شناسهٔ خبر: 67728710 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امامان جمعه استان تهران: دولت چهاردهم قادر است وحدت و اقتدار ملی را افزایش دهد

تهران - ایرنا - امامان جمعه شهرستانهای استان تهران در خطبه های نماز جمعه این هفته گفتند: دولت چهاردهم می‌تواند وحدت ، امنیت و اقتدار ملی را ارتقا دهد تا شاهد ایران قوی‌تری در عرصه جهانی باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگاران ایرنااز شهرستان های استان تهران ، نماز جمعه های این هفته ۲۹ تیرماه با حضور گسترده نمازگزاران انقلابی و ولایتمدار در شهرستانهای استان تهران برگزار شد.

امام جمعه دماوند : دولت چهاردهم می‌تواند وحدت ، امنیت و اقتدار ملی را ارتقا دهد

امامان جمعه استان تهران: دولت چهاردهم قادر است وحدت و اقتدار ملی را افزایش دهد

حجت الاسلام فتاح دماوندی در خطبه های نماز جمعه اظهار داشت: به حمدالله انتخابات ریاست جمهوری در نهایت امنیت و سلامت برگزار شد . این موضوع دشمنان را عصبانی می‌کند . در جمهوری اسلامی در دست گرفتن قدرت مقدمه‌ای برای خدمت به مردم است و رئیس جمهور محترم با این نیت وارد عرصه انتخابات شد .

وی افزود: اقشار نیازمند و کم برخوردار منتظر اقدامات فوری دولت در کاهش محرومیت‌ها در استان‌های مختلف هستند .

دماوندی تصریح کرد: در سیاست خارجی و برقراری روابط با کشورهای جهان اصول عزت، حکمت و مصلحت سرلوحه کار دولتمردان قرار گیرد؛ دولت می‌تواند دیپلماسی اقتصادی خود را با تقویت واقعی روابط با همسایگان آغاز کند .

این مقام مسئول با بیان اینکه دولت چهاردهم می‌تواند وحدت ملی، امنیت ملی و اقتدار ملی را ارتقا دهد تا شاهد ایران قوی‌تری باشیم، گفت: هماهنگی سیاست خارجی و داخلی کشور برای حفظ امنیت و تقویت اقتصاد خواسته مهم ما از دولت است .

حجت الاسلام دماوندی افزود: رژیم صهیونیستی بی‌شرمانه و بی‌محابا به جنایات خود در غزه ادامه می‌دهد و در پیش چشم جهانی کربلایی دیگر را به تصویر کشیده است . رژیم کودک کش به بهانه ترور فرماندهان حماس، صدها نفر از اهالی غزه را به شهادت می‌رساند و مدعیان حقوق بشر ساکت هستند .

وی گفت: صهیونیست‌ها از فرصت جنگ برای انتقام‌گیری از سران مقاومت استفاده می‌کنند . هدف آنها حذف فرماندهان است .

این مقام مسئول ادامه داد: اشتباه راهبردی صهیونیست‌ها این است که فکر می‌کنند با کشتن مجاهدان فلسطینی شعله این قیام خاموش خواهد شد، غافل از آنکه ملت فلسطین مصمم‌تر و مقاوم‌تر خواهد شد .

امام جمعه پاکدشت : امروز به عملیات مرصاد جهاد تبیین نیاز داریم

امامان جمعه استان تهران: دولت چهاردهم قادر است وحدت و اقتدار ملی را افزایش دهد

حجت الاسلام و المسلمین رضا جوکار در خطبه های این هفته نمازجمعه پاکدشت با اشاره به اهمیت درک قیام امام‌حسین(ع) اظهارداشت: بعداز پیامبر مکرم اسلام، حضرت محمد مصطفی(ص)، امت مهمترین معروف یعنی امامت را فراموش کردند و منکر را بر سر جایگاه معروف قرار دادند. سید و سالار شهیدان قیام کردند و بدانیم که امام حسین(ع)، شهید راه امر به معروف و نهی از منکراست.

امام جمعه پاکدشت با اشاره به عزاداری های برگزار شده از ابتدای محرم تا روز گذشته بیان کرد: در این ۱۳شب گذشته عزاداری های پرجمعیت و پرمعنایی در شهرستان برگزار شد هم از ایرانی های عزیز هم اتباع حاضر در شهرستان پاکدشت شاهد برگزاری جلسات عزاداری های بسیاری بودیم. از شورای هییت های مذهبی، شورای مداحان، نیروهای گمنام امام زمان(عج)، نیروی انتظامی، بسیج و سپاه، امور مساجد در راستای شکل گیری این عزاداری ها و امنیت مطلوب، تشکر می کنم. عزاداری هایی امسال نمایشگاهی از عشق و دلدادگی به اباعبدالله الحسین(ع) است. عزاداری های امسال دارای صحنه های ارادت مردم به اباعبدالله الحسین(ع) بود ، بویژه صحنه بسیار مورد توجه قرار گرفت.

امام جمعه پاکدشت با اشاره به آغاز هفته نمازجمعه عنوان کرد: هفته نخست مردادماه هفته نماز جمعه آغاز می شود و در این راستا از اعضا ستاد نمازجمعه تشکر می کنم، در سال ۱۳۵۸ آیت الله طالقانی به دستور بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، نخستین نمازجمعه را در تهران برگزار کردند.

وی تصریح کرد: ۵مردادماه ۲مناسبت مهم سالروز برگزاری نمازجمعه و هم عملیات مرصاد در دل خود ثبت کرده است. امروز هم نیازمند عملیات مرصاد رسانه و فضای مجازی در قالب جهاد تبیین هستیم. نقشه دشمنان، نقشه تخریب انقلاب و فاصله انداختن بین مردم و مسئولان است و نمازجمعه کانون وحدت و افزایش قدرت سیاسی و اجتماعی و اقتصادی در جامعه و قرارگاه مهدی یادران و مهدی باوران است.

وی با اشاره به فراخوان شکل گرفته در پاکدشت با عنوان" اگر من امام جمعه بودم" تاکید کرد: فراخوان ایده پردازی با موضوع " اگر من امام جمعه بودم" برای ارتقای جایگاه فرهنگی اجتماعی جامعه چه می کردید؟ برای بهره گیری از همه نظرهای ارسال شده و نظراتی که ارسال خواهد شود برگزار شده است.

جوکار با دعوت از مردم برای حضور یافتن در کنگره ملی سرداران شهید شهرستان های استان تهران، خاطرنشان کرد: کنگره سرداران شهید شهرستان های استان تهران را در پیش داریم. چند ماهی است که نسیم این کنگره در استان تهران در حال وزیدن است که پنجشنبه پیش رو در حرم امام راحل برگزار می شود، راه شهدا تقویت کننده و معرفت بخشی به جامعه و پادزهر توطئه های دشمنان است. لذا از عاشقان و دوستداران شهدا دعوت می کنیم تا در این جلسه زیبا شرکت کنند.

امام جمعه پاکدشت با اشاره به کابینه دولت چهاردهم یادآورشد: در آستانه شکل گیری دولت چهاردهم، هستیم یکی از کارهای سنگین و مهم، گزینش یاران برای شکل گیری کابینه دولت چهاردهم است. در این برهه مجلس بزنگاه اصلی است و امیدواریم با انتخاب دقیق به مسئولانی که ادامه دهنده راه خدمت عزتمندانه و مخلصانه است رای مثبت دهند.

امام جمعه شهرستان پردیس: رفتارهای رقابتی انتخاباتی به رفاقت تبدیل شود

امامان جمعه استان تهران: دولت چهاردهم قادر است وحدت و اقتدار ملی را افزایش دهد

امام جمعه شهرستان پردیس گفت: در جمهوری اسلامی کسب قدرت هدف نیست ، رفتارهای رقابتی انتخاباتی به هنجارهای رفاقتی تبدیل شود.

حجت الاسلام سید حسین حسینی در خطبه های عبادی - سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان در جمع نمازگزاران اظهار داشت: باید همه آن رفتارهای رقابتی را با موضع‌گیری درست و در عمل (که دشمن را مأیوس می‌کند و باعث قوی‌تر شدن مقامات کشور در عرصه‌های بین‌المللی در مواجهه با قدرت‌های متخاصم می‌شود)، و با خیرخواهی نسبت به فرد منتخب و با در اختیار قراردادن ظرفیت‌های فکری و عملیِ خود، به هنجارهای رفاقتی تبدیل شوند.

امام جمعه شهرستان پردیس گفت: مشارکت مردم در اداره امور کشور، سبب پشتیبانی مردم از دولت می‌شود که خود یکی از مهم‌ترین دلایل بقای هر دولتی به حساب می‌آید. برای خدمت به مردم باید مسئول و مدیران معتقد به انقلاب و مردمی که صاحبان این انقلاب هستند انتخاب بشوند .

حسینی افزود: تعامل با جهان مبتنی بر اصول انقلابی در سیاست خارجی مهم است . با توجه به اینکه چارچوب اصلی اصول عزت، حکمت و مصلحت مشخصاً پس از انقلاب اسلامی در کشور پیاده‌سازی شده است.

امام جمعه شهرستان پردیس ضمن تسلیت ایام عزاداری حسینی در محرم الحرام گفت: هدف قیام عاشورا اصلاحات بر اساس نظامِ ارزشی الهی و قرآنی بود .

وی با بیان اینکه نتیجه بخش بودن حضور و فعالیت‌های نمایندگان محترم مجلس در شهرستان مورد انتظار مردم است بیان کرد: از حضور دو نماینده محترم مجلس شورای اسلامی آقایان ثابتی و سراج که در نماز جمعه که اجتماع هفتگی عبادی سیاسی است حضور پیدا کردند صمیمانه تشکر می‌کنم و امیدواریم در اشراف بر مسائل و مشکلات شهرستان سرعت بدهند تا مرحله بعد که اقدام برای رفع مشکلات شهرستان است را شاهد باشیم.

امامان جمعه استان تهران: دولت چهاردهم قادر است وحدت و اقتدار ملی را افزایش دهد

امام جمعه شهرستان پردیس با اشاره به مشکلات شهرستان ، اظهار داشت: اتمام کامل مسکن مهر، پردیس، حل مشکل حمل و نقل عمومی داخل شهری و برون‌شهری، رسیدگی به مشکل پرداخت عوارض شهروندان شهرستان، تأمین زیرساخت‌های فرهنگی و مذهبی و ورزشی ، نبود مصلا، آنتن تلویزیونی برخی از مشکلات شهروندان در این شهرستان است که نیاز به توجه و رسیدگی دارند.

امیر حسین ثابتی منفرد و محمد سراج نماینده حوزه انتخابیه تهران ،ری، شمیرانات پردیس و اسلامشهر به همراه نماینده شهرهای دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی عصر امروز از ساعت ۱۷ تا ۱۹در مسجد جامع شهر بومهن برای شنیدن مشکلات شهروندان حضور خواهند داشت.

امام جمعه موقت شهرستان ری : گفتمان انقلاب اسلامی همان گفتمان امام حسین (ع) است

امام جمعه موقت شهرستان ری گفت: گفتمان انقلاب اسلامی ایران همان گفتمان حسینی است و قدرت طلبی درآن جایگاهی ندارد.

حجت الاسلام ابراهیمی در خطبه نماز جمعه این هفته ری با اشاره به ایام سوگواری سیدالشهدا افزود: وظایف منبریان و سخنرانان تبیین واقعیت جریان عاشوراست هدف حسین بن علی بدست آوردن سلطنت و بدست آوردن پست ومقام دنیایی نیست قیام حسین برای قدرت طلبی و رقابت نیست. درگفتمان حسینی قدرت طلبی هیچ جایگاهی ندارد گفتمان انقلاب اسلامی نیز گفتمان حسین ابن علی (ع) ست و قدرت طلبی درآن وجود ندارد.

وی ادامه داد: امام حسین تنها برای احیای دین جان داد و عزادار امام‌حسین باید بداند که هدفش باید همانند سیدالشهدا زنده کردن دین باید باشد.

ابراهیمی به حضور مردم در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری پرداختند و افزودند: دراین انتخابات ۵۵ میلیون رای درصندوق رفت و امت حق خودررا ادارکردند اما کسب قدرت اینجا معنارندارد ‌و رفتارهای رقابتی باید به هنجارهای رفاقتی تبدیل گردد. همچنان که رقبای انتخاباتی به دیدار رییس جمهور منتخب رفتند و این می شود مصداق گفتمان حسینی.

امام جمعه موقت شهرستان ری با اشاره به ارسال پیام رییس جمهور منتخب مردم به سید حسن نصرالله خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی و مردم ایران تا پایان کار و پیروزی مسلمانان علیه صهیونیستهای غاصب کنار مردم غزه خواهند ماند.

وی بیان کرد: ایران اسلامی نمی تواند ببیند ۳۸۰۰۰ مردم و زن و کودک بی پناه اند شهید شدند وملت ما نمی تواند به این مسئله بی تفاوت باشند.

خطیب موقت نماز جمعه ری تصریح کرد: رییس جمهور شهید ما الگوی خوبی بود و حتما باید وزرا و معاونین و مسئولین درهمه رده ها ازکسانی باشند که به گفتمان انقلاب اسلامی و عاشورایی عمل نمایند. یکی از مواردی که گفتمان را زنده نگه می دارد همین گفتمان شهداست که درهفته جاری مراسم گرامیداشت ۱۲۰۰۰شهید استان تهران در حرم مطهر امام خمینی ره برگزار می گردد.

درحاشیه نماز جمعه این هفته شهرستان ری، میز خدمت در مصلای امام علی حرم مطهر عبدالعظیم الحسنی با حضور حسن بابایی معاون قوه قضاییه رئیس ثبت اسناد واملاک کشور و معاونان سازمان ثبت برگزار گردید و این مسئولان از نزدیک درجریان مشکلات حقوقی مردم قرار گرفتند.

میز خدمت گذرنامه اربعین در نماز جمعه شهر ری

حضور سرهنگ حیدری سیرت رییس اداره صدور گذرنامه استان تهران که از نزدیک به بررسی مشکلات مردم دراین زمینه پرداخت.

امام جمعه شهرستان شهریار : لزوم سپردن اداره امور کشور را به جوانان متعهد و متخصص

حجت الاسلام و المسلمین سید حسین حسینی نوری در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان شهریار با اشاره به پایان انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری و نزدیک بودن روز تحلیف اظهار داشت: انتخابات و آغاز به کار دولت چهاردهم خصوصیت مهم و بارز انقلاب اسلامی و مردمی بودن آن است ،مردم هویت اصلی انقلاب هستند،فلسفه وجود حکومت دینی برقراری عدالت خدمتگزاری برای مردم به ویژه محرومان و مستضعفان جامعه هست.

وی عنوان کرد: حفظ انقلاب و برافراشته شدن پرچم عزت و شرافت و تداوم راه امام عزیز و استکبار ستیزی اولویت اصلی مسئولین باید باشد .

امام جمعه شهرستان شهریار تصریح کرد: اداره امور کشور را به جوانان متعهد و متخصص بسپارید، همه مسئولین برای خدمت به این مردم عزیز متحد شوندو اینکه مسئولین بدانند در گفتمان انقلاب جمهوری اسلامی حکومت و قدرت و منصب طعمه نیست بلکه امانت است.

وی در ادامه سخنان خود در خطبه های نماز جمعه شهرستان شهریار با اشاره جنایات وحشیانه اسرائیل در فلسطین افزود: آمریکا برای کشتن بی‌رحمانه مردم غزه از اسرائیل پشتیبانی و حمایت می‌کند گوش یک کلبی زخمی شد اشک عده زیادی درآمد اما این تعداد کودک و زن بی‌گناه قتل عام می‌شوند هیچکس فریاد نمی‌زند چرا سازمان‌های بین‌المللی چرا مراکز حقوق بشر، چرا مسلمانان و سران کشورهای اسلامی حرکتی انجام نمی‌دهند این مردم مگر انسان نیستند مگر مسلمان نیستند چرا کسی در مقابل یزیدیان زمان فریاد نمی‌زند و از مظلومان دفاع نمی‌کند این اطفال معصوم به ایضا بن قتلت ه کدامین گناه قتل عام می‌شوند.

حسینی نوری متذکر شد: کربلا تقابل جریان حق و باطل تاریخ بشر همواره شاهد تقابل دو جریان حق و باطل بوده و خواهد بود در یک سوی این دو جریان خوبی‌ها نمود پیدا می‌کند که حاملان این جریان انبیا اولیا وگروه دیگر بدی ها که عاملان این جریان حاکمان ظالم و سلطه طلب همچون فرعون و نمرودها،این دو جریان و دو حادثه نیستند بلکه دو فرهنگ هستند فرهنگ الهی فرهنگ جاهلی،اکر بخواهیم عاقبت بخیر شده و به بهترین ها برسیم و هم دنیایی ارزشمند و هم آخرتی مطلوب داشته باشیم باید خود را با فرهنگ الهی که همان مسیر امام حسین علیه السلام و شهدا است را برای حرکت مد نظر قرار داده از فرهنگ جاهای دوری کنیم.

نظر شما