شناسهٔ خبر: 67730245 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان :

بنای واجد ارزش مدیری لنگرود باید عین به عین بازسازی شود 

رشت - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان بیان کرد: بنای واجد ارزش مدیری لنگرود واقع در شرق استان باید عین به عین بازسازی شود.

صاحب‌خبر -

ولی جهانی در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر تخریب ساختمان یادشده بعداز ظهر امروز (جمعه) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا توضیح داد: یگان حفاظت میراث فرهنگی پس از اطلاع از اقدام به تخریب ساختمان واجد ارزش تاریخی مدیری توسط مالک از ادامه عملیات جلوگیری کرد.
وی ادامه داد: این یگان برای اطمینان از روند مذکور و عدم آغاز عملیات تخریب، با درخواست معاونت میراث فرهنگی، واحد حقوقی این اداره کل نسبت به اخذ دستور دادستان شهرستان مبنی بر توقف عملیات، اهتمام لازم را بعمل آورد.
وی تاکید کرد: پیگیری موضوع این پرونده تا حصول نتیجه لازم در دستور کار اداره کل قرار دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان اظهار کرد: بدیهی است مطابق با ضوابط و مقررات باید وضعیت ساختمان به شکل قبل برگشته و عین به عین بازآفرینی شود.
جهانی افزود: همچنین پیرو استعلام صدور پروانه ساختمانی برای ملک موردنظر از سوی شهرداری در اسفندماه سال ۱۴۰۲ در پاسخ به صراحت عنوان شده است که ساختمان در جرگه بناهای واجد ارزش بوده، بنابراین هرگونه تخریب ساختمان ممنوع است و حفظ بنا با تثبیت وضعیت موجود اجتناب ناپذیر است.
وی گفت: ساختمان واجد ارزش مدیری لنگرود دارای بیش از یکصد سال قدمت است اما در فهرست ملی آثار تاریخی به ثبت نرسیده است.
گیلان دارای بیش از پنج هزار اثر تاریخی شناسایی شده است که بیش از یک هزار و ۲۰۰ اثر از آن به ثبت ملی رسیده است.

نظر شما