شناسهٔ خبر: 67732905 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مجلس انگلیس در محاصره حامیان فلسطین

زنجیره انسانی صلح طلبان و عدالت خواهان حامی حقوق فلسطینیان در نخستین روز بازگشایی رسمی مجلس عوام انگلیس پیام روشنی را به نمایندگان مجلس جدید ارسال کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن؛ زنجیره انسانی صلح طلبان و عدالت خواهان حامی حقوق فلسطینیان در نخستین روز بازگشایی رسمی مجلس عوام انگلیس پیام روشنی را به نمایندگان مجلس جدید ارسال کرد.
خانم دکتر کیت هادسون رهبر ائتلاف جهانی ضد سلاح‌های هسته‌ای و از برگزارکنندگان این زنجیره انسانی می‌گوید ما آمده‌ایم تا با محاصره پارلمان اعتراض‌مان را به سیاست‌های دولت جدید ابراز کنیم. در سیاست‌های اعلامی دولت هیچ اشاره‌ای به بحران فلسطین نشد. ما آمده‌ایم تا به نمایندگان مجلس و دولت جدید بگوییم، صادرات بمب و جنگ افزار به اسراییل که در حال نسل کشی فلسطینیان است باید هرچه سریعتر متوقف شود. دولت به جای حمایت از اسرائیل باید به خواست مردم برای تشکیل دولت آزاد و مستقل فلسطینی اقدام کند.
حامیان فلسطین با اشاره به استقبال مردمی از این زنجیره انسانی می‌گویند پیام قدرتمند حامیان آرمان فلسطین برای دولت و مجلس جدید انگلیس در آن نهفته است.

یک شهروند انگلیسی حاضر در این زنجیره انسانی گفت ما به این تظاهرات آمدیم، چون دولت جدید ما با اینکه به ظاهر خواهان توقف کشتار مردم غزه است، اما با تداوم صدور بمب و سلاح به اسرائیل در نسل کشی فلسطینیان مشارکت دارد. 
وی افزود ما از شرایط وحشتناک غزه آگاهیم و مقاومت فلسطینیان را تحسین می‌کنیم و به آنها می‌گوییم مردم جهان از اهمیت مقاومت شما آگاه شده‌اند و اسرائیل منزوی شده است.
تشیکل زنجیره انسانی اعتراضی، نوع جدیدی از مبارزه و بیان مواردی است که بیش از ۹ ماه در شهر‌های مختلف انگلیس به ویژه در لندن فریاد زده می‌شود.
ترزا دایامونت فعال مدنی حامی حقوق فلسطینیان نیز گفت امروز به این تظاهرات آمدیم تا به سیاست‌های دولت جدید اعتراض کنیم دولتی که حکم دادگاه بین المللی دادگستری را مبنی بر بازداشت نتانیاهو به عنوان جنایت کار جنگی نپذیرفته است. استارمر نخست وزیر ما نشان داد هوادار صیهونیسم است، دولت باید بداند ما از نسل کشی حمایت نمی‌کنیم. ما از شدت خشم و تداوم بی توجهی به خواست مردم آماده انقلابیم و این هشداری است به حکومت. 
حامیان آرمان فلسطین از قشر‌ها و ملیت‌های مختلف با تشکیل زنجیره انسانی چند کیلومتری گرداگرد پارلمان انگلیس تاکید کردند تا توقف صدور سلاح به اسراییل، پایان دادن به نسل کشی فلسطینیان و آزادی کامل سرزمین فلسطین به مبارزه خود با شیوه‌های مختلف ادامه خواهند داد.

<div id="video-display-embed-code_11332972"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4286956/11332972?width=700&height=300"></script></div>

۱ – دکتر کیت هادسون – رهبر ائتلاف ضد سلاح هسته‌ای
۲ – شهروند انگلیسی
۳ – ترزا دایمونت – فعال مدنی حامی حقوق فلسطین

نظر شما