شناسهٔ خبر: 67724525 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

حمله ارتش یمن به تل‌آویو/ انصارالله یمن: عملیات تل آویو آغاز شده است/ سفر نتانیاهو به آمریکا لغو شد

یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد ارتش یمن در عملیاتی ویژه که جزئیات آن اعلام خواهد شد تل‌آویو در فلسطین اشغالی را هدف قرار داده است.

صاحب‌خبر -

حمله بامداری ارتش یمن به تل‌آویو

به گزارش تابناک، منابع خبری بامداد جمعه از شنیده شدن صدای انفجار مهیب در تل‌آویو خبر داده بودند. 

شبکه خبری الجزیره محل وقوع این انفجار را خیابان «بن‌یهودا» اعلام کرد که اماکن دیپلماتیک در نزدیکی ان مستقر هستند. گفته می‌شود برخورد یک پهپاد به ساختمان عامل انفجار بوده است. 

رسانه‌های اسرائیلی می‌گویند هنوز مشخص نیست این پهپاد چگونه موفق به نفوذ شده است.

حمله بامدادی ارتش یمن به تل‌آویو

شمار کشته و زخمی‌های انفجار امروز تل آویو

پس از عبور یک پهپاد از سامانه‌های راداری رژیم صهیونیستی و برخورد با ساختمانی در نزدیکی سفارت آمریکا در تل آویو حداقل یک نفر کشته و ۶ نفر دیگر زخمی شدند.

منابع عبری از وقوع یک انفجار در نزدیکی سفارت آمریکا در تل آویو خبر می‌دهند.

بر این اساس، فیلم‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی بلند شدن دودی سفید رنگ در نزدیکی سفارت آمریکا را نشان می‌دهد.

منابع عبری می‌گویند این انفجار ناشی از برخورد یک پهپاد با ساختمانی در نزدیکی سفارت آمریکا در تل آویو بوده است که طی آن ۶ نفر زخمی شده‌اند.

ارتش یمن مسئولیت حمله را بر عهده گرفت

ساعاتی پس از حمله به قلب سرزمین‌های اشغالی شبکه المسیره خبر داد که نیروهای مسلح یمن تا ساعاتی دیگر با انتشار بیانیه‌ای از یک عملیات ویژه خبر خواهد داد.

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن نیز در خصوص این بیانیه اعلام کرد که در خصوص جزئیات حمله به تل‌آویو است.

در همین رابطه پلیس تل آویو از اعزام تیم‌های تخصصی خنثی سازی مواد انفجاری به صحنه انفجار خبر دادند.

منابع صهیونیستی می‌گویند این پهپاد از طریق دریا وارد سرزمین‌های اشغالی شده و موفق به گریز از سیستم‌های راداری شده است. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

گفته می‌شود صدای انفجار به حدی قوی بوده است که از فاصله ۴۰ کیلومتری محل انفجار شنیده شده است.

نشریه جروزالم پست از زخمی شدن ۷ نفر در این حادثه خبر داد.

فرماندهی نظامی داخلی رژیم صهیونیستی اعلام کرد: ما هیچ‌گونه تهاجم هوایی به منطقه مرکزی سرزمین‌های اشغالی را شناسایی نکردیم به همین دلیل نیز هیچ آژیر خطر حمله هوایی روشن نشد.

بعد از این حمله رسانه‌های صهیونیستی با کنایه به وزیر جنگ این رژیم نوشتند: «آیا گالانت هم مثل همه ما با صدای انفجار از خواب بیدار شد؟ صدای انفجار پهپاد در مرکز تل آویو بیش از ۴۰ کیلومتر دورتر شنیده شد و با تمام فناوری‌هایی که اینجا در تل آویو به آن می بالند، متوجه نشدند که پهپاد وارد تل آویو شده است!»

یک شهرک نشین صهیونیست کشته شد

منابع خبری عبری از پیدا شدن جسد یک شهرک نشین در منطقه انفجار پهپاد در تل آویو خبر می‌دهند.‌

اورژانس تل آویو نیز کشته شدن یک نفر در حمله پهپادی به قلب سرزمین‌های اشغالی را تایید کرد.

رسانه‌های صهیونیستی با توجه به شدت حملات از احتمال بالای افزایش شمار زخمی‌ها خبر می‌دهند.‌

به گفته منابع رسانه‌ای صهیونیستی مقامات رژیم به شدت از وقوع چنین حمله پهپادی بزرگ در تل‌آویو وحشت‌زده هستند.

انصارالله یمن: عملیات تل آویو آغاز شده است

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن گفت: عملیات پهپادی در تل‌آویو، مقدمه گسترش اقدامات تنبیهی آینده است.

«حزام الاسد» در گفت‌وگو با شبکه المیادین افزود: دشمن صهیونیستی در همه شهرهای فلسطین منتظر اقدامات نیروهای مسلح یمن باشد.

وی اضافه کرد: تا زمانی که تجاوز ادامه داشته باشد، دشمن با ضربات سنگین‌تری روبرو خواهد شد.

الاسد گفت: در عملیات علیه دشمن صهیونیستی وارد یک مرحله راهبردی شده ایم.

وی بیان کرد: همکاری کامل و نزدیکی با دیگر جبهه‌های مقاومت در لبنان، عراق و فلسطین داریم.

بامداد جمعه یک پهپاد وارد حریم هوایی تل‌آویو شد و یک ساختمان را در نزدیکی سفارت آمریکا هدف قرار داد.

رسانه‌های صهیونیستی به نقل از منابع امنیتی گزارش دادند که یک پهپاد بزرگ از سمت دریا در ارتفاع پائین به تل‌آویو نزدیک شد و مشخص نیست که چگونه توانسته از همه لایه‌های سیستم‌های دفاعی عبور و به ساختمانی در تل‌آویو برخورد کند.

در همین رابطه منابع خبری از هلاکت یک صهیونیست و زخمی شدن هفت نفر دیگر در این حمله خبر دادند.

نیروهای مسلح یمن با پذیرش مسئولیت این حمله اعلام کرد که تل‌آویو از این پس برای صهیونیست‌ها ناامن است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که تل آویو (یافا) از این پس ناامن و هدف اصلی و در تیررس سلاح های این کشور است.

سرتیپ «یحیی سریع» افزود: یگان پهپادی نیروهای مسلح یمن، به یک هدف مهم در منطقه اشغالی «یافا» که اسرائیل آن را «تل آویو» می نامد، حمله کرده است.

سریع اضافه کرد: این عملیات با استفاده از یک پهپاد رادارگریز به نام «یافا» انجام شد و با موفقیت به اهداف از پیش تعیین شده دست یافت.

وی اظهار داشت: نیروهای مسلح یمن، منطقه اشغالی یافا را منطقه ناامن اعلام می کند و این منطقه از اهداف اصلی و در تیر رس سلاح های یمن است و تلاش های خود را برهدف قراردادن عمق دشمن صهیونیستی متمرکز می کند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد که یمن، بانک اهداف نظامی و امنیتی حساس در عمق فلسطین اشغالی را در اختیار دارد و در پاسخ به جنایت های روزانه دشمن در حق ساکنان نوار غزه، به هدف قرار دادن این اهداف ادامه می دهد.

سرتیپ سریع افزود: عملیات نیروهای مسلح یمن در پشتیبانی از مبارزان نوار غزه که از امت های اسلامی و عربی دفاع می کنند ادامه خواهد یافت و این عملیات تا زمان توقف تجاوز و لغو محاصره ملت فلسطین، متوقف نخواهد شد.

انفجار در تل آویو، مانع سفر نتانیاهو به آمریکا شد

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم به دنبال وقوع انفجار در تل آویو، سفر خود به ایالات متحده را به تعویق انداخته است.

کاخ سفید پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قرار است برای سخنرانی در کنگره آمریکا به واشنگتن سفر کند.

جان کربی هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در جریان یک نشست مطبوعاتی به خبرنگاران، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده نتانیاهو هفته آینده در کنگره آمریکا سخنرانی خواهد کرد اما ما قصد داریم که در زمان حضور نخست‌وزیر (رژیم) اسرائیل در واشنگتن، وی با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز دیدار کند.

 

 بنابر این گزارش، منابع خبری بامداد جمعه از وقوع انفجار در نزدیکی کنسولگری آمریکا در تل آویو خبر دادند.

یک بمب در نزدیکی کنسولگری آمریکا در منطقه یهودا تل آویو منفجر شده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از آغاز تحقیقات نیروهای امنیتی درباره این انفجار خبر دادند.

در عین حال برخی از رسانه‌ها از احتمال حمله پهپادی به این منطقه خبر دادند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از منابع امنیتی گزارش دادند که یک پهپاد بزرگ از سمت دریا در ارتفاع پائین به تل آویو نزدیک شد و مشخص نیست که چگونه توانسته از همه لایه‌های سیستم‌های دفاعی عبور و به ساختمانی در تل آویو برخورد کند.

در همین رابطه رسانه‌های رژیم صهیونیستی از زخمی شدن ۶ نفر بر اثر انفجار تل آویو خبر دادند.

در حالی قرار است نتانیاهو در کنگره آمریکا سخنرانی کند که چاک شومر رهبر اکثریت دموکرات سنا پیش تر در مصاحبه با نیویورک تایمز از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و گفت: بدون حمایت آمریکا آینده‌ (رژیم) اسرائیل به پایان خواهد رسید.

یکی از سخنگویان چاک شومر پیش تر با بیان اینکه رهبر اکثریت مجلس سنای ایالات متحده با درخواست نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای برگزاری یک جلسه آنلاین ویدئویی و گفت وگو با سناتورهای دموکرات آمریکایی مخالفت کرده است، گفت: درخواست نخست‌ وزیر (رژیم) اسرائیل به این دلیل از سوی شومر رد شده است که این سناتور آمریکایی اعتقادی به انجام چنین گفت وگوهایی به صورت حزبی ندارد.

درخواست نتانیاهو برای برگزاری جلسه آنلاین ویدئویی با سناتورهای دموکرات آمریکایی پس از آن صورت گرفت که گروهی از نمایندگان حزب دموکرات در کنگره آمریکا از نتانیاهو به دلیل تلفات بالای غیرنظامیان در حمله ارتش رژیم صهیونیستی به غزه انتقاد کرده بودند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز از شومر که به شدت نتانیاهو را مورد انتقاد قرار داده و خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در سرزمین‌های اشغالی شده است، حمایت کرد و مواضع رهبر سنا را ستود.

نظر شما