شناسهٔ خبر: 67732309 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

پدر ضارب ترامپ به دلیل بی‌خبری از او قبل از تیراندازی با پلیس تماس گرفته بود

به گزارش رسانه‌های آمریکایی، پدر جوان مسلحی که روز شنبه در تجمع انتخاباتی پنسیلوانیا به دونالد ترامپ شلیک کرد، پیش از وقوع تیراندازی با پلیس تماس گرفته و از ناپدید شدن پسرش ابراز نگرانی کرده بود. این تماس یکی از چند علامت هشداری است که پیش از شلیک گلوله‌ها در پنسیلوانیا به اطلاع نهادهای امنیتی آمریکا رسیده بود. نهادهای امنیتی، به‌ویژه سرویس مخفی ایالات‌متحده آمریکا، با پرسش‌های بسیاری درباره امنیت در این کشور مواجه شده‌اند و برخی از قانون‌گذاران خواستار استعفای رئیس این سازمان شده‌اند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بی بی سی: به گزارش رسانه‌های آمریکایی، پدر جوان مسلحی که روز شنبه در تجمع انتخاباتی پنسیلوانیا به دونالد ترامپ شلیک کرد، پیش از وقوع تیراندازی با پلیس تماس گرفته و از ناپدید شدن پسرش ابراز نگرانی کرده بود.
 
این تماس یکی از چند علامت هشداری است که پیش از شلیک گلوله‌ها در پنسیلوانیا به اطلاع نهادهای امنیتی آمریکا رسیده بود. نهادهای امنیتی، به‌ویژه سرویس مخفی ایالات‌متحده آمریکا، با پرسش‌های بسیاری درباره امنیت در این کشور مواجه شده‌اند و برخی از قانون‌گذاران خواستار استعفای رئیس این سازمان شده‌اند.
 
اطلاعات دقیقی درباره جزئیات تماس پدر این جوان ۲۰ ساله منتشر نشده، اما یک منبع امنیتی به شبکه خبری سی‌بی‌اس، همکار آمریکایی بی‌بی‌سی گفته که پدر توماس متیو کروکس به دلیل بی‌خبری از وضعیت پسرش با پلیس تماس گرفته و گفته که او بدون هیچ اطلاعی ناپدید شده است.
 
هرچند زمان دقیق این تماس مشخص نیست، اما تایید شده است که پیش از وقوع تیراندازی انجام شده است.
 
منابع امنیتی به رسانه‌های ایالات متحده گفته‌اند که فرد مظنون به‌طور آنلاین به تحقیق درباره اختلال افسردگی عمده و کنوانسیون ملی حزب دموکرات‌ها که برای ماه اوت برنامه‌ریزی شده، پرداخته بود.
 
براساس گزارش‌های روزنامه واشنگتن‌پست و خبرگزاری آسوشیتدپرس، ضارب تصاویر دونالد ترامپ، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، مریک گارلند، دادستان کل این کشور، کریس ری، رئیس اف‌بی‌آی و یکی از اعضای خانواده سلطنتی بریتانیا را در تلفن همراه خود ذخیره کرده بود.
 
محققان هنوز در تلاشند تا انگیزه احتمالی این مرد ۲۰ ساله از تلاش برای ترور ترامپ را دریابند. توماس کروکس پس از تیراندازی به سوی جمعیت توسط تک‌تیرانداز سرویس مخفی کشته شد. این حمله منجر به کشته شدن یک نفر از حضار و زخمی شدن چند نفر دیگر شد.
 
تحقیقات اولیه نشان داده است که کروکس با بالا رفتن از سیستم تهویه خود را به پشت بام ساختمان نزدیک به محل سخنرانی ترامپ در پنسیلوانیا رسانده بود.
 
سی‌بی‌اس نیوز به نقل از منابعی گفته است که حضور نیروهای پلیس محلی در داخل ساختمان شامل سه تک‌تیرانداز بود که گفته می‌شود شخص تیرانداز را هنگام بالا رفتن به روی بام دیدند.
 
از زمان وقوع این حادثه اف‌بی‌آی – پلیس فدرال آمریکا نقش اصلی را در بررسی این حادثه برعهده گرفته است و این حادثه اکنون موضوع چندین برنامه تحقیقاتی دیگر از سوی مجلس نمایندگان آمریکا و سنای کنگره این کشور است.
لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما