شناسهٔ خبر: 67731616 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سازمان بهزیستی | لینک خبر

رئیس سازمان بهزیستی کشور در نماز جمعه تهران:

تسهیلگری برای ساخت ۴۵ هزار مسکن مددجویی/ رشد ۲۲۰ درصدی بودجه بهزیستی طی سه سال/ الگو نمایی و جریان سازی در حوزه خدماتی این سازمان بی بدیل است

علی محمد قادری معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور ظهر امروز جمعه ۲۹ تیرماه  به عنوان سخنران پیش از خطبه‌ها و به مناسبت ۲۵ تیر روز بهزیستی و تامین اجتماعی گزارشی از فعالیت‌های این سازمان در دولت سیزدهم ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، وی در خطبه های پیش از نماز جمعه امروز به اهداف این سازمان اشاره کرد و گفت : ارائه خدمات به آحاد جامعه  افراد دارای معلولیت و خانوار سرپرست و  افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی از جمله اهداف این سازمان است که دراین راستا ظرفیت و بودجه سازمان بهزیستی حدود ۲۲۰ درصد در این سه سال افزایش یافته است که  نشان از عزم باور  قلبی دولت سیزدهم نسبت به سازمان بهزیستی بوده است.  

قادری با بیان اینکه سازمان بهزیستی با گستره ای از فعالیت های متنوع  و متکثر بیش از ۱۶۰ ماموریت از پیش از تولد( ژنتیک ) تا دوره سالمندی روبرو است افزود: امروز در سه سال  دولت سیزدهم یعنی هزار روز خدمت طلایی در سازمان بهزیستی، اعلام می کنیم برنامه های متعدد ارتقایی، سکوسازی، الگونمایی و جریان سازی در حوزه خدماتی در این سازمان اتفاق افتاد که واقعا بی بدیل بود.  

به گفته او، با توجه به اینکه امروز در کنار حوزه های اقتصادی و موضوعات متنوعی که در کشور مطرح است، همچنین جامعه هدف سازمان بهزیستی که عموما از دهک های پایین جامعه هستند بنابراین این سازمان توانمندسازی و تاب آوری این جامعه هدف را پیگیری می کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه این سازمان رتبه اول اشتغالزایی در کشور را کسب کرد و از دست شهید جمهور شهید رئیسی جایزه « جشنواره شهید رجایی» را دریافت کرده است خاطر نشان کرد: امروزاعلام می کنیم اگر یک روزی در شیرخوارگاهی تعداد قابل توجهی  شیرخوار و کودک فاقد سرپرست موثر وجود داشت اما اکنون این شیرخوارگاه خالی از کودک است و این یعنی بهره وری در فرایندهای سازمان بهزیستی اتفاق افتاده است.  

قادری افزود: امروز با افتخار اعلام می کنیم که این سازمان برای افراد دارای معلولیت خود در تاریخ کشور و حتی دنیا برای نخستین بار آزمون اختصاصی دارای معلولیت را  ۱۷ اردیبهشت ماه برگزار کرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه  با اشاره به اینکه ما دیگر در سازمان بهزیستی پشت نوبتی خدمتی نداریم تصریح کرد: ۶۰۰ هزار خانوار از دولت های گذشته در نوبت دریافت خدمات سازمان بهزیستی قرار داشتند ولی اکنون همه خدمات را دریافت می کنند و پشت نوبت دریافت خدمات دیگر وجود ندارد. 

وی افزود: در حوزه خدمات توانبخشی و خدماتی استاندارد سازی و مطالبه ای که  افراد دارای معلولیت در قالب  قانون حمایت از افراد دارای معلولیت داشتند، اعتبار ویژه ای را دریافت کرده ایم.

تسهیلگری بیش از ۴۵ هزار مسکن برای جامعه هدف

قادری با بیان اینکه این دولت بیش از ۴۵ هزار مسکن را برای جامعه هدف خود تسهیلگری کرد و در اختیار  آنها  قرار داد، بیان کرد: انچه امروز برای سازمان بهزیستی به عنوان سازمان پیشران مطرح است این است که این سازمان توانسته در مسیر چشم انداز و روند تحول خواهی قرار گیرد و این مسیر خود را طی کند.   
به گفته او امروز سازمان بهزیستی رفتار خودمنتشرشونده ای دارد  و جریان ساز است. همچنین در دولت سیزدهم این سازمان در اولویت بوده است به طوری که در شوراهای عالی کشور راه پیدا کرده  و عضویت داشته است. 

رئیس سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه نشاندار کردن خدمات توانبخشی  جزئی از نگاه هایی بوده که در این دولت اتفاق افتاده است، اظهار کرد: موضوع ظرفیت سازی اجتماعی از اهداف ماست و اکنون به جای اینکه مردم به ما مراجعه کنند مراجعه محوری از سوی سازمان بهزیستی صورت می گیرد بطوری که در این راستا محلات هدفی به عنوان ظرفیت سازی در استان های کشور مشخص شد و با دقت و سرعت و خدمات را در محلات هدف شهری و روستایی ارائه می دهیم و در این راه و هدف جدی بوده ایم.   

قادری در ادامه گفت: ان چیزی که با مردم و متکی به مردم  باشد  تنها با آنها پیش می رود و ما سازمانی هستیم که متناسب با ظرفیت های مردمی پیش می رویم از این رو امروز شاهد این است که ما سه بار در همه استان های کشور حضور پیدا کردیم.  

به گفته او ممکن است افرادی به ظاهر دارای محدودیت های جسمانی را در سطح شهر ببینید، افرادی که دارای معلولیت باشند ولی سبک و  نوع تفکر ما باید نسبت به افراد دارای معلولیت تغییر کند چرا که آنها افرادی دارای توانایی های خاصی هستند. خودباور هستند. آنها در میادین ورزشی، فرهنگی و هنری در سطح بین الملل  می درخشند.   

قادری با اشاره به اینکه باید بدانیم که محدودیت و سالمندی دور از ما نیست  ماهم این مسیر را طی می کنیم از این رو حتما نسبت به ایجاد زیرساخت ها و موصوع تلفیق اجتماعی  اقدام کنیم، افزود: حدود۱۰ درصد از هر جامعه ای کشوری دارای افراد دارای معلولیت و محدودیت هستند باید به انها احترام بگذاریم و شرایط تلفیق در جامعه را برای انها فراهم کنیم تا بتوانیم خدمات شایسته ای را به انها ارائه دهیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه به دیگر خدماتی که به افراد دارای محدودیت ارائه می شود اشاره کرد و گفت: امروز این سازمان درباره دانشجویان و نخبگان علمی و فرهنگی دارای معلولیت اقدام های خوبی انجام داده است و برای آنها در قالب گروه های دانشجویی سفرهای داخلی و خارجی ترتیب داده است چرا که غناسازی و نتیجه محوری هدف بوده است تا رشد و شکوفایی جامعه هدف رخ دهد.   

قادری بیان کرد: نماینده ای  از سازمان  ملل به نام  ندا النشیف به کشورمان امد و گزارشی از کشورمان منتشر کرد. او در این گزارش از سازمان بهزیستی به جهت خدماتی که به افراد جامعه هدف خود ارائه می دهیم، تشکر کرد.

نظر شما