شناسهٔ خبر: 67733956 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

ویروس ناپدید شده در سال ۱۹۸۸ دوباره در غزه آفتابی شده است - اکونی

اقتصاد ایران: رژیم صهیونیستی در سایه جلوگیری از ورود تجهیزات و واکسن های لازم برای واکسیناسیون و همچنین بحران فاضلاب به شیوع عمدی ویروس فلج اطفال مبادرت کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، حسام ابوصفیه رئیس بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه اعلام کرد: رژیم صهیونیستی در سایه جلوگیری از ورود تجهیزات و واکسن های لازم برای واکسیناسیون و همچنین بحران فاضلاب به شیوع عمدی ویروس فلج اطفال مبادرت می کند.

ابوصفیه تصریح کرد: رژیم اشغالگر عامدانه آب آشامیدنی و غذاهای سالم و تمیز را وارد نمی‌کند که این مساله فضا و محیطی مناسب برای انتشار این ویروس ایجاد کرده است. رژیم اشغالگر کودکان نوار غزه را از ۴ مورد واکسیناسیون دوره ای محروم کرده است، در حالیکه ویروس فلج اطفال افراد زیر پنج سال را مبتلا می کند و دوره نهفتگی آن تا ۳۵ روز است.

وی همچنین به وجود ویروس هپاتیت C در داخل اردوگاههای غزه و صدها مورد عفونت روده‌ای اشاره کرد که شبانه‌روز در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی غزه بستری می شوند.

ابوصفیه با تاکید بر اینکه جنگ غزه این ویروس را دوباره نمایان کرده است، هشدار داد با توجه به رفت و آمد هیات های پزشکی و بشردوستانه به غزه و کشورهای اطراف، این موضوع بسیار خطرناک است.

رئیس بیمارستان «کمال عدوان» گفت: ارتش رژیم اشغالگر اعلام کرده است قصد دارد نظامیان خود را در غزه پس از احتمال انتشار این ویروس که بزرگسالان و گروه های مختلف جامعه را نیز تحت تأثیر قرار می دهد، واکسینه کند.

وی خاطر نشان کرد این ویروس در سال ۱۹۸۸ تقریباً به طور کامل ناپدید شد و اظهار نظرهایی در خصوص ریشه کنی کامل آن تا سال ۲۰۲۶ وجود داشت و شیوع مجدد آن جای تاسف دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما