شناسهٔ خبر: 67731690 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تصویب بیش از ۶ میلیارد تومان تسهیلات برای مشاغل خانگی در هشترود

فرماندار هشترود از تصویب ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای مشاغل خانگی در این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی قشلاقی در کمیته اشتغال هشترود از تصویب ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای مشاغل خانگی در این شهرستان خبر داد و گفت: ادارات جهادکشاورزی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صمت، کمیته امداد، بسیج سازندگی، میراث فرهنگی و گردشگری و زنان سرپرست خانوار بیشترین سهم را در اولویت اخذ وام دارند.

وی گفت: در سال گذشته برای وام‌های تبصره ۱۸ در هشترود ۸۱۹ نفر ثبت نام کردند و ۱۱۱ میلیارد تومان وام داده شد که زمینه اشتغال ۹۶۸ نفر را فراهم شد.

قشلاقی گفت: برای وام‌های تبصره ۱۶ هم ۹۷۷ نفر ثبت نام کردند که ۲۲۰ میلیارد تومان وام داده شد و زمینه اشتغال ۱۹۲۰ نفر را فراهم شد.

فرماندار هشترود گفت: اولویت وام برای طرح‌های ۶۰ درصد پیشرفت با کارگاهی و پشتیبانی ۱۰۰ الی ۴ میلیارد تومان است و برای طرح‌های ۴۰ درصد پیشرفت مستقل ۵۰ الی ۱۵۰ میلیون تومان است.

قشلاقی گفت: اولویت پرداخت هم برای طرح‌های جهاد دانشگاهی، تعاونی‌ها و زنان سرپرست خانوار است.

نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی از بانک‌ها خواست در ارائه وام دستور یک ضامن معتبر را در نظر بگیرند و از اخذ ضامن اضافی پرهیز کنند.

 شهسواری افزود: باید در اخذ وام از روستاییان سند کشاورزی و ماشین آلات کشاورزی مد نظر گرفته شود زیرا روستاییان از کجا ضامن کارمند بیاورند.

وی خواستار بخشودگی و استمهال وام‌های بخش کشاورزی در مناطق هشترود و چاراویماق شد و گفت: استمهال وام‌های کشاورزی منطقه ضروری است تا کشاورزان با رغبت بیشتر و بدون دغدغه به کشت و زرع بپردازند.

شهسواری خواستار ایجاد شعبه برخی بانک‌ها در نظرکهریزی شد و گفت: مردم این منطقه برای گرفتن وام ضروری جزیی مجبور هستند به هشترود بیایند که با ایجاد شعبه برخی بانک‌ها این مشکلات حل خواهد شد.

نظر شما