شناسهٔ خبر: 67731204 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

آیت لله شعبانی موثقی:

حزب‌بازی نباید بر شایسته‌سالاری تقدم پیدا کند/دولت در انتخاب کابینه به وفاق و شایسته‌سالاری توجه کند

همدان- امام جمعه همدان باتاکید بر اینکه حزب‌بازی نباید بر شایسته‌سالاری تقدم پیدا کند، گفت: دولت در انتخاب کابینه از وابستگی حزبی پرهیز و مسائلی چون وفاق و شایسته‌سالاری به دور از جنسیت و قومیت را مطرح کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه شهر همدان با بیان اینکه بنا بر روایات نهج‌البلاغه کسی که کاربلد باشد مستحق مسئولیت‌پذیری است، اظهار کرد: یکی از میزان‌هایی که امیرالمؤمنین مطرح کردند کارآمدی است و اینکه افراد از چه حزب و جناح باشند مهم نیست حتی جنسیت و قومیت هم مهم نیست‌.

وی با دعوت سیاستمداران به تقوای الهی، اظهار کرد: افراد اهل تقوا بنای خود را بر خدمت به مردم می‌گذارند و از حاشیه‌سازی دوری می‌کنند.

امام جمعه همدان گفت: دولت در انتخاب کابینه از وابستگی حزبی باید پرهیز و مسائلی چون وفاق و شایسته‌سالاری به دور از جنسیت و قومیت را مطرح کند.

وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) معتقد است باید در مقابل طاغوت ایستاد، تصریح کرد: نباید طاغوت در جامعه به رسمیت شناخته شود و به امام حسین(ع) پیشنهاد می‌شد وارد عرصه سیاست و مبارزه با طاغوت نشوند و فقط به عبادت بپردازند.

شعبانی موثقی تاکید کرد: بدون اجتناب از طاغوت، عبادت خداوند کافی نیست.

وی با بیان اینکه امروز افرادی که می‌خواهند مسئولیت‌های آن غصب نباشد باید به این موارد توجه کنند گفت: حضرت امیر(ع) می‌فرمایند توصیه‌ای را برای بکارگیری قبول نکن، مگر با توصیه کفایت، کارآمدی و امین بودن.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه حزب‌بازی نباید بر شایسته‌سالاری تقدم پیدا کند، اظهار کرد: حضرت علی(ع) فرمودند، اینکه افراد در چه گروهی هستند و توسط چه کسی سفارش شدند مهم نیستند بلکه التزام به نظام دینی، کارآمدی و امین بودن مهم است.

وی با بیان اینکه امین بودن نسبت به جان و مال مردم، فرهنگ و اعتقادات مردم مهم است، خاطرنشان کرد: اگر مسئولی قبول نکرد که میز امانت است خیانت می‌کند، اگر باور نکرد که این میزها امانت است خیانت می‌کند.

شعبانی‌موثقی با اشاره به اینکه وزیر شدن، میزها و مسئولیت‌ها امانت است، تصریح کرد: اگر کسی باور کند که مسئولیت و میز امانت است دنبال خدمت به مردم خواهد بود.

وی با بیان اینکه براساس فرمایشات امیرالمؤمنین(ع) برای انتخاب افراد باید به گذشته آنها توجه کرد ادامه داد: میزان التزام به انقلاب، آرمان‌های الهی و سطح زندگی بسیار مهم است و افرادی که زاویه دید آنها با نظام اسلامی در تعارض است، نباید مسئولیت داشته باشند.

امام جمعه همدان گفت: اگر کسی به امیرالمؤمنین معتقد است نمی‌تواند از این شاخص‌ها تعدی کند؛ طرح برخی از مسائل و امتیاز دادن‌ها مهم نیست و هر جا امین و کارآمدی است باید به کار گرفته شود.

وی با گرامیداشت شهدای غزه و همچنین محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: جامعه جهانی امروز به این جنایت‌ها عادت کرده و احساسات جهانی از جنایات رژیم صهیونیستی کاهش یافته است.

شعبانی‌موثقی از متولیان هیات‌های مذهبی خواست برای روز اربعین دقیق‌تر برنامه‌ریزی کنند و افزود: شرایط باید فراهم شود تا مردم منظم تر عزاداری کنند و حرمت این ایام نگه داشته شود.

انتهای پیام/

نظر شما