شناسهٔ خبر: 67723845 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

ضمن محکوم کردن برخی اقدامات تخریبی؛

ظریف اسامی اعضای شورای انتخاب اعضای دولت پزشکیان را اعلام کرد

اعضای کمیته‌ها تقریباً نهایی شده و کار خود را شروع کرده‌اند و به زودی برای شنیدن چارچوب‌های موردنظر رئیس جمهور منتخب با ایشان دیدار خواهند داشت. تعداد قابل توجهی از نخبگان از سوی نهادهای جامعه مدنی، احزاب و شخصیت‌ها برای مسئولیت در هیئت دولت چهاردهم نامزد شده‌ و مشخصات و برنامه آنها برای رسیدگی به کمیته‌ها ارسال شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران؛ محمدجواد ظریف رئیس شورای راهبری انتخاب اعضا کابینه دولت چهاردهم نوشت:

سلام بر هم میهنان گرامی

از اینکه برای اطمینان از شفافیت، فراگیری و سلامت روند پیشنهاد اعضای هیئت دولت چهاردهم با ما همراهید بسیار سپاسگزارم. 

 روند که به ابتکار دکتر پزشکیان عزیز آغاز شده، می‌تواند با پایش و راهنمایی مردم هوشیار ایران، تجربه نو و موفقی را در مردم‌سالاری ما رقم بزند. 

 

 آخرین رویدادها و نکته‌ها:  

1- فهرست اسامی اعضای شورای راهبری: 

محمد جواد آذری جهرمی

نورالدین آهی

رحمت‌الله بیگدلی

علی تاجرنیا

احمد ترک‌نژاد

سمیه توحیدلو

محمد رضا جلایی‌پور

محسن حاجی میرزایی

الیاس حضرتی

هادی خانیکی

علی ربیعی

محسن رنانی

محمد رهبری

فیاض زاهد

علی شکوری‌راد

ابراهیم شیخ

سید رضا صالحی امیری

محمد صدوقی

علی طیب‌نیا

محمد جواد ظریف

امین عارف‌نیا

علی عبدالعلی‌زاده

حسین عبده تبریزی

عباس عبدی

رئوف قادری

محمد قائم‌پناه

محمد کبیری

حسین مرعشی

شهیندخت مولاوردی

مصطفی مولوی

فاطمه مهاجرانی

 

2- اعضای کمیته‌ها تقریباً نهایی شده و کار خود را شروع کرده‌اند و به زودی برای شنیدن چارچوب‌های موردنظر رئیس جمهور منتخب با ایشان دیدار خواهند داشت. 

3-تعداد قابل توجهی از نخبگان از سوی نهادهای جامعه مدنی، احزاب و شخصیت‌ها برای مسئولیت در هیئت دولت چهاردهم نامزد شده‌ و مشخصات و برنامه آنها برای رسیدگی به کمیته‌ها ارسال شده است.

4- تدابیر گوناگونی برای پیشگیری از پنهانکاری، تبانی و تعارض منافع در روند بررسی و پیشنهاد نامزدها اندیشیده شده است که پیشتر به آگاهی‌تان رسانده‌ایم.

5-تا کنون هیچ فردی برای نامزدی هیچ مسئولیتی از سوی کمیته‌ها و یا شورای راهبری  پیشنهاد نشده و گمانه‌زنی‌ها از جنس خبرسازی است.

6-تصمیم‌نهایی برای معرفی وزرا به مجلس شورای اسلامی منحصراً در اختیار رئیس جمهور منتخب است. سازوکار فوق با دستور دکتر پزشکیان و به منظور استفاده از ظرفیت کارشناسان مختلف برای مشورت به ایشان ایجاد شده است. 

7-در اجرای وعده دکتر پزشکیان در مبارزات انتخاباتی، می‌کوشیم در فهرست پیشنهادی به ایشان از ظرفیت‌های بی‌نظیر همه اقشار و گروه‌های ایرانی بهره گیریم و به اقشاری که در دولت‌های گذشته کمتر امکان مشارکت در مدیریت کلان کشور یافتند فرصت تازه‌ای ارائه کنیم. 

8-«تبعیض مثبت» یک روش شناخته شده جهانی برای کاستن از نابرابری‌هاست و  به معنی رهاکردن ارزش‌های جامعه ایران نیست. دولت وحدت ملی نیز به معنی دولت ائتلافی نیست.

9-سنجه‌های وتویی در بررسی نامزدها، یعنی اعتقاد به قانون اساسی و اسناد بالادستی، اشتهار به پاکدستی، صداقت، شجاعت و عقلانیت، نگرش ملی بدور از گرایش‌های قومی، مذهبی، جناحی و منطقه‌ای و همراهی و وفاداری به گفتمان و رویکرد رئیس جمهور نشانگر گرایش ما در پیشنهاد اعضای دولت چهاردهم است.

10-تلاش‌های نابخردانه گروهی اندک برای وحدت شکنی، هراس افکنی و نگران سازی جامعه متدین ایرانی از عرایض روشن اینجانب در سیما به غایت مغرضانه، ضداخلاقی، ضد اسلامی و ضد مکتب امیرالمؤمنین حضرت علی و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیهما السلام است و تماماً خارج از چارجوب بحث برسازی شده که عمیقاً  تأسف آور است. 

11-عقده‌گشایی‌های 24 ساعت گذشته دور از انتظار نبود. همان‌گونه که 10 سال علیه تعامل عزتمندانه با جهان در برجام به هر دروغ و ناسزایی متوسل شدند ولی اکنون خود به ارزش برجام اعتراف می‌کنند، ابتکار دکتر پزشکیان برای شفافیت بجای تعیین دولت در دخمه‌ها و تاریکخانه‌ها نیز برخی را به وحشت انداخته ولی دیر یا زود ارزش این حرکت شجاعانه و مصلحانه رئیس جمهور منتخب مردمی را خواهند فهمید. 

12-آیا جنجال‌های 10 سال گذشته در بستن دهان ما و یا مشغول کردن مردم به موضوعات ساختگی موفق بوده که هنوز بدان ادامه می‌دهند؟

خداوند به همه ما عقل و انصاف عطا فرماید.

اخبار مرتبط

انتهای پیام

نظر شما