شناسهٔ خبر: 67730319 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

برگزاری جلسه ویژه با حضور وزیر نیرو در اتاق بحران برق - اکونیوز

اقتصاد ایران: با توجه به اینکه دو هفته بسیار گرم در ایران در پیش داریم، صبح فردا جلسه‌ای با حضور وزیر نیرو در اتاق بحران مرکز دیسپچینگ برق برگزار خواهد شد و احتمال اتخاذ تصمیمات جدید وجود دارد.

صاحب‌خبر -
- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بیشترین رکورد تاریخی تقاضای لحظه‌ای مصرف برق در کشور در روز بیستم تیرماه امسال با ثبت تقاضای لحظه‌ای 77 هزار و 514 مگاوات، رقم خورد.

اما نکته مهم اینجاست که این رکورد عجیب و غریب تقاضای مصرف برق، می‌تواند باز هم در تابستان سال جاری جابه‌جا شود چرا که ایام گرمی در دو هفته پیش‌رو، در پیش داریم و این گرمای فراگیر، می‌تواند رد صورت عدم صرفه‌جویی در مصرف برق، رکوردهای جدید مصرفی به‌دنبال داشته باشد.

مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر در این خصوص گفت: دو هفته بسیار گرم را پیش رو داریم که باید با تأمین برق پایدار و همکاری مردم پشت سر بگذاریم.

وی افزود: به‌ازای هر یک‌درجه افزایش دما، 1800 مگاوات به مصرف برق کشور افزوده می‌شود.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه "این سامانه و جبهه گرم تنها برای ایران نیست"، گفت: کشورهای حاشیه خلیج فارس هم تحت تأثیر این موج گرمایی خواهند بود و اختلالاتی در تأمین برق آنها شاهد بودیم.

وی ادامه داد: کشور کویت جداول خاموشی منتشر کرده اما به‌لطف خدا تا این لحظه شبکه برق کشور پایدار بوده و توانسته‌ایم برق را تأمین کنیم.

رجبی مشهدی با بیان اینکه پیش‌بینی‌ها حاکی از ثبت نصاب‌های جدید مصرفی در دو هفته پیش‌رو است، گفت: مردم عزیز کشورمان باید کمک کنند تا قله های مصرفی را به خوبی پشت سر بگذاریم.

وی افزود: همه صنعت برق بسیج شده‌اند و در نیروگاه‌ها و شبکه‌های برق جان‌فشانی می‌کنند تا برق پایداری برای مردم تأمین شود که نمونه آنرا در روزهای اخیر در نیروگاه رامین اهواز دیدیم.

مدیرعامل توانیر خاطرنشان کرد: حتی اگر برق پایدار هم تأمین شود، شاید شبکه برق تحت فشار سنگینی قرار بگیرند و امان تأمین نباشد، نیازمند این است که مردم عزیزمان همکاری بیشتری داشته باشد.

وی ادامه داد: مشترکان صنعتی و عمده، کشاورزی، اداری و بخش عمومی کشور باید برنامه‌های مدیریت مصرف را طی این دو هفته به صورت کامل و به صورت دقیق رعایت کنند و مشترکان خانگی خیلی پرمصرف و بدمصرف که بیش از دو برابر الگو مصرف می‌کنند که البته تعدادشان معدود است اما باید اصول درست مصرف برق را رعایت کنند.

رجبی مشهدی با بیان اینکه "در صورت عدم رعایت اصول مصرف توسط مشترکان بسیار پرمصرف مجبور که قطع برق آنها خواهیم بود"، گفت: فردا ساعت 6 صبح جلسه‌ای با حضور وزیر نیرو در اتاق بحران مرکز دیسپچینگ برق برگزار خواهیم کرد که تصمیمات اتخاذ شده در آن جلسه به اطلاع مردم خواهد رسید.

انتهای پیام/

نظر شما