شناسهٔ خبر: 67729248 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

امام جمعه قزوین:

همه به رئیس‌جمهور منتخب کمک می‌کنیم

امام جمعه قزوین گفت: همه کمک می‌کنیم که رئیس‌جمهور منتخب با اطاعت از فرمان رهبر و امام جامعه بتوانند کاری کنند که آن روند پرفایده‌ای که شهیدرئیسی بنیان‌گذاری کردند، ادامه یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر قزوین اظهار کرد: در دنیایی زندگی می‌کنیم که شاهد مسابقه برای مال، مقام، قدرت طلبی‌ها، ظلم‌ها، نسل‌کشی و کودک‌کشی هستیم و این فرهنگ، فرهنگ معاویه، یزید، فرعون و نمرود است و حیف است که نام فرهنگ را به این وحشی‌گری‌ها گذاشته شود.

وی اضافه کرد: این شور و حماسه‌ای که مردم ما هر سال نسبت به اباعبدالله الحسین (ع) و حماسه عاشورایی حضرت از خود بروز می‌دهند یعنی ما دنبال امام حسن (ع)، امام حسین (ع)، فاطمه زهرا (س) و همه انبیا هستیم و فرهنگ ما این است.

خطیب جمعه قزوین با بیان اینکه دیگران خیلی تلاش می‌کنند که این فرهنگ را تغییر دهند، گفت: اما برای حفظ و حراست از این فرهنگ باید بسیج باشیم که لازمه آن شناخت درست این فرهنگ است که معدن آن قرآن است و انبیا و ائمه اطهار برای ما به ارمغان آوردند. اگر هجمه‌هایی از هر سو به این فرهنگ صورت گرفت ما باید برای حفظ و حراست این فرهنگ از هر کوششی دریغ نکنیم.

آیت‌الله عابدینی با یادآوری اینکه این فرهنگ را هم باید یاد بگیریم و هم در زندگی خود پیاده کنیم. افزود: ما عدالت را جایی داد نزنیم که یک‌نفر حق ما را ضایع کرد، بلکه همه‌جا برای عدالت مردم پای کار باشیم و مدافع عدالت باشیم تا همه جا به احکام دین عمل شود.

وی ادامه داد: پشتوانه دولت‌ها در جمهوری اسلامی ایران به این معانی است و اینکه برای دولت شهید رئیسی احترام قائلیم، برای این بود که دیدیم ایشان می‌خواهد بر اساس ایمان، تقوا و عدالت کارها را انجام دهد و آن هم نه با شعار بلکه واقعی اینگونه عمل می‌کرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه سخنانش با تأکید بر اینکه دولت‌های ما باید جبهه خدا را در مقابل جبهه طاغوت تقویت کنند، گفت: حیله، نیرنگ، دروغ و نفاق را در دنیا زیاد دیده‌ایم و ما صداقت، خدمت، دلسوزی، پرهیز از باندبازی و جناح بازی‌های مخرب می‌خواهیم. ما رئیسی را دوست داشتیم، چرا که از اینها فاصله گرفته بود و فقط دغدغه خدمت به مردم را داشت.

آیت‌الله عابدینی اضافه کرد: در زمان غیبت بالاترین مافوق ما رهبر حکیم انقلاب است و هر کسی از فرمانبری از ولی فقیه طفره رفت، ور می‌افتد. خاطراتی که از بنی‌صدر داریم را فراموش نمی‌کنیم، اصل اساس عیب آن آدم این بود که به جای اینکه خدا را اطاعت کند، دنبال هوای نفس رفت و به جای اینکه دنبال امام و رهبر زمانه خود باشد، خودش را محور می‌دید و همین باعث سرنگونی او شد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با ذکر اینکه امروز هم مافوق داریم و مافوق ما رهبر ماست، گفت: جامعه ما با اراده رهبری اداره می‌شود و هر کسی و هر مقامی ارزشش به این است که نسبت به رهبری مطیع باشد.

آیت‌الله عابدینی ادامه داد: آن کسی که از رهبری اطاعت می‌کند بر عزت و آبرویش هر روز افزوده می‌شود و بزرگ می‌شود و مردم نیز حس می‌کنند او ذاتاً آدم بزرگی است، اما اگر کسی دنبال هوا و حوس برود، چیزی از او باقی نمی‌ماند و ضایع می‌شود.

وی با یادآوری اینکه دولت چهاردهم با آرای مردم سر کار آمده است، تصریح کرد: بنابراین همه کمک می‌کنیم که رئیس جمهور منتخب با اطاعت از فرمان رهبر و امام جامعه با انسجام بخشیدن و استفاده از نیروهای مؤمن و متعهد، کاردان و خستگی‌ناپذیر بتوانند کاری کنند که آن روند با شتاب و پرفایده‌ای که شهید رئیسی بنیان‌گذاری کردند، ادامه پیدا کند.

خطیب نماز جمعه شهر قزوین در بخش پایانی صحبت‌هایش به حمله پهپادی یمنی‌ها به پایتخت رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: امروز از یمن پهپادها خود تل‌آویو را مورد هدف قرار داد و آن‌قدر این انفجار قوی بود، می‌گویند تا بیش از ۴۰ کیلومتر صدای آن شنیده شده است و کسانی کشته شده‌اند و تعداد زیادی هم مجروح شده‌اند.

آیت‌الله عابدینی افزود: این پهپاد یک اقدام جدید است و رعب و وحشتی که به دل صهیونیست‌ها می‌اندازد، از گذشته فرق می‌کند و این نشان می‌دهد که صهیونیست‌ها برای تل‌آویو هم هیچ صد دفاعی شیشه‌ای هم ندارند و آن‌قدر موضوع جدی بوده که نتانیاهو سفر خود را به آمریکا لغو کرد.

نظر شما