شناسهٔ خبر: 67728403 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

ماموستا کلشی‌نژاد:

حب امام حسین(ع) جزو ایمان اهل‌سنت و قاطبه مسلمانان است

امام جمعه اهل‌سنت ارومیه با بیان اینکه حب اهل‌بیت مانند حسن(ع) و حسین(ع) که سرور و سالار جوانان بهشت هستند جزو ایمان اهل‌سنت و قاطبه مسلمانان است گفت: بی‌تردید اگر کسی اهل‌بیت پیامبر را دوست نداشته باشد باید در ایمان آنها شک کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، ماموستا مامد کلشی‌نژاد امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه اهل‌سنت ارومیه با تسلیت شهات مظلومانه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یارانش اظهار داشت: در روزهای گذشته شاهد هم‌افزایی امت اسلامی بوده‌ایم و آنها متوجه شدند که تنها راه سعادت بشری، تبعیت از رسول خدا(ص) و اهل‌بیت(ع) است.

وی تصریح کرد: رسول خدا(ص) در حدیث ثقلین فرمود من بعد از خود دو چیز را برای سعادت شما قرار می‌دهم که یکی قرآن و دیگری اهل‌بیت(ع) است، پس ائمه اطهار به عنوان چراغ راه و فانوس هدایت به شمار رفته و تبعیت از آنها خوشبختی و سعادت و عدم تبعیت از آنها باعث شقی و بدبخت شدن انسان می‌شود چون آنهایی که در مقابل امام حسین(ع) قرار گرفتند نابود شدند.

امام جمعه اهل‌سنت ارومیه گفت: بی‌تردید یزید و یزیدیان منفورترین انسان‌های جامعه بشریت هستند چون واقعه عاشورا را که دردناک‌ترین واقعه تاریخ است و طی آن امام حسین(ع) را به طرز فجیعی به شهادت رساندند، رقم زدند.

وی در ادامه افزود: اخلاق، رفتار، روش و منش و حتی خواب اهل‌بیت(ع) بر طبق برنامه قرآنی است و آنها جامعه بشری را از گمراهی نجات داده و آنان را به سعادت و خوشبختی رهنمون می‌سازند.

ماموستا کلشی‌نژاد با اشاره به اینکه اهل‌بیت رسول خدا(ص) محور وحدت امت اسلامی هستند گفت: تمام اهل‌بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) شخصیت محبوبی در نزد پیامبر(ص) بوده و حتی گریه‌های امام برای پیامبر(ص) غیرقابل تحمل بود اما متأسفانه این شخصیت بزرگ که همواره مورد محبت پیامبر اسلام قرار داشت در صحرای کربلا به دست دشمن به شهادت رسید.

وی با بیان اینکه حب اهل‌بیت مانند حسن(ع) و حسین(ع) که سرور و سالار جوانان بهشت هستند جزو ایمان اهل‌سنت و قاطبه مسلمانان است افزود: بی‌تردید اگر کسی اهل‌بیت پیامبر را دوست نداشته باشد باید در ایمان آنها شک کرد و امام حسین(ع) برای بازگشت ارزش‌های اسلامی به درخواست مردم کوفه قیام کرد تا قانون قرآن و رسول خدا(ص) را احیا کند و دین اسلام را از انحراف و ظلم و تعدی نجات دهد.

امام جمعه اهل‌سنت ارومیه در ادامه با اشاره به جنایات غزه اظهار داشت: هم‌اینک که مسلمانان در غزه با درنده‌ترین و خشونت‌آمیزترین رفتارها تکه‌تکه و پرپر می‌شوند و به خیمه‌ها پناه برده‌اند و حتی در آنجا نیز امنیت ندارند پس جهان اسلام باید همانند امام حسین(ع) احساس مسئولیت کرده و آنها را از شر ظلم و ستم صهیونیست‌ها نجات دهند.

انتهای پیام/

نظر شما