شناسهٔ خبر: 67726132 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گرد و خاک قم را فرا گرفت/دمای هوا به ۴۵ درجه می‌رسد

قم - ایرنا - مدیرکل هواشناسی قم با اشاره به صدور هشدار نارنجی گفت: بر اساس تصاویر هوایی که ساعت ۹:۴۵ امروز ۲۹ تیر احصا شده است، پدیده گرد و غبار در حال گسترش به سمت شهرستان جعفر آباد، مناطق غربی استان و فراگیری بیشتر در شهر قم است.

صاحب‌خبر -

مهران حیدری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وزش باد و گردوخاک که از روز سه‌شنبه در این استان آغاز شده، تا روز یکشنبه هفته آینده ادامه دارد.

وی با بیان این که از امروز صبح شاهد افزایش پدیده گرد و خاک از سمت مناطق شرقی به داخل قم هستیم گفت: هم اکنون این پدیده به سمت مناطق غربی درحال گسترش است.

گرد و خاک قم را فراگرفت/دمای هوا به ۴۵ درجه می رسد

حیدری ادامه داد: سرعت وزش باد امروز و فردا در قم به ۷۰ کیلومتر بر ساعت می رسد.

وی با بیان این که روند تغییرات دما طی روزهای آینده افزایشی خواهد بود، گفت: حداکثر دمای امروز در شهر قم ۴۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

وی کمینه دمای هوای امروز شهر قم را ۲۷ درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و گفت: انتظار می رود دمای هوای قم اواسط هفته آینده به ۴۵ درجه سانتیگراد برسد.

در استان قم ۱۰۹ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۲ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح‌سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.

شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.ghommet.ir مراجعه کنند.

نظر شما