شناسهٔ خبر: 67722824 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

فردا دادگاه بین المللی چه حکمی برای اسرائیل صادر خواهد کرد؟

اقتصادنیوز: سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب اعلام کرد که احتمالا دیوان بین المللی دادگستری فردا (جمعه) حکم سختی علیه این رژیم صادر خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که برآوردها حاکی از آن است که حکم دیوان بین المللی دادگستری شامل مخالفت با تدوام کنترل رژیم صهیونیستی بر مناطق اشغالی فلسطینی خواهد بود.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارش خود در عین حال آورده است که احکام صادره از سوی دیوان بین المللی دادگستری الزام آور نیست اما ممکن است که باعث اعمال تحریم‌هایی از سوی کشورها علیه این رژیم شود.

آفریقای جنوبی اواخر دسامبر ۲۰۲۳ علیه رژیم صهیونیستی به دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت کرد و طی درخواستی از این دیوان خواست به رژیم صهیونیستی دستور دهد فورا عملیات نظامی در رفح را متوقف کند.

همچنین «کریم خان» دادستان کل دیوان بین‌المللی کیفری ۳۱ اردیبهشت ماه سال جاری اعلام کرد که این دیوان به دنبال صدور حکم بازداشت برای «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و همچنین شماری از مقامات حماس است.

خبر مرتبط
مقر فرماندهی نظامیان اسرائیلی هدف پهپادی حزب‌الله لبنان شد

اقتصادنیوز: مقاومت اسلامی لبنان پنجشنبه شب از حمله پهپادی به مقر فرماندهی نظامیان صهیونیست واقع در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

این اولین باری است که دیوان بین‌المللی کیفری رئیس یکی از نزدیک‌ترین متحدان آمریکا را هدف قرار می‌دهد.

 

نظر شما