شناسهٔ خبر: 67729499 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

هشدار رهبر انصارالله یمن به عربستان

رهبر انصارالله یمن تأکید کرد در صورت ادامه حملات به یمن، چشم‌انداز 2030 عربستان سعودی نابود خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، عبدالملک الحوثی، رهبر گروه انصارالله گفت که در صورت ادامه حملات عربستان علیه یمن، چشم‌انداز 2030 که عربستان سعودی سال‌هاست درصدد تحقق آن است  از بین خواهد رفت.

الحوثی  در سخنرانی خود گفت: در این مرحله خاص، آمریکا به دنبال این است که کسانی را که آنها را عوامل خود می‌نامد درگیر کند و آنها را به جای خود و در کنار خود وارد نبرد علیه یمن کند.

وی ادامه داد: رژیم سعودی باید متوجه باشد که اگر وارد این نبرد شود و بر اقدامات تهاجمی و غیرموجه خود پافشاری کند، بازنده خواهد بود.

وی با هشدار جدی به عربستان گفت: اگر دولت سعودی آماده است که آینده خود را قربانی کند و برنامه‌های اقتصادی خود را به خاطر اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها از دست بدهد، برنامه 2030 و همچنین برنامه‌ریزی برای توسعه فرودگاه ریاض به عنوان یکی از بزرگترین فرودگاه‌های جهان هیچگاه عملی نمی‌شود.

وی همچنین حکومت سعودی را «قارون روزگار و شاخ شیطان» توصیف کرد.

این سخنان در واکنش به تصمیمات بانک مرکزی یمن در شهر عدن، پایتخت مخالفان انصارالله مبنی بر توقف معامله با 6 بانک بزرگ فعال در صنعا صورت می‌گیرد. این بانک‌ها به تصمیمات بانک مرکزی برای انتقال مقر خود از صنعا به عدن پاسخ منفی دادند.

به گفته مقامات عربستان، چشم انداز 2030 این کشور بزرگترین طرح بلندپروازانه در این کشور با هدف ایجاد تحولی تاریخی، رشد اقتصادی قابل توجه و ارتباط بیشتر با جهان و در عین حال ترویج آینده‌ای پایدار و پر از فرصت‌ها برای همه است.

عربستان سعودی در حال آماده‌سازی ساخت فرودگاه ملک سلمان (فرودگاه جدید ریاض) در مساحتی به وسعت 57 کیلومتر مربع است که تا سال 2030 سالانه 120 میلیون مسافر را در خود جای خواهد داد.

انتهای پیام

نظر شما