شناسهٔ خبر: 67730781 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

امام‌جمعه چهاربرج:

نباید اجازه سوءاستفاده به دشمنان بدهیم

امام‌جمعه چهاربرج گفت: باید به این امر توجه داشت که این کشور دشمن دارد؛ فلذا رفتارهای داخلی نباید طوری باشد که دشمن استفاده کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی ،حجت‌الاسلام‌والمسلمین اصغر جلالی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته چهاربرج با اشاره به ایام عزاداری سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش، اظهار کرد: باید آموزه‌های عزاداری سید و سالار شهیدان را در طول سال به کار بگیریم.

 
 امام‌جمعه چهاربرج در ادامه با اشاره به سوءقصد به ترامپ کاندیدای ریاست‌جمهوری آمریکا، اظهار کرد: این ترور نمایشی برای کسب آرا بود که برخی موضوعات قبل و بعد از ماجرا آن را تأیید می‌کند.
 
 وی گفت: یکی از دلایل آن، فضاسازی شیطنت‌آمیز رسانه‌ای در اتهام‌زنی به ایران مبنی بر دست‌داشتن در ترور ترامپ است که متهم‌سازی ایران نشان می‌دهد جمهوری‌خواهان می‌خواهند تنور نمایش ترور را داغ نگاه دارند تا به اهداف انتخاباتی خود بیشتر دست یابند.
 
 جلالی با بیان اینکه اگر ایران زده بود الان ترامپ در گور خوابیده بود و به نکیر و منکر جواب می‌داد، تصریح کرد: آنها مطمئن باشند که ما انتقام خون حاج‌قاسم از تمام کسانی که در شهادت وی دست داشتند خواهیم گرفت.
 
 امام‌جمعه چهاربرج با اشاره به دشمنی‌های دشمنان با ایران اسلامی، اظهار کرد: باید به این امر توجه داشت که این کشور دشمن دارد؛ فلذا رفتارهای داخلی نباید طوری باشد که دشمن استفاده کند.
 
 وی گفت: دوستی و دشمنی در عالم روابط بین‌الملل چیز عجیبی نیست، امّا اگر منصفانه و واقع‌بینانه به صحنه بنگریم، جمهوری اسلامی ایران دشمنان متعدّد و جدّی دارد که سال‌ها است جنگی همه‌جانبه، پیچیده، سنگین و ترکیبی را به این نظام و ملّت تحمیل کرده‌اند و جز به براندازی جمهوری اسلامی و نابودی انقلاب هم راضی نمی‌شوند.
 
 جلالی با بیان اینکه اتحاد و انسجام ملّی برای هر کشور و ملّتی سودمند است، اظهار کرد: برای کشوری که دشمنان سرسخت و زخم‌خورده‌ای دارد؛ اتّحاد و انسجام یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت غیرقابل‌انکار است که نمی‌توان از آن گذشت.
 
 امام‌جمعه چهاربرج تصریح کرد: رفاقت و همدلیِ اشخاص و جریان‌های سیاسی، در دورهٔ پساانتخاباتی، یکی از نمودهای مهم و بارز این ضرورت ملّی بوده و هنجارهای رفاقتی که باید خود را در موضع‌گیری و عمل نشان دهد، دشمن را مأیوس کرده و دست مقامات کشور را در عرصهٔ بین‌المللی در مواجهه با قدرت‌های متخاصم قوی‌تر می‌کند.
 
 وی با بیان اینکه انتخابات می‌تواند مایهٔ اتّحاد باشد، اظهار کرد: یکی از راه‌های اصلی تبدیل انتخابات به عامل اتّحاد، عمل به توصیهٔ مهمّ رهبر انقلاب در پیامی است که به مناسبت انتخابات اخیر صادر و تأکید کردند.
 
جلالی با اشاره به اینکه نباید دستاوردهای انتخابات مغفول بماند، تصریح کرد: اولین نکته این است که انتخابات اخیر طیّ دو مرحله انجام شد و مردم در این دو مرحله بیش از ۵۵ میلیون رأی را در صندوق‌ها ریختند و رئیس‌جمهورِ منتخبِ خود را برگزیدند.
 
 امام‌جمعه چهاربرج افزود: برگزاری دومرحله‌ای انتخابات زودهنگام به فاصلهٔ یک هفته و در یک شرایط خاص و غیرمنتظره، صیانت از آرا ملّت حتّی به قیمت خون پاسداران رأی مردم از دیگر نکات برجسته در این انتخابات بود.
 
 وی با اشاره به اینکه انتقال متین قدرت از دولتی به دولت دیگر با دو گرایش متفاوت از جملهٔ ابعادی هستند که کمتر دربارهٔ آن سخن گفته شده و می‌شود، امّا بسیار ارزشمند و در خور تأمّل و تحسین است، اظهار کرد: مرحله دوم انتخابات برخلاف ادوار قبل با مشارکت ۵۰ درصدی روبرو شد که در جای خود یک نصاب مقبول به شمار می‌آید.
 
 امام‌جمعه چهاربرج هم چنین با تأکید بر لزوم بصیرت و تقوا، افزود: در زمان امام حسین علیه‌السلام عده‌ای از خودی‌ها و شیعیان شروع به اجتهاد کردند و علم تقوا را ندیده حسین را تنها گذاشتند و به هنگام حرکت نکرده و به ندای هل من ناصر سیدالشهدا (ع) توجه نکردند وقتی متوجه شدند که دیر شده بود و در آن صورت هر چه تقلا کردند طرفی نبستند و شیعیان را به کام مرگ کشاند و لذا می‌بینیم که بین آن ۷۲ نفری که به‌موقع به یاری امامشان رفتند و این افراد تفاوت‌های زیادی وجود دارد.

نظر شما