شناسهٔ خبر: 67730316 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

آخرین خبرها از آتش سوزی در ایلام؛ افزایش دامنه آتش سوزی/ اعزام نیروهای آتش نشان با بالگرد

صاحب‌خبر -

شفقنا- آتش سوزی ارتفاعات کوه قلارنگ ایلام از ظهر امروز گزارش شده و طبق گفته مدیرکل مدیریت بحران استان، آتش سوزی وسیعتر و دسترسی به محل دشوارتر شده است.

به گزارش شفقنا، آتش سوزی ارتفاعات کوه قلارنگ ایلام در محدوده شهرستان سیروان از توابع این استان از ساعت ۱۲:۳۰ امروز جمعه ۲۹ تیرماه در فضای رسانه ای استان مخابره شد و تصاویر مربوطه نشان از گستره وسیع این آتش سوزی حکایت داشت.

وقوع آتش سوزی در ارتفاعات این منطقه، سخت گذر بودن و وزش باد هر لحظه بر دامنه این آتش سوزی افزوده و از سوی دیگر نیز موجب دشواری حضور نیروهای اطفای حریق شده است که تا کنون با گذشت بیش از چهار ساعت، تصاویر ارسالی نشان دهند افزایش دامنه این آتش سوزی است.

از سوی دیگر ستاد بحران استان و دستگاه های امدادی و خدمات رسان برای کمک به مهار این آتش سوزی در منطقه حضور یافتند اما کوهستانی بودن منطقه دسترسی به محل آتش سوزی و تلاش برای مهار آن را با مشکلاتی مواجه کرده است.

بر اساس گزارش های ارسالی و پیگیری های ایرنا، بالگرد آب پاش هلال احمر برای اطفای حریق و انتقال نیروهای واکنش سریع اطفای حریق به منطقه اعزام شده است.

مدیر کل مدیریت بحران استان ایلام گفت: تا این لحظه ۲ سورتی هلی برن برای انتقال نیروها به محل آتش سوزی انجام شده است و با توجه به گرمای هوا و صعب‌العبور بودن منطقه باید نیروها را فقط با بالگرد به محل آتش سوزی انتقال داد.

مجید بیگلریان افزود: هم اکنون نیروهای اعزامی در سه منطقه آشیانه بالگرد روستای «علی آباد» و روستای «کلی کلی» از توابع شهرستان سیروان آماده انتقال به محل آتش سوزی هستند.

وی تصریح کرد: متاسفانه گستره آتش‌سوزی وسیع تر شده و دسترسی به منطقه آتش سوزی خیلی دشوار است.

نظر شما