شناسهٔ خبر: 67729267 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

امام جمعه موقت کرمانشاه:

دولت جدید کارهای نیمه‌تمام دولت سیزدهم را به سرانجام برساند

فاطمه کمانی

امام جمعه موقت کرمانشاه به دولت آینده توصیه کرد، ادامه‌دهنده راه دولت سیزدهم باشد و کارهای نیمه‌تمام و باقی مانده را به سرانجام برساند.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام محمدی‌پور در خطبه‌های نماز جمعه امروز (۲۹ تیر) کرمانشاه با اشاره به تلاش‌های خوبی که‌ دولت سیزدهم در زمینه‌های مختلف داشت، گفت: باید این اقدامات و روش دولت سیزدهم ادامه یابد تا مردم اثرات آن را در زندگی خود ببینند.

وی با بیان اینکه اقداماتی که دولت شهید رئیسی آغاز کرد چنانچه ادامه می‌یافت بسیاری از مشکلات اقتصادی و معیشتی را حل می‌کرد، گفت: دولت بعدی باید کارهای نیمه تمام دولت سیزدهم را ادامه دهد.

امام جمعه موقت کرمانشاه با بیان اینکه دولت سیزدهم کشور را در اوج کرونا، جنگ اقتصادی و رشد اقتصادی منفی تحویل گرفت، اما نشاط و امید را در دل ملت زنده کرد، افزود: اقدامات دولت در زمینه تامین برق و جلوگیری از خاموشی، آبرسانی به استان‌های سیستان و بلوچستان، خوزستان و …، هدفگذاری برای ساخت چهار میلیون مسکن که ۲.۵ میلیون واحد آن درحال ساخت بوده و ۴۰۰ هزار واحد آن تحویل شده، رساندن رشد اقتصادی منفی کشور به رشد اقتصادی چهار درصدی، توسعه صنعت فضایی، افزایش پوشش بیمه‌ای و … باید ادامه پیدا کند.

محمدی‌پور از مقابله دولت سیزدهم با فساد اقتصادی نیز یاد کرد و گفت: کاهش فرارهای مالیاتی، انتشار اسامی بدهکاران بانکی و … از جمله کارهایی بود که آغاز شد و باید ادامه یابد.

وی به اقدامات دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی هم اشاره و اظهار کرد: عملکرد دولت سیزدهم در زمینه سیاست خارجی باید برای دولت بعد الگو باشد. دولت سیزدهم ثابت کرد سیاست خارجی را بدون برجام، FATF و … نیز می‌توان پیش برد.

امام جمعه موقت کرمانشاه از رویکرد منطقه محوری دولت سیزدهم در سیاست خارجی یاد کرد که تعامل با بسیاری از کشورهای همسایه را احیا کرد و ادامه داد: عضویت در شانگهای، بریکس و … اقدامات مثبتی بود که نتایج آن در آینده مشخص می‌شود.

محمدی‌پور خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم نشان داد سیاست خارجه به کشورهایی مانند آمریکا، انگلیس، فرانسه و … محدود نمی‌شود.

 وی گفت: دولت سیزدهم توانست در اوج تحریم‌ها فروش نفت ایران را به دو میلیون بشکه برساند و پول آن را هم بگیرد.

امام جمعه کرمانشاه ضمن دعوت همگان به رعایت تقوا، امر به معروف و نهی از منکر را یکی از مصادیق مهم تقوا برشمرد و ‌ گفت: امروز امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نیازمند احیا است.

وی اظهار کرد: تذکر دادن به مسئولین و کسانی‌که در راس کار قرار دارند یکی از مهمترین مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است و از همین رو اگرچه دولت جدید هنوز کار خود را آغاز نکرده، اما لازم است چند نصیحت به دولتمردان جدید داشته باشیم.

انتهای پیام

انتهای پیام

نظر شما