شناسهٔ خبر: 67726453 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

توزیع بسته معیشتی بین نیازمندان زنجان در ایام محرم

زهرا فتحی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: بر اساس آمارهای موجود از ابتدای ماه محرم تاکنون ۲۰۴ هزار و ۳۸۳ بسته معیشتی و غذای گرم بین نیازمندان زنجانی توزیع شد.

صاحب‌خبر -

روح‌الله صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: پویش اطعام و احسان حسینی با هدف تامین بخشی از نیازهای معیشتی خانواده‌های نیازمند (تحت حمایت و غیر تحت حمایت) طی ماه محرم و صفر از سوی کمیته امداد استان در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: در این پویش غذای گرم و سبدهای معیشتی با کمک‌های مردمی، مشارکت موسسات خیریه و مراکز نیکوکاری در استان تهیه و میان نیازمندان توزیع می‌شود.

صالحی با اشاره به اینکه در این ایام همه مراحل تهیه مواد غذایی، پخت و توزیع با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و توزیع آنها و با حفظ کرامت انسانی انجام شده است، اضافه کرد: هدف از این پویش ترویج فرهنگ سنت حسنه اطعام و ترویج این فرهنگ که در کنار عزاداری‌ها، نگاه عزاداران و مومنان به نیازمندان هم باشد، مطرح است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای ماه محرم تاکنون ۱۹۷ هزار و ۳۸۳ پرس غذای گرم و هفت هزار بسته معیشتی بین نیازمندان زنجانی توزیع شده است، گفت: ارزش ریالی این بسته‌ها ۲۶۸ میلیارد و ۶۹۱ میلیون ریال بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان به دیگر پویش این نهاد در این ایام تحت عنوان «به عشق حسین (ع)‌» اشاره کرد و یادآور شد: در قالب این پویش، کمیته امداد امام خمینی (ره) اقدام به جذب حامیان برای فرزندان ایتام و محسنین می‌کند که هموطنان می‌توانند حداقل یک فرزند را به نیت شهدای کربلا تحت حمایت خود قرار دهند.

انتهای پیام

نظر شما