شناسهٔ خبر: 67727806 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرعامل هلال احمر آذربایجان‌غربی خبر داد

برگزاری مانور لحظه صفر امداد در سیلاب و آب گرفتگی توسط نجاتگران هلال‌احمر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی از اجرای مانور توان افزایی امداد در سیلاب و آب گرفتگی با حضور تیم‌های امدادی جمعیت هلال احمر شعب شمال استان در روستای شوریک چایپاره خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حمید محبوبی امروز _جمعه بیست‌ونهم تیر_ در جمع خبرنگاران از اجرای مانور توان افزایی امداد در سیلاب و آب گرفتگی با حضور تیم‌های امدادی جمعیت هلال احمر شعب شمال استان در روستای شوریک چایپاره خبر داد.

وی افزود: این مانور روز پنجشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۳ به مدت ۷ ساعت انجام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی در خصوص بارندگی‌های پیش رو گفت: جمعیت هلال احمر استان برای آمادگی لازم در مقابله با وقوع سیلاب و آب گرفتگی‌های احتمالی، مانور توان افزایی امداد در سیلاب را در شهرستان چایپاره (محدوده سد آغ چای) و با حضور میدانی و سریع نجاتگران ۷ شعبه هلال احمر شمال آذربایجان غربی به استعداد ۱۵ تیم و با شرکت ۷۵ نفر از داوطلبان و پرسنل هلال احمر اجرا کرد.

محبوبی هدف این مانور را آمادگی و بازآموزی امدادگران و همچنین تست و آزمایش تجهیزات امداد در سیلاب و آب گرفتگی مانند موتورهای آب، لجن کش‌ها، اسکان اضطراری، نجات فرد مغروق و ارزیابی قایق‌های امدادی بیان کرد.

وی با بیان اینکه مراحل این مانور لحظه صفر از مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر استان و با حضور مدیرعامل به صورت زنده و مستقیم نظارت می‌شد، ادامه داد: همچنین ۷ تیم پشتیبان هم وظیفه پشتیبانی از این مانور را عهده دار بودند.

محبوبی تأکید کرد: برگزاری این مانورها می‌تواند در زمان بروز حوادث سیلاب بسیار مفید باشد و کاهش اثرات حوادث را به همراه داشته باشد.

نظر شما