شناسهٔ خبر: 67735340 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

توزیع بیش از ۵۰۰ تن اقلام اساسی محرم در چهارمحال و بختیاری

مریم علیزاده

معاون امور فرهنگی و تبلیغ اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: در محرم امسال ۲۳۰ تن برنج، ۱۶۵ تن مرغ یخ‌زده، ۸۱ تن شکر و ۸۰ تن گوشت قرمز در شهرستان‌های مختلف استان توسط عاملان توزیع بین هیئات مذهبی و نذورات خانگی در حال توزیع است که تا پایان ماه صفر این خدمت‌رسانی ادامه خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام ابوالقاسم کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به ساماندهی اطلاعات و یکپارچه‌سازی حمایت‌های سازمانی هیئت‌ها و تشکل‌های دینی و مذهبی اظهار کرد: در محرم سال‌جاری ۲۳۰ تن برنج، ۱۶۵ تن مرغ یخ زده، ۸۱ تن شکر و ۸۰ تن گوشت قرمز در شهرستان‌های مختلف توسط عاملان توزیع بین هیئات مذهبی و نذورات خانگی در حال توزیع است و تا پایان ماه صفر این خدمت‌رسانی ادامه خواهد داشت.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: قبل از محرم در تمامی شهرستان‌ها «همایش عاشوراییان» برای مسئولان و تشکلات هیئت‌های مذهبی استان و شهرستان‌ها برگزار و در خصوص رعایت مقررات ایمنی، امنیتی، راهور و نکات بهداشتی هیئت‌ها تذکرات لازم داده شد.

 مردم نظرات خود درباره هیئت‌ها را کجا اعلام کنند؟

 وی بیان کرد: سامانه «صدای هیئت» برای برگزاری هرچه بهتر برنامه‌های هیئات عزاداری در ایام محرم همچون مناسبت‌های گذشته فعال است. 

کاظمی ادامه داد: این سامانه دو بخش مجزا برای مسئولین هیئت‌ها و برای عموم مردم دارد، به عبارتی مسئولین هیئت‌ها می‌توانند مشکلات و چالش‌های اجرایی خود را با مراکز و ارگان‌های مربوطه مطرح کنند.

 معاون امور فرهنگی و تبلیغ اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سازمان هیأت و تشکل‌های دینی، همراه، هم‌صدا و پیگیر گزارش‌های مسئولین هیأت‌ها برای رفع مشکلات آن‌ها می‌شود، اضافه کرد: عموم مردم می‌توانند نظرات، پیشنهادات، انتقادات و شکایات خود درباره نحوه برگزاری مراسم را مطرح کنند، به این ترتیب به برگزاری با شکوه هیأت‌های مذهبی کمک خواهد شد.

وی عنوان کرد: مردم یا مسئولان هیأت‌ها برای ارسال گزارش‌ها، اعتراضات و تخلفاتی که از سمت هیئات اتفاق می‌افتد باید عدد ۱ را به سامانه ۱۰۰۰۴۶۱۵ ارسال کنند یا می‌توانند گزارش‌های خود را از طریق سامانه «صدای هیئت» پیگیری کنند.

کاظمی در خصوص نحوه توزیع ارزاق و نذورات گفت: مسئولین هیئات در سامانه https://sampat.sazmanheyat.ir ثبت نام کرده و بر اساس درخواستی که دارند بررسی‌های لازم توسط مسئولین صورت گرفته و حواله‌های الکترونیک برای دریافت اقلام محرم و پخت نذورات صادر می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما