شناسهٔ خبر: 67734356 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بازیگرانی که این روزها بر صحنه هستند

ندا آل سید طیب

با سپری شدن ایام سوگواری تاسوعا و عاشورا، سالن‌های تئاتر بعد از ۶ روز تعطیلی از این هفته برنامه عادی خود را از سر می‌گیرند و بازیگرانی چون سارا بهرامی، صابر ابر، بهزاد خلج، فرزین محدث، امیرحسین فتحی، محمد هادی عطایی و ... روی صحنه می‌روند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر به زودی میزبان نمایش «چاپلین» به کارگردانی مهران رنجبر می‌شود که پیش از این هم نمایش‌هایی را در قالب تئاتر پرتره روی صحنه برده است.

این نمایش با بازی بهزاد ‌خلج، بی‌تا ‌عزیز، محمد ‌موحدنیا، مرتضی درویش‌زاده، افشین ‌واعظی، آبان ‌زارعی، میثم ‌یوسف، سونیا ‌سرلک، احسان ‌صاحبدادی، نریمان ‌حیدری، فربد ‌تاجیک، محدثه ‌دانش، یگانه ‌رادبخش، فائزه ‌وفائی، سارا ‌زجاجی، امیر ‌عقیلی اجرا خواهد شد.

نمایش «چاپلین» از ۳۱ تیر راس ساعت ۲۰ و به مدت ۹۰ دقیقه روی صحنه می رود و در خلاصه داستان آن آمده:

«جهان برزخ است و چارلی چاپلین به عنوان شخصی که در سینمای صامت در قامت دفاع از مردم قرار گرفت مقابل زورگویی‌های آدولف هیتلر می‌ایستد و تنها راه نجات بشریت را مردم‌سالاری می‌داند. اپرا و معماری باروک اساس فرمیک این اجرا می‌باشد.»

تالار چهارسو این روزها میزبان نمایشی است با نام «در جستجوی بازیگر هملت» که با هدایت مسعود دلخواه روی صحنه می‌رود.

این نمایش با گروه پرشماری از بازیگران شامل عماد ‌اخلاقی، مهدی ‌اذعانی، شیما ‌اسدی، حسین ‌اقدم ‌نیا، غزال ‌بختیاری، الهه بهادری، سحر بهرامی، فاطمه بهروز، سحر ‌بیرانوند، میلاد ‌پاک ‌سرشت، پدیده ‌پزشکیان، شایان ‌حاجی ‌اسماعیلی، رضا خان زاده، سام ‌دانشور، فروغ ‌درویشزاد، پویا ‌رجبی، راویس ‌رحمانی، مریم رزازی، ارشیا ‌زرین، مهسا ‌شاه ‌ولد، پارمیدا ‌شایان، مهرا ‌صحرانورد، سهیلا ‌عبدی، ابوالفضل ‌عزیزالهی، آذین ‌عیوضی، سمیرا غفاری، تارا ‌قبادی، ریحانه ‌قجاوند، امیرحسین قنبری، مجید ‌قنبری، علی ‌اکبر ‌نانوایی، سپیده کرمی، بوژان کریم پوریان، سعید مسلمی، حسن مظلوم رضایی، باران ‌محمدی، محبوبه محمدی، مسعود ‌محمدی، رویا ‌ملجائی، حسین ‌ملکی، مهدی میرزائیان، سمانه ‌نصری، محال نوروزی، سعید نومیری، مهسان یحیی پور روی صحنه می‌رود.

در خلاصه داستان این اثر نمایشی آمده: نمایش «در جستجوی بازیگر هملت» درباره یک گروه تئاتر جوان است که برای اجرای نقش‌های مختلف هملت تست داده و تمرین می‌کنند. در این بین تهیه‌کننده اصرار به اجرای کنسرت-نمایش و آوردن یک خواننده مشهور و گیشه‌دار جهت بازی در نقش هملت را دارد، در حالیکه کارگردان اجرای تئاتر با استفاده از جوانان با استعداد و آموزش‌دیده را به آوردن یک چهره معروف و سلبریتی که بازیگر نیست، ترجیح داده و بر آن تاکید دارد. ضمن این چالش و دیگر چالش‌های تمرین، ما شاهد اجرای هملت آن گونه که در ذهن و رویای کارگردان می‌گذرد، خواهیم بود.

این نمایش هر شب ساعت ۱۹ و سی و به مدت ۱۰۰ دقیقه روی صحنه می‌رود.

«تایتان» به کارگردانی بابک محمودزاده نمایشی است که این روزها در تالار قشقایی تئاتر شهر پذیرای تماشاگران است.

این نمایش با بازی حسین ‌کشفی ‌اصل، ایمان ‌میرهاشمی، محمد ‌نیازی، اودین ‌روشن، علی ‌ایزدی ‌سفید دشتی، طاها ‌احمدی، عارفه ‌احمدپور، سپیده ‌سعیدی ‌نیا، میلاد ‌شریف، راضیه ‌شریفی، میرا ‌امیرنسب، محمدرضا ‌محمدپور، نازنین ‌طلوعی، هانیه ‌بهرامی، فاطمه ‌محمدی، ملینا ‌محمودزاده اجرا می‌شود.

نمایش «تایتان» هر شب ساعت ۲۰ و یه مدت ۸۰ دقیقه روی صحنه می رود و در خلاصه داستان آن آمده:

  «زمین در پایان تمدن کنونی بشر دچار بحران محیط زیست و زوال گشته است. اساطیر کوه المپ برای خروج از وضعیت پیش‌رو وارد عمل می‌شوند.»

« در انتهای گلو» به کارگردانی سید محمد جواد سیدی زاده دیگر نمایشی است که آخرین اجراهای خود را در این تالار پشت سر می‌گذارد.

مرسده ‌افشار، علی ‌پیمان، امید ‌رهبر، علیرضا ‌شعاعی، امیربهادر ‌قرقانی بازیگران این نمایش هستند و در خلاصه داستان آن آمده : «اینا گزینه‌هایی که داری یا بی‌گناهی که نمی‌تونی ثابتش کنی یا که گناهکاری در این صورت به نفعته که الان بهمون بگی چون در هر صورت ما خیلی زود می‌فهمیم، یا از مجرم بودن بی‌گناهی نمی‌دونستی داری وارد چه بازی خطرناکی میشی و خنگ‌بازی در آوردی که اونم ایرادی نداره می‌تونیم یه کاریش بکنیم.»

این نمایش تا ۷ مرداد هر شب ساعت ۱۸ و به مدت ۸۰ دقیقه روی صحنه است.

«پشیز» به نویسندگی و کارگردانی علی ایزدی نمایش تازه‌ای است که از اوایل مرداد ماه در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

علی ایزدی تک بازیگر این نمایش است که در خلاصه داستان آن آمده : هیچ حرف مهمی نمونده که کسی حوصله شنیدنش و داشته باشه یا نمی‌دونم شاید تکرار شنیدش حوصله گفتنش رو از من گرفته به هر حال الان غیر مهم‌ها مهمن برای من مثل در، دیوار، این صندلی.

این نمایش هر شب ساعت ۱۸ و سی و به مدت ۴۵ دقیقه روی صحنه می‌رود.

در همین تالار نمایش دیگری به نام «لوپ» به نویسندگی و کارگردانی مهتاب وجدانی روی صحنه می‌رود که در خلاصه داستان آن آمده: «آدم‌ها حتی توی خواب هم اختیار خوابشون دست خودشون نیست یکی توی خوابش خواب می‌بینه که خواب مونده. اگه کل زندگی یه خواب باشه چی!؟»

مرتضی ‌کوهی، منصور ‌عربی، مهشاد ‌حجتی بازیگران این اثر نمایشی هستند که هر شب ساعت ۲۰ و به مدت یک ساعت روی صحنه می‌رود و اجرای آن از دوم مرداد آغاز خواهد شد.

تماشاخانه ایرانشهر این روزها شاهد اجرای ۴ اثر نمایشی است.

تالار دکتر ناظرزاده تماشاخانه ایرانشهر نیز این روزها میزبان دو نمایش است.

این تالار در نوبت اول اجراهای خود پذیرای نمایش «شاه لیر» به کارگردانی کاوه مهدوی است که هر شب ساعت ۱۸ و چهل و پنج و به مدت ۹۰ دقیقه روی صحنه می‌رود.

مهرداد ضیایی، مرجان ‌قمری، جواد ‌پورزند، عبدالرضا ‌نصاری، احمد ‌لشینی، نساء ‌یوسفی، الهه ‌زحمتی، احمد ‌صمیمی، خالق ‌استواری، محمد ‌مهدی ‌گلستانی، مینا ‌آشفته، علی ‌پورستوده، روزبه ‌دانشیان، زین ‌العابدین ‌مردانی، کامیاب ‌ارمی، محمد ‌متین ‌بیگدلو، حسین ‌علی ‌نژاد، محمد ‌یادگاری، اسکندر ‌قنبری، عسل ‌رمضانی، متین ‌فرهنگ، مارال ‌امینی، شینا ‌رای، علی حسینعلی زاده، حسین بابایی چم علیشاهی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده: «تولدم اشتباه پدرم بود، بعیده مرگم نسبتی با اون داشته باشه»

«دموکراسی با طعم همبرگر» دیگر نمایشی است که به نویسندگی و کارگردانی حامد شفیع‌خواه دراین تالار روی صحنه می‌رود.

 حسام ‌زرنوشه، حنانه ‌جعفری ‌نژاد، محسن ‌اسدی، شکیلا ‌احمدزاده، هادی ‌آبیاری، آریانا ‌عباسی، آینوش ‌ضیائی، صادق ‌صبح ‌زاهدی، آرامه ‌سلطانیه، علی ‌روزبه، مروارید ‌اسدی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

این اثر نمایشی ساعت ۲۱  و به مدت ۷۵ دقیقه اجرا می‌شود و در خلاصه داستان آن آمده:

«خانواده‌ای برای تغییر در شیوه زندگی و گذر از سنت به مدرنیته دچار چالش‌هایی هستند آنها دموکراسی را راه نجاتی برای خود می‌دانند.»

تالار استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر هم به طور همزمان پذیرای دو اثر نمایشی گوناگون است.

این تالار در نوبت نخست اجراهای خود میزبان نمایش «تاری» به کارگردانی محمد برهمنی است که با بازی مهشید خدادادی و مجید اسدی روی صحنه می‌رود.

در خلاصه داستان این نمایش آمده:

«کاخی رو به ویرانی است و همگان این کاخ را رها کرده و رفته‌اند و تنها صاحبان این عمارت بزرگ باقی مانده‌اند. زن و شوهری که سال‌های طولانی ارباب این قصر بوده‌اند.»

این نمایش هر شب ساعت ۱۹ و به مدت ۶۵ دقیقه اجرا می‌شود.

«جیب‌هایی پر از نان» به کارگردانی علیرضا گودرزی دیگر نمایشی است که این روزها در تالار استاد سمندریان روی صحنه می‌رود.

سارا ‌بهرامی، فرزین ‌محدث، علی ‌حیدری بازیگران این اثر نمایشی هستند.

این نمایش که متن آن نوشته ماتئی ویسنی‌یک است، با ترجمه وحید رهبانی روی صحنه می‌رود و در یادداشت مترجم آن آمده :

«دیدن همین عبارت غریب و نیز دیدن نام ویسنی یک، بر آگهی یک اجرا، دو سبب کافی خواهد بود تا مغزمان به قلقلک بیفتد و برای خرید بلیت نمایش، هرچه زودتر اقدام کنیم. در این نمایشنامه با جفتی مانند و نامانند به دی دی و گوگو طرف هستیم که می‌بافند و بافته می‌شوند. نویسنده شما را ترغیب می‌کند به اندیشه در پرسش‌های بنیادین «وجود».

این اثر نمایشی هر شب ساعت ۲۱ و پانزده و به مدت ۶۵ دقیقه اجرا می‌شود.

صابر ابر هم همچنان با نمایش «امشب به صرف بورش و خون» روی صحنه است. این نمایش که تجربه دومین کارگردانی صابر ابر است، با همراهی فاطمه نقوی و بازی ابر روی صحنه می‌رود.

«امشب به صرف بورش و خون» بر اساس داستان «نازنین» داستایووسکی و با متنی از مهدی یزدانی خرم در پردیس موسیقی و تئاتر باغ کتاب اجرا می‌شود.

این اثر نمایشی هر شب در دو نوبت ۱۹ و ۲۱ اجرا دارد و در خلاصه داستان آن آمده :

«سرگذشت دختری که بنا به دلایل نامعلومی دست به خودکشی زده و اکنون، پس از مرگش، همسر او به بازخوانی و بازگویی رخدادهای زندگی وی می‌پردازد.»

تئاتر هامون این روزها میزبان ۳ نمایش گوناگون است.

نمایش «مثلث» به کارگردانی قیس یساقی که جزء نمایش‌های تحسین‌شده نوزدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران مبارک است، نخستین نمایشی است که در این تئاتر اجرا می‌شود.

در خلاصه داستان این اثر نمایشی آمده: «هر قلمرویی شاهی دارد و هر شاهی خائنی، «مَثلِث» داستان خیانت یک مرد وفادار به شاه و داستان خیانت یک شاه وفادار به مرد و داستان خیانت یک زن وفادار به مرد و شاه است. یک مثلث خائنانه که در دل یک پاساژ اتفاق می‌افتد و هیچکس پایان آن را نمی‌داند جز سه برادر سرنوشت و سه نویسنده اثر!»

این نمایش هر شب با بازی و صداپیشگی و بازی‌دهندگی محمدجواد ‌مهدیان، قیس ‌یساقی راس ساعت ۱۸ و به مدت ۴۰ دقیقه اجرا دارد.

اما نوبت دوم اجراهای این تالار به نمایش «ده و ده دقیقه» به نویسندگی و کارگردانی سید امیر پیشوایی اختصاص دارد.

در خلاصه داستان این نمایش آمده: گردنشو گرفتم بردمش تو مرکزی ترین نقطه اتاق زل زدم تو تخم چشماش. گفتم فقط باید قول بدی هر هفته یکی از این دیسک‌ها رو گوش بدی.

این نمایش با بازی مرتضی ‌امینی ‌تبار هر شب ساعت ۱۹ و سی و به مدت یک ساعت روی صحنه می‌رود.

«مجلس توبه نویسی اسماعیل بزاز» نوشته حسین کیانی و کار کارن کیانی دیگر نمایشی است که در این تئاتر اجرا می‌شود.

این نمایش دومین دور اجرای خود را سپری می‌کند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده : «مجلس توبه‌نامه نویسی اسماعیل بزاز مقلد معروف و محبوب و محجوب عصر ناصری در تماشاخانه مدرسه مبارکه دارالفنون در شبی تلخ و تاریک و طولانی و طاقت فرسا»

نمایش «مجلس ‌توبه‌نویسی...» هر شب ساعت ۲۱ و سی و به مدت یک ساعت اجرا می‌شود.

تالار حافظ از ۳۱ تیر ماه میزبان نمایش «زیگموند» می‌شود که دومین نوبت اجرای خود را سپری می‌کند.

این نمایش که نوشته و کار مهرداد کورش نیا است، با بازی شهروز ‌دل ‌افکار، بهروز ‌پناهنده، فرنوش ‌نیک ‌اندیش اجرا می‌شود.

نمایش «زیگموند» هر شب ساعت ۲۰ و به مدت ۷۰ دقیقه روی صحنه می رود و در خلاصه داستان آن آمده:

  «زیگموند داستان کابوس‌های دو روز پایانی زندگی زیگموند فروید فیلسوف و پدر علم روان‌کاوی و نظریه پرداز تاثیرگذار قرن بیستم است.

«نیوجرسی» به کارگردانی سعید دشتی عنوان نمایشی است که در سالن ملک اجرا دارد.

این اثر نمایشی با بازی مهتاب ‌ثروتی، امیرحسین ‌فتحی، محمد ‌لاریان، فاطمه ‌مسعودی ‌فر، میثم ‌میرزائی هر شب ساعت ۲۱ و ۳۰ و به مدت ۶۵ دقیقه روی صحنه می‌رود و در خلاصه داستان آن آمده: «چیزی که نکشتت قوی‌ترت نمی‌کنه عوضت می‌کنه»

خانه نمایش «دا» این روزها میزبان نمایش «مختصر گزارشی از یک تئوری» است که با کارگردانی عاطفه تهرانی روی صحنه می‌رود.

شهریار ‌کامکار، مهدیه ‌نجفدری، فربد ‌تکلو بازیگران این اثر نمایشی هستند که در خلاصه داستان آن آمده :آنچه آب می‌فهمد، باد با خود می‌برد. آنچه باد می‌برد، خاک می‌زاید. آنچه خاک می‌زاید، آتش نمایان می‌کند. پنجمی این چهار را کنار هم می‌رقصاند.

این نمایش هر شب ساعت ۱۹ و سی و به مدت یک ساعت روی صحنه است.

عمارت نوفل لوشاتو هم این روزها میزبان چند نمایش مختلف است.

«روزنکرانتز و گیلدنسترن مرده‌اند» به کارگردانی الهام صحت از جمله نمایش‌هایی است که در این عمارت روی صحنه می‌رود.

آرش ‌دادگر، علی امیر خلیلی، کیانوش ‌جواداسلامی، تیام موسوی، محمد ‌امیر ‌حسنگانی، سپهر ‌شعبانی، محمدرضا ‌ملک ‌زاده، البرز ‌میرفندرسکی، مهدی ‌محمودی، امیرعباس ‌پرویزی، معصومه طهماسبی، نگین محیایی، حدیثه بیابانی، ساغر ‌یعقوب ‌پور بازیگران این اثر نمایشی هستند.

این نمایش هر شب ساعت ۲۱ و به مدت ۷۵ دقیقه روی صحنه می رود و در خلاصه داستان آن آمده:

«روزنکرانتز و گیلدنسترن دو شخصیت فرعی در نمایشنامه هملت (شکسپیر) هستند که در این نمایش شخصیت‌های اصلی را بر عهده دارند و تام استاپارد از زاویه نگاه این دو شخصیت هملت را با نگاهی تازه روایت می‌کند.»

«وی اِی آر» به کارگردانی حامد رحیمی نصر دیگر نمایشی است که در این عمارت اجرا دارد.

این نمایش با بازی امین ‌زارع، حسین ‌پرتوی، رامتین ‌سلیمانی، امیرپوریا ‌مسعودنیا و آرام ‌نیک ‌بین هر شب ساعت ۱۸ و پانزده و به مدت ۵۵ دقیقه روی صحنه می‌رود و در خلاصه داستان آن آمده : «درخت فقط یک تصویره. نمی‌شه ازش بالا رفت.»

نمایش «هاله» به نویسندگی و کارگردانی بهنام رضایی دیگر نمایشی است که اخرین اجراهای خود را در عمارت نوفل لوشاتو پشت سر می گذارد.

این نمایش با بازی ریحانه ‌سلامت، محمدهادی ‌عطایی، رضا ‌جهانگیری، رها ‌حاجی ‌زینل، مرتضی ‌فروزان ‌فر، مهسا ‌تدین، محمد ‌ایمان ‌راعی، آهو ‌حاجی ‌رضایی، یوسف ‌رحیم ‌وند، ساحل ‌زمانپور، سید نیما سپهرار، افسانه شکوفه روان، مهدیه ‌شکوری، ساقی ‌صابریان، محمدجواد ‌عارف ‌اصیل، سپیده ‌لطفی، وحید ‌موسوی، محمد ‌نادی، آتنا ‌نیکنام اجرا می‌شود.

در خلاصه داستان این اثر نمایشی آمده : «همه ما یا خود یا شاهد یا ظالم به هاله بودیم.»

نمایش «هاله» هر شب ساعت ۱۹ و سی و به مدت ۷۰ دقیقه روی صحنه می‌رود.

گفتنی است در این گزارش بخشی از اجراهای روی صحنه و نه همه آنها معرفی شده‌اند.

انتهای پیام

نظر شما