شناسهٔ خبر: 67733550 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

روزنامه‌گردی دیدبان تاریخ ۲۹ تیر ۱۳۶۴؛

وزیر آموزش و پرورش: دانش‌آموزانی که موازین اسلامی را رعایت نکنند، اخراج و از تحصیل محروم می‌شوند

تیتر نخست روزنامه کیهان در ۳۹ سال قبل امروز، شنبه ۲۹ تیر سال ۱۳۶۴ اختصاص دارد به سخنان رییس جمهور، آیت‌الله خامنه‌ای، رییس شورایعالی دفاع و امام جمعه تهران در خطبه‌های دیروز نماز جمعه پایتخت که گفته‌اند: نیروهای ما با تاکتیک جدید از شمال تا جنوب دست به حمله می‌زنند و دشمن را به خاک و خون می‌کشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ تیتر نخست روزنامه کیهان در ۳۹ سال قبل امروز، شنبه ۲۹ تیر سال ۱۳۶۴ اختصاص دارد به سخنان رییس جمهور، آیت‌الله خامنه‌ای، رییس شورایعالی دفاع و امام جمعه تهران در خطبه‌های دیروز نماز جمعه پایتخت که گفته‌اند: نیروهای ما با تاکتیک جدید از شمال تا جنوب دست به حمله می زنند و دشمن را به خاک و خون می کشند.

همچنین ذکر کرده اند که ابرقدرتها شدیدا به انتخابات ریاست جمهوری توجه دارند و سعی می کنند اگر بتوانند از شرکت مردم در این انتخابات جلوگیری کنند. جدیدترین اخبار از جبهه های جنگ هم اینکه، در عملیات نفوذی رزمندگان اسلام در ۴۰ کیلومتری خاک عراق راههای تدارکاتی و ارتباطی دشمن و ضدانقلابیون در جبهه جنوب بطور کامل قطع شد و ۷۰۰ تن از ضدانقلابیون و نفرات عراقی در تهاجم ایران به کوهستانهای شمال عراق نابود شدند.

IMG_20230720_073206_045

آیت الله مشکینی رئیس مجلس خبرگان رهبری هم اعلام کرده اند که در صورت موافقت امام، مجلس خبرگان اولیه برای رفع نواقص قانون اساسی تشکیل می‌شود و مردم می توانند سوالات خود درباره مرجعیت را به دبیرخانه مجلس خبرگان مطرح کنند. هم‌چنین حضرت امام خمینی نیز در پیامی حجت الاسلام مهدی کروبی را به سمت نماینده خود و سرپرست حجاج منصوب نمودند. روزنامه را ورق زده به صفحه سوم‌ می رویم به خبری از سوی سید کاظم اکرمی وزیر آموزش و پرورش برمی خوریم که گفته اند از سال تحصیلی آینده دانش آموزانی که موازین اسلامی را رعایت نکنند اخراج و از تحصیل محروم می شوند. با هم متن خبر را می خوانیم که ماجرا از چه قرار است؛

تنکابن - خبرنگار کیهان: از سال تحصیلی آینده دانش آموزانی که شئون و موازین اسلامی را رعایت نکنند و با لباسهای نامناسب و بهمراه داشتن عکسها، پوستر، کتاب و نشریات خلاف شرع به مدارس بیایند در وهله اول تذکر داده شده و ارشاد خواهند شد و از والدین آنها تعهد اخذ می شود و در صورت تکرار اخراج و از ادامه تحصیل محروم می شوند.

این مطلب را سیدکاظم اکرمی وزیر آموزش و پرورش قبل از ایراد خطبه ها  در نماز جمعه تنکابن بیان‌ کرد.

وی پیرامون اهمیت تعلیم و تربیت از دیدگاه اسلام و ائمه اطهار مطالبی بیان داشت و در بخش دیگری از سخنانش در خصوص مسئولیت‌های والدین نسبت به تعلیم و تربیت فرزندان خود گفت؛ تعلیم و تربیت همیشه گرفتن اخلاق و رفتار درست، حسن ادب و استدلال دادن به فرزندان از اهم وظایف والدین است. وی همچنین ضمن تشریح تغییر نظام تعلیم و تربیت گفت؛ باید بدانیم که یکی از ارکان مهم نظام تغییر تعلیم و تربیت، تغییر نظام بینش مردم به عواقب فرزندان و توجه نسبت به قداست، تربیت و گرایش سیاسی، اجتماعی و مذهبی آنها می باشد و یادآوری این نکته ضروریست که مشکل و مساله اصلی ما در آموزش و پرورش قبل از مشکل فضای آموزشی و کمبود مدارس، همین عدم توجه اولیاء نسبت به آینده فرزندانشان است.

IMG_20230720_073206_923

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت؛ اخیرا دستورالعمل جدیدی صادر شده که طی آن از سال تحصیلی آینده دانش آموزانی که با رعایت نکردن حفظ شئون و موازین اسلامی از قبیل پوشیدن لباسهای نامناسب و همراه داشتن عکسها، پوسترها، کتاب و نشریات خلاف شرع و همچنین رفتار و کردارهای نامتناسب جمهوری اسلامی به مدارس بیایند در وهله اول به آنان تذکر داده و ارشاد می شوند و از والدین آنها تعهد اخذ می شود و سپس در صورت عدم رعایت، حکم اخراج و محروم نگهداشتن آنان از ادامه تحصیل، داده خواهد شد.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما