شناسهٔ خبر: 67729575 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه ورامین:

رئیس جمهور منتخب ابهامات نحوه امتیازدهی شورای راهبردی را رفع کند

ورامین- امام جمعه ورامین گفت: رئیس جمهور منتخب ابهامات موجود در نحوه امتیازدهی شورای راهبردی را رفع کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مجتبی عزیزی در خطبه‌های نماز جمعه ورامین با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری گفت: با مشخص شدن رئیس جمهور منتخب برای حداقل چهار سال آینده وضعیت مدیریت قوه مجریه مشخص شد.

وی انتخابات را تجلی مردم سالاری دینی دانست و افزود: امانتداری و صداقت نظام در اجرای انتخابات بار دیگر به اثبات رسید، رقابت نزدیک نامزدها نشان دهنده وجود گفتمان‌های متنوعی در نظام اسلامی و بلوغ سیاسی است.

امام جمعه ورامین به شکست توطئه دشمنان در تحریم انتخابات اشاره کرد و گفت: حضور ایرانیان خارج از کشور در انتخابات گسترده‌تر از سابق بود، حضور مردم را در سه انتخاب اصلی مجلس خبرگان، مجلس شورای اسلامی و نیز انتخابات ریاست جمهوری را طی چهار ماه اخیر داشتیم، که انتخابات ریاست جمهوری مانند بسیاری از حوزه‌های انتخابات مجلس دو مرحله‌ای برگزار شد و عملاً مردم ما پنج بار در برخی مناطق پای صندوق رفتند، که این یک اقدام بی سابقه است، که باید قدر آن را بدانیم.

وی به وظیفه مردم نسبت به رئیس جمهور منتخب اشاره کرد و گفت: ما سه وظیفه در این خصوص داریم، اول اینکه بدانیم، که حفظ حرمت رئیس جمهور منتخب بر همه ما لازم است، رئیس جمهور بخشی از آبروی نظام است، دومین وظیفه این است، که جریانات و گروه‌ها همه باید با هم افزایی ظرفیت‌های خود در جهت تقویت رئیس جمهور منتخب گام بردارند.

عزیزی گفت: وظیفه سوم نظارت دقیق و جامع مردمی و اجتماعی و نقد عالمانه و منطقی است، که می‌تواند، در رشد و بلوغ تصمیمات اجرایی کمک کننده باشد، هرگونه توهین و خدای نکرده خروج از مقام اخلاق می‌تواند، مضر برای خود ما، نظام ما و دولت ما باشد.

خطیب نماز جمعه ورامین بیان کرد: مساله مهم این است، که کسی مسئولیت بگیرد که شایسته باشد، حالا می‌خواهد زن و یا مرد باشد، شیعه یا سنی باشد، ما در مناصب بسیاری در کشور از اهل سنت استفاده می‌کنیم، افراد انقلابی در بدنه دولت داریم، که سنی هستند، در استان سیستان و بلوچستان بیشتر فرمانداران اهل سنت هستند، رئیس منطقه آزاد چابهار که یکی از نبض‌های اصلی اقتصاد کشور است، اهل سنت است.

امام جمعه ورامین گفت: طوری القا نکنیم، که گویی ۴۵ سال ظلم به اقلیت شده است و اجازه ظهور استعدادها داده نشده، خیر هر استعدادی بوده در حد توان استفاده شده است.

عزیزی گفت: استدعای ما از رئیس جمهور منتخب این است، که بر اساس یک گفتمان چارچوب مند و عمیق عمل کند، دولتی که به دنبال راضی کردن شرکا باشد، نمی‌تواند، رضایت عمومی را ایجاد کند، شرکا توقع دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان گفت: رئیس محترم شورای راهبردی مبانی را بیان کرد، بخشی از این مبانی کیفی است و چوب خط کمی ندارد، به عنوان مثال صداقت، کمی نیست، اما پایبندی به مبانی انقلاب اسلامی بسیار مثبت است، اما در خصوص پایبندی به گفتمان رئیس جمهور منتخب، هم ابهام دارد، به اذعان رئیس جمهور عزیز و هم رئیس شورای راهبردی، ایشان در داخل جریان اصلاح طلبی تعریف می‌شوند، که بخشی از جریانات اصلی موجود در کشور است.

عزیزی اضافه کرد: مبانی نظام بر نمی تابد، که نگاه، نگاه بخشی باشد، رئیس جمهور منتخب درون جریان اصلاح طلبی است، که گفتمان را بخشی می‌کند و ابهام دارد، ما انتظار داریم، اینگونه نباشد که وقتی کسی بخواهد، وزیر شود، یا معاون رئیس جمهور شود، به او گفته شود، شما باید به مبانی انقلاب اسلامی پایبند باشی، به شرط گفتمان اصلاح طلبی.

وی گفت: رئیس جمهور برای همه ما عزیز است، همه باید احترام بگذاریم، اما ابهاماتی که در سطح جامعه فکری وجود دارد، باید رفع شود، تا دچار آشفتگی در اداره کشور نشویم، آشفتگی زیبنده نظام اسلامی نیست.

نظر شما