شناسهٔ خبر: 67727188 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

حزب الله: لبنان آماده جنگ نامحدود با رژیم صهیونیستی است

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان از آمادگی کشورش برای جنگ نامحدود با رژیم صهیونیستی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، هاشم صفی‌الدین، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان گفت هر چه بنیامین نتانیاهو، نخست‌زیر رژیم اشغالگر بر جنگ با لبنان اصرار بیشتری داشته باشد، پایان کار رژیم صهیونیستی سریعتر خواهد بود.

هاشم صفی‌الدین در مراسم تجلیل از «سمیر عید قبانی»، عضو حزب‌الله که در درگیری یکشنبه شب گذشته در حومه جنوبی بیروت به شهادت رسید، بیان شد.

صفی الدین تأکید کرد که هرچه نخست‌وزیر دشمن بیشتر بر جنگ پافشاری کند، پایان این رژیم سریعتر فرا خواهد رسید. رئیس شورای اجرایی حزب‌الله ادامه داد: لبنان به جنگ نامحدود با دشمن اسرائیلی توجه و تمایل دارد.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد که ارتش این رژیم هر لحظه آماده حمله ناگهانی و سریع به لبنان است. در عین حال، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در کاخ سفید اعلام کرد که دولت آمریکا معتقد نیست نشانه‌هایی از وقوع جنگ گسترده احتمالی بین حزب‌الله و اشغالگران وجود داشته باشد.

شامگاه پنجشنبه در حمله اسرائیل به جنوب لبنان 6 نفر از جمله یک فرمانده میدانی نیروهای نخبه حزب الله در یگان رضوان شهید و 12 نفر زخمی شدند.

رسانه‌ها گزارش دادند که فرمانده این یگان، رضوان علی جعفر معتوق بود که در شهرک خربه سلم لبنان به شهادت رسید.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان اخیراً به رژیم اشغالگر هشدار داد و گفت: ما به دشمن می‌گوییم اگر تانک‌های شما به لبنان و جنوب آن بیایند، دچار کمبود تانک خواهید شد، زیرا تانکی برایتان باقی نمی‌ماند. توی ادامه داد تا زمانی که تجاوز به غزه، مردم و مقاومت آن ادامه دارد جبهه لبنان علیه صهیونیست‌ها فعال خواهد بود.

وی افزود: پافشاری دشمن در هدف قرار دادن غیرنظامیان، مقاومت را به سمت هدف قرار دادن شهرک‌های صهیونیست‌نشین جدید سوق خواهد داد که قبلاً هدف قرار نگرفته بودند.

انتهای پیام

نظر شما