شناسهٔ خبر: 67732083 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اضطراب و حیرت صهیونیست ها پس ازحمله پهپادی به تل آویو

پس از حمله پهپادی یمن به تل آویو، شوک و حیرت و اضطراب صهیونیست‌ها را فراگرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی الغد؛ پس از حمله پهپادی یمن به تل آویو، شوک و حیرت و اضطراب صهیونیست‌ها را فراگرفته است.
گزارش تلفنی رازی طاطور خبرنگار الغد از منطقه الجلیل علیا سکوت مطلق در میان اعضای کابینه رژیم صهیونیستی مشاهده می‌شود و شگفتی و تعجب بزرگی در تل آویو ایجاد شده است. شهرداری تل آویو از بالاتر رفتن سطح آماده باش ارتش خبر داده است. قرار است در گزارشی امنیتی و نظامی جزئیات بیشتری اعلام شود. در نیروی هوایی نیز وضع هشدار وجود دارد، حرکت فعال در یگان هوایی رژیم صهیونیستی مشاهده می‌شود. اما تاکنون برای ساکنان تل‌آویو دستور خاصی صادر نشده است.

ارتش معتقد است این حادثه نمی‌بایست اتفاق می افتاد و مسئولیت را بر عهده نیروی هوایی قرار داده است، زیرا از آسمان کشور (فلسطین اشغالی) محافظت می‌کند. انتقاد‌های زیادی از ناوگان سامانه‌های دفاع هوایی شنیده می‌شود. همانطور که صهیونیست‌ها می‌گویند ارتش چیزی را پنهان می‌کند و آن همان شکست خود در نبرد اخیر است و صهیونیست‌ها می‌گویند ارتش همانند ۷ اکتبر این بار نیز در خواب بود. در ارتش اشغالگر، یک حالت شوک و حیرت وجود دارد. سعی می‌شود بفهمد که چگونه این پهپاد بزرگ، حداقل به مدت ده ساعت از یمن به سمت تل آویو پرواز کرده است، بدون اینکه او در همه این مدت رهگیری شود یا مسیرش را تغییر بدهد. این همه مسافت بیش از دو هزار کیلومتر است. بدون اینکه صدای آژیر شنیده شود و اکنون ارتش اسرائیل از خطای انسانی صحبت می‌کند؟ صهیونیست‌ها می‌گویند ارتش از ۷ اکتبر همواره از خطا‌های انسانی حرف می‌زند، ما تاوان آنرا با جان خود می‌پردازیم، آنها می‌گویند ما نیز به دهمین ماه از این جنگ نزدیک می‌شویم و ارتش این اشتباهات انسانی را اصلاح نمی‌کند. این پهپاد ساعت ۳ و ۱۰ دقیقه همانطور که از اطلاعات گزارش شده بود به خانه‌ای در تل آویو در نزدیکی سفارت آمریکا برخورد کرد.
هیچ شکی وجود ندارد این هدف گیری بی‌سابقه در قلب تل آویو یک ضربه روحی به صهیونیست‌ها وارد می‌کند. سخن از یک کشته و چند زخمی شده است و بسیاری دچار رعب و وحشت شده‌اند و پس از چندین ساعت ارتش متوجه شد و به انتشار بیانیه‌هایی درباره این حادثه پرداخت. ارتش اسرائیل همچنین به گزارش‌هایی که در آن گفته می‌شود آمریکا برخی از پهپاد‌ها و یک موشک بالستیک را سرنگون کرده است واکنش نشان داد و گفت نیروی هوایی در حال بررسی این موضوع است. گفته می‌شود این گزارش‌ها که آمریکا این پهپاد‌ها را در صبح، یعنی شب قبل یا یک روز پس از این حادثه در تل آویو سرنگون کرده است. بررسی می‌شود که آیا این پهپاد واقعا در قالب این حملات پهپادی چند جانبه انجام شده است؟ یا اینکه یک عملیات جدایی بوده است؟ حوثی‌ها این پهپاد را یافا نامگذاری کردند و می‌گویند: قادر به دور زدن سیستم‌های دفاع هوایی مهم در اسرائیل است. بنابراین، افکار عمومی رژیم صهیونیستی نیز دچار صدمه شده است و صهیونیست‌ها می‌گویند آنها باید توانایی‌های حوثی‌ها را جدی بگیرند. زیرا توانایی‌های بیشتر از این دارند. به ویژه تل آویو که پس از ماه‌های اول جنگ در نوار غزه و شلیک موشک‌ها از نوار غزه، و بعد‌ها نوسانات توانایی‌های حماس در هدایت موشک ها، شرایط عادی داشت. تل‌آویو، که پس از ماه‌های اول شرایط عادی داشت، اکنون در اضطراب به سر می برد. تل آویو یک شریان اقتصادی است و از اهمیت و وزن زیادی برخوردار است. رئیس اپوزیسیون کابینه رژیم صهیونیستی می‌گوید انفجار این پهپاد دلیل دیگری است بر اینکه دولت نمی‌تواند امنیت شهروندان را تامین کند و همچنین یائیر لاپید گفت این دولت قدرت بازدارندگی خود را در شمال و جنوب از دست داده است و اکنون نیز بازدارندگی را در قلب تل آویو از دست داده است.
لاپید افزود هیچ سیاستی وجود ندارد، هیچ برنامه‌ای وجود ندارد، او از هرج و مرج صحبت می‌کند، از تصادفی بودن صحبت می‌کند، همچنین انتقاداتی وجود دارد که در شمال فلسطین اشغالی این گونه است و سقوط پهپاد‌ها وجود داشته است، اما در همه این مدت، کابینه اسرائیل هیچ کاری انجام نمی‌دهد، ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی اسرائیل گفت که خطوط قرمز مدت‌ها پیش در شمال زیر پا گذاشته شده است. زمانی که موشک‌ها و پهپاد‌ها که به سمت کریات شمونه شلیک می‌شد و مهار شد، بعید نبود که تل‌آویو را نیز هدف قرار دهند بنابراین باید برای آن فکری می‌کردند. در اسرائیل هم اکنون شوک وارد شده، به این معنا که اسرائیلی‌ها اضطراب روحی را تجربه می‌کنند، اما تاکنون ارتش اسرائیل تنها مطالعه این حادثه صحبت می‌کند. شهردار تل آویو در مورد افزایش میزان آماده باش صحبت می‌کند و همانطور که صحبت کردیم در نیروی هوایی اسرائیل وضع آماده باش وجود دارد و تا این لحظه سکوت کامل از سوی کابینه وجود داشته است که هیچ بیانیه‌ای نداشته است.

نظر شما