شناسهٔ خبر: 67730541 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ذبیح الله مجاهد: تسلیحات باقی مانده آمریکا متعلق به افغانستان است

سخنگوی حکومت سرپرست افغانستان گفت تسلیحات نظامی باقیمانده از نظامیان آمریکایی متعلق به افغانستان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از کابل؛ سخنگوی حکومت سرپرست افغانستان گفت تسلیحات نظامی باقیمانده از نظامیان آمریکایی متعلق به افغانستان است.
ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی حکومت سرپرست افغانستان امروز در واکنش به سخنان دونالد ترامپ درباره تسلیحات و تجهیزات به جا مانده آمریکا در افغانستان گفت اکنون همه تجهیزات بر جای مانده متعلق به افغانستان است.
وی فروش تجهیزات نظامی آمریکا را تکذیب کرد و گفت همه سلاح و تجهیزات باقیمانده در انبار‌ها نگهداری و از آن برای حفظ تمامیت ارضی افغانستان استفاده می‌شود.
مجاهد گفت هیچ کسی حق انتقال یا فروش این تجهیزات را ندارد.
سخنگوی حکومت سرپرست افغانستان درباره عوامل خروج نظامیان آمریکایی گفت مبارزه و جهاد طولانی مدت مردم افغانستان با اشغالگری و در کوتاه مدت مذاکرات دوحه باعث اخراج اشغالگران شد.
این اظهارات در حالی مطرح شده است که دونالد ترامپ رئیس‌ جمهور سابق آمریکا قبل از این گفته بود افغانستان اکنون به بزرگ‌ترین فروشنده سلاح‌های برجای مانده آمریکا تبدیل شده است.
ترامپ همچنین گفته است با خروج نظامیان آمریکایی به ارزش میلیارد‌ها دلار تجهیزات نظامی این کشور در افغانستان باقی مانده است.
آخرین نظامیان آمریکایی شهریور ماه سال هزار چهارصد از فرودگاه کابل و کل افغانستان خارج شدند و اشغالگری بیست ساله آمریکا پایان یافت. در مدت بیست سال حضور آمریکا در افغانستان بیش از دو هزار و پانصد نظامی آمریکایی کشته و هزاران نظامی دیگر زخمی شدند.

نظر شما