شناسهٔ خبر: 67729155 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه آستارا

مراسم عزاداری اباعبدالله(ع) باید به کلاس درس معرفت و امام شناسی بدل شود

آستارا - ایرنا - امام جمعه شهرستان آستارا گفت: باید مجالس عزاداری اباعبداالله به کلاس درس معرفت و امام شناسی تبدیل شده و از اموری که موجب پایین آمدن شأن اهل بیت (ع) می شود، پرهیز کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد باقری ارومی در خطبه های این هفته نماز جمعه آستارا ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان به بررسی کیفیت مجالس عزاداری در دهه اول محرم پرداخت و اظهار کرد: سخنرانی و مداحی بدون مطالعه و سند در مجالس باعث بروز مشکلاتی در اذهان جامعه و افکار جوانان و نوجوانان می شود.

وی تصریح کرد: باید در این خصوص احساس مسئولیت شود تا سبب بروز مسائل بعدی نشود.

وی با بیان اینکه امروز نسل جدید متاثر ازرسانه ها و شبکه های اجتماعی است، تأکید کرد: باید ارتباط چهره به چهره با جوانان بیشتر شود تا با رسیدن به زبان مشترک، سؤالات آنان را شنید و خواسته هایشان را درک کرد و پاسخی درخور و متناسب با نیازهای فکری و روحی آنان ارائه دهیم تا بتوانیم محبت امام حسین (ع) و معارف دینی را در وجود آنها نهادینه کنیم.

خطیب جمعه آستارا با اشاره به آغاز به کار دولت چهاردهم بیان کرد: اکنون زمان رقابت تمام شده و به جای تخریب و عیب جویی ها باید به فکر تقویت و همدلی بود تا با کمک و یاری همدیگر رییس جمهور منتخب را در مسیر خدمت و تداوم راه شهید آیت الله رئیسی یاری کنیم.

حجت الاسلام باقری ارومی با توجه به گمانه زنی ها در خصوص افراد کابینه، خاطر نشان کرد: دولت جدید باید با بررسی و دقت موشکافانه افراد شایسته و توانمند را برای تصدی پست های حساس وزارتخانه ها و استانداری ها انتخاب کند و از روی کار آمدن افراد ناکارآمد و انقلابی نما جلوگیری نماید.

وی تصریح کرد: باید ملاک و معیار و امتیاز افراد برای تصدی مسئولیت ها تخصص و تعهد آنها باشد و بیان کردن معیارهای مذهبی و قومیتی به طور قطع شاخص خوبی برای تصدی مسئولیتها نیست.

سخنگوی انقلاب اسلامی در آستارا افزود: انتظارات از دولت چهاردهم بر اساس شعارهایی که رئیس جمهور منتخب مبتنی بر اصول مورد قبول خود، یعنی حق و عدالت بیان کرده بسیار بالا است و همگان منتظر اجرای حق و عدالت توسط دولت جدید هستند.

امام جمعه آستارا در ادامه با اشاره به ترور نمایشی و ساختگی ترامپ، نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا، گفت: متهم کردن جمهوری اسلامی به دست داشتن در این ترور ناموفق اقدامی بسیار ناشیانه و دلیل نمایشی بودن این عملیات تروریستی می باشد.

وی با تأکید بر اینکه ترور رؤسای جمهور و نامزدهای ریاست جمهوری در آمریکا امری مسبوق به سابقه بوده است، ادامه داد: آمریکا خود عامل اصلی ترویج و گسترش تروریسم در جهان است و همه گروه های تروریستی در سالهای اخیر با حمایت و سلاح های آمریکایی اقدام به جنایت کرده اند.

نظر شما