به جامعه ورزش دوست همدانی بود که در ماه‌های اخیر تحقق یافت و امروزه هزاران شناگر از امتیاز این استخرها بهره‌مند هستند.

یکی از دغدغه‌های اصلی ورزش استان همدان در سال‌های گذشته کمبود امکانات تفریحی و ورزشی برای نسل جوان به خصوص بانوان بود و همواره برخورداری از استخر شنا جزو مطالبات مهم آن‌ها به شمار می‌رفت.

در دولت سیزدهم پس از ۳۰ سال انتظار پروژه استخر سرپوشیده ورزشگاه آزادی اسدآباد به نام استخر شنای «سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به بهره برداری رسید ضمن اینکه انتظار ۱۷ ساله بانوان ورزش دوست کبودرآهنگ برای شنا در تنها استخر این شهرستان با تدبیر دولت خدمتگذار و مردمی به ثمر نشست و موجی از امید را در دل آن‌ها زنده کرد.

در دولت سیزدهم پس از ۳۰ سال انتظار پروژه استخر سرپوشیده ورزشگاه آزادی اسدآباد به نام استخر شنای «سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور استاندار همدان افتتاح و به بهره برداری رسید ضمن اینکه انتظار ۱۷ ساله بانوان ورزش دوست کبودرآهنگ برای شنا در تنها استخر این شهرستان با تدبیر دولت خدمتگذار و مردمی به ثمر نشست و موجی از امید را در دل آن‌ها زنده کرد.

هم اینک با راه‌اندازی استخر شنا بانوان کبودرآهنگ پس از سالها انتظار، شور و شوق وصف ناپذیر در بین بانوان این شهرستان به خصوص روستاهای همجوار ایجاد شد؛ استخر اختصاصی بانوان شهر ملایر نیز پس از هفت سال تعطیلی، با حل و فصل موانع قانونی بازگشایی شد تا زمینه استفاده جوانان این شهر از این فضای ورزشی بار دیگر فراهم شود.

همچنین استخر شنای گل‌ها پس از چهار سال وقفه با حمایت همه جانبه استاندار همدان و تامین اعتبار مورد نیاز از سوی مدیریت دستگاه ورزش و جوانان این استان بازگشایی شد.

استخر شنای شهید رنجبرصولتی شهرستان بهار نیز پس از ۲ سال تعطیلی با روی کار آمدن دولت سیزدهم با صرف ۶ میلیارد ریال اعتبار تعمیر و بازسازی و استخر شهرستان فامنین نیز آبان ماه سال قبل با پیگیری مدیرکل ورزش و جوانان استان پس از سه سال وقفه راه‌اندازی شد.

احیای ۴۳ طرح راکد ورزشی در دولت سیزدهم

مدیرکل ورزش و جوانان همدان با اشاره به توجه دولت مردمی به تقویت فضاهای ورزشی مورد نیاز جوانان و دیگر اقشار جامعه، گفت: در دولت سیزدهم ۴۳ طرح راکد ورزشی استان احیا و فعال شده و همچنین ۶۰هزار متر مربع به فضاهای ورزشی همدان افزوده شد.

علی حقیقی بیان کرد: تکمیل طرح‌های نیمه تمام از جمله در بخش ورزش با استقرار دولت سیزدهم، به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت که رهاورد آن شتاب بخشی در روند اجرا، تکمیل و بهره برداری از طرح‌ها و افزایش چشمگیر سرانه فضای ورزشی در استان همدان است.

وی اضافه کرد: این در حالی است که در دهه گذشته تکمیل برخی از طرح‌های عمرانی ورزشی که جزو مصوبات ملی و استانی در سطح شهرهای مختلف استان همدان بود به دلیل کم توجهی از ردیف دریافت بودجه نیز خارج و یا حتی به فراموشی سپرده شد و برخی از طرح‌ها همچون استخر شنای اسدآباد باوجود نواقص، به صوررت نمایشی افتتاح شده بود.

حقیقی، ساخت و بهره برداری طرح‌های نیمه تمام ورزشی در استان همدان را یکی از مطالبات اساسی مردم به ویژه ورزشکاران دانست و گفت: دولت مردمی سیزدهم با توجه ویژه به این موضوع، اجرا و تکمیل این طرح‌ها را شتاب بخشید و به عنوان خادم مردم، با نگاه عدالت محور در توزیع امکانات و تکمیل طرح‌های نیمه تمام توانستیم چراغ بسیاری از اماکن ورزشی این خطه را روشن کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان ادامه داد: همچنین امسال چند طرح مهم ورزشی از جمله چمن سرکان با ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار، زمین چمن طبیعی اسدآباد نیز با هفت میلیارد ریال اعتبار تکمیل شد ضمن اینکه سالن باستانی شهرستان فامنین مراحل پایانی ساخت را طی می‌کند و در کنار این طرح‌ها، تکمیل سالن ورزشی فامنین و بهسازی مجموعه ورزشی علیمرادیان نیز در حال انجام است.

حقیقی همچنین با اشاره به بهره برداری از سایر طرح‌های ورزشی طی سال گذشته، بیان کرد: زمین چمن اسلام‌شهر آق‌گل در شهرستان ملایر با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد ریال، زمین چمن روستای توئین از توابع همدان و چمن مصنوعی در روستاهای کبودرآهنگ افتتاح شد.

تکمیل طرح‌های نیمه تمام ورزشی همدان اقدام ماندگار دولت سیزدهم

افزایش ۱۰ برابری مدال آوران بین المللی

ورزش همدان در دستیابی به مدال های بین المللی طی ۴۵ سال گذشته با رشد ۱۰ برابری مواجه است و این پیشرفت در دولت سیزدهم بیشترین رشد را داشته است.

در واقع در دولت های مستقر شده در ابتدای پیروزی انقلاب کمتر از ۲۰ نشان رنگارنگ بین المللی سهم ورزش استان همدان بود اما هم اکنون به نزدیک به ۲۰۰ مدال رسیده که در رویدادهایی همچون جهانی، بازی های آسیایی، قهرمانی آسیا و سایر رویدادهای بین المللی به دست آمده است.

مدال آوری ها در دولت سیزدهم به اوج خود رسیده اما نکته مهمتر، تنوع در نشان های کسب شده بود که در چندین رشته مختلف به دست آمده و متکی به یکی دو رشته خاص نبود.

مدال آوری ها در دولت سیزدهم به اوج خود رسیده اما نکته مهمتر، تنوع در نشان های کسب شده بود که در چندین رشته مختلف به دست آمده و متکی به یکی دو رشته خاص نبود.

همدانی ها در دولت سیزدهم و در رقابت هایی همچون جهانی، بازی های آسیایی و پاراآسیایی هانگژو و نیز رقابت های قهرمانی آسیا خوش درخشیدند تا جزو برترین های کشور باشند.

این رشد قابل توجهی در نشان های رنگارنگ کشوری نیز به چشم می خورد به طوریکه اوایل پیروزی شکوهمند انقلاب اگرچه نزدیک به یکصد مدال رهاورد استان همدان در مسابقات مختلف ملی بود اما در دولت سیزدهم به یک هزار و ۷۰۰ نشان رسیده است.

در بخش ورزش همگانی نیز ورزش استان سال طی سه سال اخیر عملکرد درخشانی داشت و توانست با برگزاری برنامه های متنوع همگانی لقب شهر فعال ورزش را تصاحب کند.

طبق آخرین آمار هیات پزشکی ورزشی استان در تعداد ورزشکاران سازمان یافته و بیمه شده نیز رشد قابل توجهی وجود داشته و این آمار از ۶۰ هزار نفر در سال ۱۴۰۰ به ۹۵ هزار نفر تا پایان خرداد سال جاری افزایش یافت و تعداد باشگاههای فعال ورزشی نیز از ۴۰۰ باشگاه در سال ۱۴۰۰ به ۴۷۰ باشگاه در سال جاری رسید.

در بخش ورزش بانوان علاوه بر قهرمانی های متعدد بانوان استان در میادین فراملی و ملی، چهار طرح بزرگ ملی همچون جشنواره دختران آفتاب، طرح بانو توانا، طرح پایش و تندرستی و طرح الگوهای برتر عفاف و حجاب نیز برای بسط و گسترش ورزش بانوان در سطح استان اجرا شد.

رتبه بندی باشگاهها برای نخستین بار، میزبانی متعدد اردوهای تیم های ملی و مسابقات کشوری و برگزاری ۴۵۰ مورد کلاس های آموزشی داوری و مربیگری از دیگر اقدامات موثر حوزه ورزش بوده است.

یکی دیگر از اقدامات مهم دستگاه ورزش طی دو سال اخیر تعیین تکلیف روسای هیات های ورزشی بود که در اقدامی بی سابقه ۴۰ مجمع انتخاباتی و ۱۵ مجمع سالیانه برگزار و روسای هیات های ورزشی تعیین تکلیف شدند.

نظر شما